Button reuseste o victorie dramatica in Canada

Inca odata Grand Prix-ul Canadei a ofeit o cursa spectaculoasa caracterizata de numeroase intrari pe pista ale safety-car-ului si multa actiune, in timp ce alegerea pneurilor a jucat un rol central. Dupa o perioada prelungita de steag rosu, datorata unei ploi torentiale, pilotul McLaren Jenson Button a obtinut prima sa victorie din 2011.

 

 

Button l-a depasit pe pilotul Red Bull, Sebastian Vettel, in ultimul tur al cursei si a castigat, in ciuda unei coliziuni cu coechipierul sau, o penalizare drive-through si cinci pit-stop-uri: britanicul fiind la un moment dat pe pozitia 21 a cursei. Fara indoiala, strategia corecta in coditiile extreme de schimbatoar – si bineinteles un pilotaj exemplar – i-au permis sa castige una dintre cele mai pline de actiune curse din acest sezon.

 

 

Cursa a inceput in conditii de ploaie, in spatele safety-car-ului pentru primele patru tururi, ceea ce inseamna ca toate monoposturile au luat startul echipate cu PZero Portocaliu, anvelopele pentru pista uda: pentru prima data in acest sezon. Button a fost primul pilot care a schimbat pe pneuri intermediare PZero Albastru in turul opt, oferind astfel pneului intermediary, debutul in Formula 1.

 

 

Dar ploaia a revenit la doar jumatate de ora de la startul cursei scotand din nou pe pista safety-car-ul. La scurt timp, in turul 24, cursa a fost oprita complet, conditiile fiind improrprii pilotajului. Conform regulamentului, echipele au putut schimba pneurile si au putut lucre la masini, in timp ce asteptau reluarea cursei..

 

 

Cursa avea sa reinceapa iar sub safety-car, aproape doua ore mai tarziu, masinile fiind echipate in bloc cu anvelopele de ploaie . Pe masura ce pista s-a uscat, liderii au trecut pe intermediare iar apoi pe slick-uri. Butoon a efectuat un ultimo pit-stop pentru a se echipa cu anvelopele supersoft , in turul 51, castigand cursa cu un avans de 2,7s, si profitand din plin de avantajul unei alte intrari pe pista a safety-car-ului cu doar 12 tururi ramase de parcurs.

 

 

Vettel- care a fost pe prima pozitie in fiecare tur, mai putin ultimul- a incheiat pe doi echipat fiind cu PZero Rosu, dupa trei opriri la boxe, in timp ce coechipierul sau, Mark Webber a venit pe trei. Ultimele opt tururi au tinut asistenta cu sufletul la gura prin lupta stransa care s-a dat pentru pozitiile pe podium, cu Vettel aparandu-se de Button, Webber si pilotul Mercedes, Michael Schumacher, inainte de a face o mare greseala.

 

 

Clasament final :

 

 

Poz Nr Pilot Echipa Ture Timp/Abandon Pts
1 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 70 4:04:39.537 25
2 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 70 +2.7 secs 18
3 2 Mark Webber RBR-Renault 70 +13.8 secs 15
4 7 Michael Schumacher Mercedes 70 +14.2 secs 12
5 10 Vitaly Petrov Renault 70 +20.3 secs 10
6 6 Felipe Massa Ferrari 70 +33.2 secs 8
7 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 70 +33.2 secs 6
8 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 70 +35.9 secs 4
9 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 70 +45.1 secs 2
10 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 70 +47.0 secs 1
11 8 Nico Rosberg Mercedes 70 +50.4 secs
12 17 Pedro de la Rosa Sauber-Ferrari 70 +63.6 secs
13 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 69 +1 Lap
14 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 69 +1 Lap
15 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 69 +1 Lap
16 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 69 +1 Lap
17 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 69 +1 Lap
18 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 67 Accident
Ret 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 61 Spun off
Ret 9 Nick Heidfeld Renault 55 Accident
Ret 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 49 Accident
Ret 5 Fernando Alonso Ferrari 36 Accident
Ret 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 28 Driveshaft
Ret 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 7 Accident