Ovidiu Mazilu – de ce ti-e mai teama (de concurenta !) de aia nu scapi


Au trecut peste doi ani de zile de cand am demarat proiectul Motorsportnews.ro . Am crescut relativ incet dar foarte sigur. Dintre siteurile de “specialitate” cum le place unora sa ne zica, cred ca suntem singurii care am acordat o atentie si celor de la drift, inca de pe vremea de cand se aflau in “nelegalitate”. Am tot fost trasi de maneca de FRAS sa nu mai utilizam pentru campionatul de drift ( indiferent care din ele) si titulatura de Campionat National. Dupa ce ne-am lamurit, le-am dat dreptate la acea vreme celor de la FRAS. 

 

Acum, pe 6 martie, pe siteul FRAS, pe care doar daca esti un fan inrait al internetului si al motorsportului romanesc poti gasi ceea ce cauti, apare Hotararea nr.3/2012, in care, undeva spre final, se spune ” Aprobă componenţa Comisiei Naţionale de Drift şi a calendarului Campionatului Naţional de Drift, după cum urmează: Cătălin Ciortan, Marius Mitrache, Alexandru Gorgan, Traian Buşe, Gabriel Rasty-Petzalis, Nicolae Şerbu“. Si atat, nimic mai mult. Atat au meritat niste oameni pe care organizatorii de etape de raliu i-au tot folosit pentru spectaculozitatea evolutiilor lor in deschiderea evenimentelor proprii. Este irelevant sa va spun ca driftul si drifterii in general aduna un public mai numeros si mult mai usor decat orice alta competitie aflata sub umbrela FRAS. Bineinteles, exista si exceptii, dar daca organizarea si promovarea unui eveniment de drift este pusa bine la punct, atunci are foarte multe sanse sa fie un succes.

 

Am dorit sa aflam mai multe despre “afilierea” drifterilor in cadrul FRAS iar daca primii patru din membrii comisiei de drift (enumerati mai sus) sunt piloti, am considerat ca dl. Gabriel Rasty-Petzalis, membru si al Consiliului Federal al FRAS si fost membru al Comisiei de Off-Road, este cel mai potrivit sa ne lamureasca. Nu s-a putut, ar fi durat prea mult, dl Petzalis este foarte ocupat, asa ca acelasi domn Mazilu, presedintele FRAS, si-a irosit o mica parte din timpul dansului pentru a ne lamuri. Pe mine unul nu a reusit sa o faca, ba mai mult nici nu m-a convins ca intr-adevar intentiile federatiei sunt unele bune vizavi despre drift. Dar cel mai bine cititi si voi intrebarile pe care le-am adresat noi si raspunsurile care ne-au fost oferite:

 

 

 

Motorsportnews.ro:  Cine a venit cu aceasta initiativa, de a coopta Driftul ca si ramura  a motorsportului in FRAS?

 

Ovidiu Mazilu: Cred ca trebuie sa fim foarte precauti cu catalogarea unui sport ca ramura. Definitiile proba sportiva/disciplina sportiva/ramura sportiva sunt destul de clare in Lege si utilizarea lor fara o anumita rigoare poate conduce la confuzii din cele mai neplacute, dupa cum s-a vazut in problema kartingului. In al doilea rand foarte multi piloti din cadrul FRAS, chiar si cei de la raliuri, au sustinut cauza drift-ului, in sensul ca ar trebui ridicat la rangul de sport practicat oficial. Primul lucru concret in acest sens a fost cuprinderea lui in randul sporturilor automobilistice in noul Statut al FRAS, avizat si aprobat de ANST. A se vedea ca unul din obiectivele principale ale FRAS este acela de a promova unitatea miscarii automobilistice sportive in tara noastra. 

 

 

Motorsportnews.ro:   De ce nu s-a incercat o colaborare/unificare cu nucleul de la Brasov, coordonat de Gabriel Onofrei. Ei au organizat mai multe evenimente, chiar si un campionat, si probabil au ceva experienta pentru acest tip de competitii, plus o legatura stransa cu organizatorii competitiilor internationale. Daca s-a incercat, de ce nu s-a realizat?

