Publicitate

Timp de trei zile, parcarea mare din Poiana Brasov a fost probabil cel mai incins petec de asfalt din Romania. Si asta pentru ca a fost gazda evenimentului GTT DRIFT Series. Organizat de Clubul sportiv GTT Racing impreuna cu Federatia Romana de Drift (FRD) si cu sprijinul King of Europe (KOE), GTT DRIFT SERIES a reprezentat cea mai profesionista etapa de drift desfasurata pana la aceasta data in Romania.

Implicarea directa a organizatorilor si promoterilor King of Europe (cel mai mare turneu de drift de pe continentul european) a avut drept rezultat un eveniment la standardele cele mai inalte de siguranta, spectacol si logistica, dupa cum a subliniat si Michael Procureur, fondatorul si presedintele KOE la finalul weekend-ului competitional.

GTT DRIFT Series a reprezentat o etapa de campionat national, insa a constituit si preambulul pentru gazduirea in Romania a unei etape inscrise in calendarul campionatului KOE. De altfel, GTT DRIFT Series s-a bucurat si de participarea pilotului francez Antony Ply, unul dintre pilotii consacrati din circuitul KOE.

Totodata, evenimentul certifica Federatia Romana de Drift si presedintele FRD, Gabriel Onofrei, drept reprezentantii oficiali in Romania ai King of Europe.

 

UN WEEKEND AUTOMOBILISTIC DE TALIE EUROPEANA

Asteptarile au fost mari fata de evenimentul GTT DRIFT Series. Pilotii romani din toata tara asteptau organizarea unei “arene” profesioniste, iar publicul local este foarte receptiv la sporturile cu motor, mai ales in Brasov – un oras cu traditie in competitiile automobilistice din Romania.

Astfel, si receptia presei a fost pe masura. Conferinta de presa organizata in vinerea dinaintea evenimentului la restaurantul Nash din Brasov a oferit un dialog direct cu delegatia King of Europe sosita pentru a pregati ultimele detalii logistice si de organizare.

Configurarea minutioasa a circuitului, posturile si rolurile ce au revenit  celor 15 asistenti de circuit membrii ai clubului GTT Racing si FRD, distribuirea reprezentantilor presei (fotografi, cameramani, reporteri) in locatii alese pentru a oferi o cat mai buna captare a evenimentului si perfectarea masurilor de siguranta pentru public au beneficiat de experienta lui Michael Procureur si a echipei cu care organizeaza etapele KOE.

Tot fondatorul KOE a jucat si rolul de arbitru al competitiei, ocazie cu care a oferit un curs aplicat de arbitrare atat pentru membrii Federatiei Romane de Drift, cat si celor doi reprezentanti ai asociatiei Autocrono (www.autocrono.ro) prezenti la GTT DRIFT Series.  Aceasta asociatie sportiva este implicata din 1997 in organizarea si promovarea competitiilor cu automobile, dar si formarii de arbitri pentru diverse discipline din domeniu.

Rezultatul acestei pregatiri riguroase a fost un weekend sportiv exemplar.

Ziua I

Pe cat de exploziv pare, pe atat de disciplinat este sportul numit drift. De aceea, dupa briefing-ul de la ora 8 dimineata s-a dat startul sesiunilor de antrenamente libere pentru acomodarea cu traseul. Acestea au deschis apetitul publicului care s-a dovedit a fi la fel de matinal. Rasplata a venit in intervalul 11:30 – 13:30, dedicat mult asteptatului Taxi Drift. Astfel, pasionatii au putut incerca adrenalina drift-ului din postul de pasageri ai pilotilor inscrisi in competitia GTT DRIFT Series.  Un sportiv de clasa dar si un showman inascut, pilotul francez Antony Ply si-a gasit aliati pe masura in pilotii romani, la fel de priceputi in a crea spectacol din valsul pe patru roti.

In a doua jumatate a zilei, show-ul a continuat cu o miza mare pentru piloti, acestia intrecandu-se in demonstratii de indemanare  pe parcursul sesiunii de calificari. S-au bucurat de un moment de respiro in timpul concursului Miss Drift  la care au participat 12 modele din Brasov. Alina Ariton, designer din Brasov si reprezentant 24FUN, a asigurat vestimentatia originala a modelelor.

Ziua s-a incheiat cu revenirea pilotilor sub aplauzele publicului in al doilea interval de antrenamente libere, urmat de un concert hip hop sustinut de Dan Popescu, alias Bibanu, si de spectacolul cu lasere pregatit de echipa de ingineri Conexiuni.

Ziua II

Urmand structura primei zile, dupa ce pilotii GTT DRIFT Series au readus pista la incandescenta in timpul antrenamentelor libere, publicul a avut din nou ocazia de a insoti gladiatorii motorizati in ture de pista ametitoare. Insa adrenalina a atins adevaratul apogeul deindata ce a inceput competitia propriu-zisa. Intre 14:30 si 17:00 Poiana Brasov a fost scena unor batalii bara la bara cu derapaje si manevre care au sfidat legile fizicii si au rupt ropote de aplauze de la spectatorii uluiti.

