Marele Premiu al Abu Dhabi – Avancronica Pirelli

Cel mai lung sezon din istoria Formulei 1 se încheie cu cea de-a 22-a cursă, Marele Premiu al Abu Dhabi. După două noi locații, Qatar și Arabia Saudită, Yas Marina reprezintă o prezență mai familiară – deși pista a fost semnificativ modificată anul acesta. Oricum, pe baza datelor obținute prin simulări și a altor informații, a fost făcută aceeași nominalizare a compozițiilor de pneuri ca și în 2020: C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft.

Modificările aduse pistei, care au fost operate pentru a oferi mai multe oportunități pentru depășire, vor crește vitezele și apăsarea în unele viraje. Oricum, având în vedere că pista este destul de puțin abrazivă, cu un stres mediu asupra pneurilor în privința uzurii și a degradării, cele mai moi compoziții din gama P Zero rămân alegerea potrivită.

Câteva modificări au fost operate la designul pistei, al cărui desen este neschimbat de la debutul din 2009. La începutul turului, șicana formată din Virajele 5 și 6 va fi scurtcircuitată de o linie dreaptă. Următorul ac de păr a fost adus mai în față și a fost lățit, crescându-se astfel viteza pe următoarea linie dreaptă. A fost adăugat un viraj lung și ușor înclinat ca înlocuitor pentru complexul de viraje (Virajele 11 -14) care exista anterior. Aproape de finalul turului, cele patru viraje strânse care înconjoară hotelul Yas Marina (Virajele 17-20) au fost deschise mai mult, ceea ce le-a făcut mai rapide.

Aceste schimbări au scurtat circuitul cu 273 de metri, ceea ce înseamnă că distanța totală a cursei a crescut de la 55 la 58 de tururi, iar timpul pe tur va scădea cu aproximativ 14 secunde.

Ca de obicei, cursa va începe chiar la lăsarea serii și se va derula pe nocturnă, temperaturile la nivelul pistei urmând să scadă rapid: ceea ce va afecta comportamentul pneurilor. FP2 și calificările sunt singurele sesiuni relevante, celelalte două sesiuni de antrenamente derulându-se pe timpul zilei, la temperaturi mai ridicate.

Strategia câștigătoare anul trecut, cu aceeași nominalizare a pneurilor, a fost cu o singură oprire, medium-hard: aceeași tactică fiind utilizată de primii trei. Doar trei piloți au oprit mai mult decât odată, și a fost pentru a șasea oară consecutiv când Abu Dhabi Grand Prix a fost câștigat de cel care a pornit din pole.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Circuitul Yas Marina este o locație familiară pentru ultima cursă a sezonului, dar modificările aduse pistei vor oferi un nou challenge și promit să ofere un final fantastic pentru un sezon magnific. Va fi prima dată când ne vom confrunta cu noua configurație, inclusiv câteva zone cu un nou asfalt, dar ne putem baza pe simulări și alte informații pentru a ne pregăti. În general, prin crearea unor viraje mai rapide, pista a devenit mai rapidă și oferă mai multe posibilități pentru depășire. Rezultatul acestor modificări va aduce o încărcare verticală mai mare, în special pentru pneurile față. Dar nu ne așteptăm ca severitatea generală a pistei să afecteze în mod semnificativ pneurile, motiv pentru care am nominalizat cele mai moi compoziții din gamă. După cursă, echipele vor avea ocazia să testeze specificațiile finale ale pneurilor pe 18 inch pentru 2022 utilizând mașini modificate. Prima dată când vom vedea pachetul final al pneurilor și mașinilor 2022 în acțiune va fi pe parcursul testelor din pre-sezon de anul viitor din februarie.