 

Ovidiu Mazilu:  Dar cine a spus ca nu s-a incercat o colaborare? Cand mi s-a spus de ideea demararii Campionatului de Drift la FRAS, la fel ca si in cazul kartingului cand mi s-a parut elegant ca inainte de orice actiune concreta sa-l invit pe dl Lucian Stefan la o discutie, deci tot de maniera asta, l-am rugat pe Secretarul General Victor Dragan sa-l sune mai intai pe Gabi Onofrei, mai ales ca stiam ca a fost licentiat FRAS pana nu demult. Dl Victor Dragan l-a intrebat daca nu doreste sa oficializeze acest sport, a doua intrebare fireasca fiind “de ce nu in colaborare cu FRAS, alaturi de celelalte sporturi”. Dl Gabi Onofrei a refuzat invitatia si a raspuns negativ la ambele intrebari, cat se poate de clar si raspicat. Nu i s-a cerut sa-si motiveze refuzul, cum de altfel nici d-lui Lucian Stefan, aceasta a fost optiunea lor. Au fost pur si simplu invitatii de colaborare pe care noi le-am considerat, ca si dvs, civilizate si de bun simt. Dar cum fiecare are dreptul sa refuze, tot asa si FRAS are dreptul sa-si continue propriul drum.

 

 

Motorsportnews.ro:  Dupa ce si-a dat demisia din functia de presedinte al Comisiei de Off-Road, dl. Rasty Petzalis este numit in Comisia de Drift, doua ramuri destul de diferite ale motorsportului. Ce il recomanda pentru aceasta comisie?

 

Ovidiu Mazilu: Dl Rasty Petzalis nu a fost presedinte al CNOR, ci, daca vreti, secundul presedintelui CNOR, Radu Florin. Stim clar un singur lucru, ca decizia de a demisiona a apartinut presedintelui Comisiei. Nici astazi nu este clar si nici nu are importanta daca dl Petzalis a demisionat din proprie convingere din CNOR. Sa retinem totusi ca, dincolo de pozitia pe care a detinut-o in CNOR, nimeni nu i-a contestat vreodata d-lui Rasty Petzalis calitatile de bun organizator de evenimente. In plus, dl Petzalis, chiar daca nu mai detine vreo functie in off-road, este membru al Consiliului Federal al FRAS. Acestea sunt doua motive care ar trebui sa fie suficiente sa-i acordam incredere si sa avem asteptarea de la dl Petzalis ca va putea organiza o alta activitate sportiva sub umbrela FRAS.  

 

 

Motorsportnews.ro:   Un alt membru a carui includere in aceasta comisie ne surprinde este dl.  Serbu. Dupa proiectele esuate cu circuitul de Formula 1 in jurul Casei  Poporului, Cursa de Auto GP ( a carei conferinta de lansare si toate  injuriile aduse presei nu este nevoie sa vi le reamintesc) si culminand  cu toate problemele de organizare de la Bucharest Grand Prix desfasurat  in toamna ( neacordarea acreditarilor de presa desi au fost aprobate,  plus altele de organizare), acum este potrivit pentru dezvoltarea  Driftului in Romania ? Ce il recomanda pentru aceasta comisie?

 

Ovidiu Mazilu: Oamenii sunt diferiti, noi am invatat ca pentru a pune pe picioare o activitate, trebuie sa luam ce este bun de la fiecare. Nimeni nu e perfect. Si apoi unii inteleg rolul important al presei si-i considera parteneri, altii traiesc toata viata cu impresia ca presa nu ar face altceva decat sa bage bete in roate. Eu nu-l cunosc personal pe dl Serbu, dar a fost recomandat de partenerii nostri de la FRM ca fiind o persoana cu bune conexiuni in zona gestionarii acestor evenimente de interes public, la nivel local, dar si cu relatii la fel de bune cu unii proprietari de piste celebre de motorsport din tarile in care soarele apune ceva mai tarziu ca la noi. 