Au urmat galele de premiere , intai pentru concursul de miss, pentru cresterea suspansului, si apoi pentru etapa campionatului de drift. Torturile dedicate King of Europe si pilotilor, baia cu sampanie si desigur cupele si diplomele au marcat  un final de weekend care a unit comunitatea pilotilor de drift din Romania.

[vimeo 15276150 ]

Rezultatele etapei GTT DRIFT Series

Dupa cum a subliniat si Michael Procureur, presedintele KOE si arbitrul etapei GTT DRIFT Series, nivelul pilotilor romani a crescut foarte mult in mai putin de doi ani, de cand tara noastra a inceput sa fie implicata serios in acest sport.  Pilotul francez Antony Ply, un obisnuit al turneului de drift KOE, a ocupat un loc cinci foarte graitor pentru nivelul ridicat al pilotilor romani cu care a concurat.

Clasamentul etapei a 5-a din Campionatului National de Drift (C.N.D.):

1. Traian Buse 120 puncte
2. Marius Mitrache 110 puncte + 20 puncte pentru primul loc in calificari
3. Calin Ciortan 100 puncte
4. Ene Sorin 90 puncte
5. Antony Ply 70 puncte
6. Vasile Cristi Mouse 70 puncte
7. Dobre Niculae 70 puncte
8. Stacescu Dragos 70 puncte
9. Garda Rares 50 puncte
10. Ciulean Alexandru 50 puncte
11. Andrei Barbu ROTTI 50 puncte
12. Razvan Tica DOI 50 puncte
13. Gabi Onofrei 50 puncte
14. Razvan LKN 50 puncte
15. Cristea Razvan 50 puncte
16. Gorgan Alexandru 50 puncte

Clasament general al C.N.D. dupa etapa a 5-a:

1. Ciortan Calin – Calin – 610p
2. Buse Traian – Traian – 590p
3. Mitrache Marius – KNS – 520p
4. Ene Sorin – HAI – 510p
5. Ciulean Alexandru – CIULI – 500p
6. Fratianu Razvan – Razvan LKN – 380p
-. Dobre Niculae – Dobre – 380p
8. Andrei Barbu – ROTTI – 320p
-. Vasile Cristi – MOUSE – 320p
10. Stacescu Dragos – Dragos – 270p
11. Maxim Mihai – Mishu – 260p
12. Cristea Razvan – 220p
13. Garda Rares – Rares – 200p
14. Illiuk Dmitry – 180p
15. Moise Radu – Santos – 170p
16. Joitu Claudiu – JAE 140p
17. Niculescu Mircea – Mircea – 100p
18. Mester Janos – 90p
–. Tica Razvan – Razvan DOI – 90p
–. Popescu Razvan -RIPu – 90p
–. Gorgan Alexandru – 90p
22. Szabo Szilard – 70p
–. Popescu Alex – Alex – 70p
–. Antony Ply 70p
25. Silisteanu

 

Impresiile participantilor

Michael Procureur, presedintele King of Europe

A fost un weekend foarte frumos! Atmosfera superba, locatie superba, driferi foarte buni, organizare foarte buna. Ce altceva pot sa spun? Gabi Onofrei, Gabi Tomescu si intreaga echipa GTT Racing s-au intrecut pe ei insisi pentru a oferi pilotilor si spectatorilor o cursa excelenta in Brasov in acest weekend. Echipa King of Europe nu se astepta la un asemenea nivel de calitate la primul eveniment si abia il astept pe urmatorul, mai ales deoarece Gabi a promis sa aduca un plus de calitate. Brasov este o zona frumoasa pentru drift si ne asteptam sa reusim sa realizam un traseu de viteza acolo. Daca vom reusi acest lucru cu siguranta vom aduce cei mai buni drifteri europeni in 2011 pentru o etapa oficiala a King of Europe Drift Series. Primul examen a fost trecut cu bine de GTT DRIFT Series. King of Europe isi ofera intregul suport pentru acest eveniment in viitor si se asteapta la o lunga colaborare cu ei. Suntem convinsi ca GTT poate transforma driftul in sport de top in Romania.”

 

Sorin Ene “HAI”, ocupantul locului 4 in etapa GTT DRIFT Series

Pot spune ca a fost un eveniment foarte bine organizat, la care m-am simtit foarte bine. Un eveniment presarat cu de toate: fete frumoase, abandonuri, masini si motoare stricate etc. Au fost si minusuri, dar asa este cand faci ceva pentru prima oara. Bafta in continuare si asteptam urmatoarea etapa.