 

 

Motorsportnews.ro:   De ce s-a rezumat FRAS doar la o simpla postare pe siteul oficial in care este anuntata componenta acestei comisii ? Tinand cont de numarul  mare de spectatori pe care-l atrage acest sport nu ar fi meritat organizata o conferinta de presa in care sa fie detaliate planurile acestei noi comisii?

 

Ovidiu Mazilu: In motorsportul romanesc am vazut zeci de conferinte de presa fulminante in care s-a promis marea cu sarea. Daca ar fi sa ne luam dupa asta, Romania ar fi avut pana acum vreo cinci-sase circuite de F1. Asadar tocmai din respect pentru publicul numeros am adoptat o conduita prudenta, este vorba totusi de un sport practicat, pana in prezent, neoficial.  

 

 

Motorsportnews.ro:  Exista un regulament pe baza caruia se va desfasura acest campionat national de drift sau totul “se va regla din mers”?

 

Ovidiu Mazilu: In tara noastra multa lume vorbeste, putini fac ceva concret pentru comunitate. Gasesti mii de oameni care stiu sa schimbe vitezele rapid sau care iti arata la 60 km/ora cum se trage frana de mana ca sa-ti plece spatele, dar prea putini dintre ei pun mana pe un laptop sa-si bata capul cu o litera de regulament. In aceasta situatie, deseori se elaboreaza un regulament care se regleaza pe parcurs, doar ca si acest reglat “din mers” are la randul lui, reguli.

 

 

Motorsportnews.ro:   Cine sunt organizatorii de etape, care sunt taxele de participare la  competitii si daca pilotii care vor sa concureze in acest campionat vor trebui sa fie posesori de licenta FRAS?

 

Ovidiu Mazilu: Consiliul Federal a ridicat la randul lui aceleasi probleme. Cu siguranta pilotii vor fi sportivi si oricine citeste Legea Sportului, intelege ce inseamna acest lucru. Nu toti virtuozii volanului sunt sportivi, avem in tara asta multi soferi talentati care nu doresc sau nu sunt capabili sa devina sportivi. As adauga ca, asa cum orice pilot de avion are o licenta eliberata de o autoritate, tot asa cred ca e firesc sa aiba si pilotii nostri licenta eliberata de cei autorizati in acest sens. Si pentru ca dorim sa incurajam pilotii sa devina licentiati, ne-am gandit sa limitam costul unei licente la echivalentul a 25 euro/an, considerand-o pentru un sport automobilistic o suma simbolica. 

 

 

Motorsportnews.ro:   Anul trecut, mai exact in mometul cand era organizat Drift Grand prix la Bucuresti la Palatul Parlamentului, la Iasi avea loc o etapa din campionatul organizat de Gabriel Onofrei si au existat foarte multe discutii intre acesta si pilotii de la drift, in final acestia fiind exclusi din campionatul organizat de Gabriel. In acest an prima etapa  din campionatul national de drift se suprapune din nou cu o alta etapa  din campionatul organizat de catre cei de la Brasov si pilotii vor fi  cei care vor avea de suferit. De ce nu se incearca o reprogramare a  primei etape si ce veti face in cazul in care pilotii vor fi prezenti in  numar mic pentru buna desfasurare a evenimentului, mai ales ca pilotii  de drift din Romania sunt destul de putini?

 

Ovidiu Mazilu: Eu nu inteleg deloc aceasta adevarata psihoza care nu se poate traduce altfel decat prin teama viscerala a unora de concurenta. In tari ca Franta, Italia, Germania sunt zeci de evenimente locale, regionale, nationale, se suprapun, fireste, dar nu se supara nimeni. Sigur, ei au multi participanti, dar ce-o fi fost mai intai, oul sau gaina ? Hai sa organizam competitii si sa vedeti cum apar si pilotii, imediat. Ne tot speriem ca apar noi campionate, noi competitii, ca una se suprapune cu cealalta si sincer nu inteleg care e problema. Ar trebui sa fie motiv de bucurie. Asta inseamna capitalism: oferta bogata si pentru spectatori si pentru piloti si fiecare sa-si aleaga unde doreste si unde poate sa participe. La un moment dat “piata” se regleaza singura.  Castigul nu mai trebuie sa-l spun, e al tuturor.

 

S-a vazut cum a iesit brusc kartingul din letargie cand a aparut alternativa FRAS. Se spunea si atunci la fel, ca se suprapun etapele cu campionatul ACR, ca respectivii 20-30 de piloti de acolo ar suferi, etc etc. Iata ca FRAS a eliberat in numai un an-doi de karting peste 100 de licente pentru piloti care nu erau luati in seama, pentru ca acum sa fie ravniti de noua-veche FRK-ACR. Ideea este sa ne dorim ca noi, romanii, oricare am fi, sa organizam competitii atractive, sa vina lumea din proprie convingere, de placere, nu sa-i aducem cu forta, prin masuri administrative. Nu inteleg de ce intr-o tara ca a noastra unde de-abia poti face loc altui sport pe langa fotbal si in care sporturile cu motor au un asemenea viitor si potential, trebuie neaparat sa-l excludem pe pilotul care a participat si in alt campionat. In fine, ca sa inchei, spectacole sunt peste tot in tara, in aceeasi duminica. Ce-ar fi sa ti se spuna ca nu ai voie la Tandarica pe motiv ca saptamana trecuta ai fost la Teatrul National ?

 

 

Motorsportnews.ro:   Cine va arbitra aceste etape, pentru ca singurii oameni care au avut  legatura cu acest sport pana in prezent sunt pilotii, FRAS neavand in acest moment oameni pregatiti pentru acest tip de sport cu motor.

 

Ovidiu Mazilu: Asa ni s-a spus si cand am inceput kartingul, au fost aceleasi indoieli. Daca nu faceam kartingul relativ bine si in timp record, nu ar fi aparut atatea presiuni din partea “cunoscatorilor” sa fim opriti sa facem un Campionat care a fost apreciat si indragit de toata lumea. Pe scurt, noi nu spunem nici ca am inventat automobilul, nici ca vom fi cei mai buni sau ca vom reusi sa ducem la bun sfarsit toate ideile noastre, ci doar ca… de ce ti-e mai teama -de concurenta !- de aia nu scapi.

 

Comentarii

comentarii

3 thoughts on “Ovidiu Mazilu – de ce ti-e mai teama (de concurenta !) de aia nu scapi”

  1. Extraordinar cata nesimtire la adresa sportului si a promovarii de evenimente sportive. Sa va fie rusine celor de la FRAS ca ati distrus sportul romanesc si il distrugeti in continuare, din cauza intereselor personale materiale!!! RUSINE!!!

  2. Sunt uluit de ultimul "puseu" al nesfîrşitului tupeu de care dă dovadă acest "Zeus" al sporturilor
    pe patru roţi din România, dl. Ovidiu Mazilu !!!
    Nonşalanţa cu care declară că "a scos din letargie kartingul" este stuprfiantă! Acest personaj care
    s-a prins alaltăieri că fără karting, visul lui de a deveni ASN nu are şanse de reuşită, l-a făcut să
    intre cu bocancii, în lumea kartingului, unde nimeni nu l-a invitat şi nici nu-l doreşte.
    În "fumurile" dumisale de mărire a uitat că un preşedinte de federaţie nu are nici un drept de a
    "chema la ordine" preşedintele altei federaţii, mai ales după ce a târât prin toate tribunalele federaţia
    de karting.

  3. Dl. Ovidiu Maziul e un …..! Imi spune el mie ca driftul de-abia e recunoascut ca sport??????????
    Cand in fiecare tara dezvoltata din lume exista campionate intregi, circuite speciale si public mai numeros decat la orice raliu sau VTM???
    Hai sa ne lase sa se duca el la partidul de l-a ales sa miste hartii pe acolo.
    Romania e egala cu Bangladeshul si Kardistanul la automobilism sportiv si ne invata el ce inseamna.
    Culmea tupeului.
    Fraieri suntem ca lasam …. sa ne conduca.

Comments are closed.