Razvan Fratianu, director vanzari Toyota Suceava si ocupantul locului 14 in etapa GTT DRIFT Series

Ma bucur nespus ca am participat la o etapa de drift in Romania, cu piloti romani, cu organizare romaneasca, care nu numai ca se ridica, dar a si depasit multe etape europene in ceea ce priveste calitatea organizarii si a locatiei. GTT Drift Series a fost de departe cea mai reusita etapa de drift organizata in Romania. Din punctul meu de vedere ca pilot, conditiile de concurs au fost excelente. Se pare ca si lui Dumnezeu ii place driftul, pentru ca duminica dimineata se arata o vreme nu tocmai prielnica, dar odata cu zgomotul motoarelor, a iesit si soarele, iar competitia s-a desfasurat cum mai bine nu se putea.  Sunt foarte bucuros sa vad ca nivelul driftului in Romania  creste de la etapa la etapa si ca pilotii straini isi arata interesul sa participe la etapele noastre. Acum a fosc cazul pilotui francez Antony Ply, data fiitoare cu siguranta se vor alatura si alti piloti straini. Eu personal multumesc echipei King of Europe, care au venit sa ne arbitreze, pentru ca intr-adevar doar un arbitru experimentat ar fi putut decide corect luptele stranse care s-au dat pe “coloseumul” din Poiana Brasov.

 

Gabi Onofrei, organizator GTT DRIFT Series si fondator al Federatiei Romane de Drift

A fost prima etapa organizata de noi, am lucrat foarte mult sa iasa totul perfect, iar acum culegem roadele muncii noastre. Ma bucur ca nu am avut parte de incidente si evenimente neplacute si ca totul s-a desfasurat conform planului. Am reusit sa oferim celor prezenti o atmosfera incendiara si un spectacol pe cinste. Impresiile de dupa nu pot decat sa ma bucure si vom incerca la urmatorul eveniment sa aducem un plus in ceea ce priveste calitatea evenimentului.

 

UN SPECTACOL COMPLET PENTRU PUBLIC

Logistic, GTT DRIFT Series a fost pregatit pentru a oferi publicului un weekend cu adevarat spectaculos. Iar numarul vizitatorilor confirma acest lucru. Cei circa 6.000 de spectatori care au participat la eveniment in cele doua zile au avut toate motivele sa petreaca zilele aproape in intregime la locatia evenimentului. Au dispus de la mancare proaspata la un stand de poker improvizat de Casino Vezuvius.

Pentru o mai buna vizualizare a spectacolului automobilistic circuitul a dispus de o tribuna VIP, precum si de un ecran de 8/4 metri, pe care erau transmise imagini in timp real de la carele de filmare amplasate pe pista.

Atmosfera a semanat cu cea a unui festival. Scena a fost prevazuta cu sistem audio de 30.000 Watts si proiectoare cu laser si i-a gazduit si pe cei doi MC ai evenimentului, Claudiu Ciobanu (Antena1 si Radio21) si Dan Ghita (prezentator stiri RTT si radio DJ).

MASURI DE SIGURANTA STRICTE

Publicul a fost mereu ferit de pericole, circuitul fiind prevazut cu zone tampon si delimitari calculate pentru a elimina posibilitatea accidentarii. Nu mai putin de 3.000 de cauciucuri, aduse cu trei tir-uri, au devenit ziduri de protectie securizate cu legaturi speciale, tipice pentru astfel de parapet improvizati pe circuitele sporturilor cu motor.

Gardurile de delimitare, agentii firmei de paza Silnef Security din Brasov, precum si indicatiile oferite constant de cei doi MC prin statia audio a evenimentului au fost masuri suplimentare pentru un eveniment lipsit de incidente.

De asemenea, prin prisma parteneriatului intre Federatia Romana de Drift si Politia Rutiera, agentii de trafic au ajutat la buna organizare a evenimentului si la fluidizarea traficului pe parcursul intregului eveniment.

 

Echipa GTT Racing si Federatia Romana de Drift tin sa multumeasca:

–          Sponsorului oficial al evenimentului Onoserv Tuning (www.onoserv-tuning.ro);

–          King of Europe pentru promovarea drift-ului in Romania si pentru implicarea directa in organizarea evenimentului GTT DRIFT Series (www.kingofeurope.net);

–          Tuturor pilotilor care au participat la GTT DRIFT Series;

–          Echipei tehnice Conexiuni pentru scena, sistem de sonorizare si spectacolul de lumini si laser (www.conexiuni.com.ro);

–          Primariei Municipiului Brasov si Politiei Rutiere pentru sustinerea oficiala.

N. red : Multumiri pentru foto : Catalin Opreawww.pov.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Cronica etapei a-V-a a Campionatului National de Drift”

  1. Impresionant ce se vede in galeria de poze, e de apreciat ca nu v-ati zgarcit la numar.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro