Lewis Hamilton a câștigat Qatar Grand Prix


Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat cursa inaugurală Qatar Grand Prix plecând din pole și efectuând două stinturi cu pneurile medii P Zero Galben C2 și un stint cu pneurile hard P Zero Alb C1. El a pornit pe medium înainte de a schimba pe hard pentru ca în final să încheie pe medium din nou: strategie preconizată din start ca fiind cea mai rapidă.

El a încheiat în fața lui Max Verstappen de la Red Bull, care a mers pe o strategie similară, înainte de a mai face o a treia oprire pentru pneuri soft P Zero Roșu C3, sub safety car virtual, pentru a obține punctul bonus aferent celui mai rapid tur pe care l-a obținut în chiar ultimul tur.

Ambii piloți au încheiat la peste 30 de secunde în fața pilotului Alpine, Fernando Alonso care a ponit pe soft de pe poziția a treia a grilei și care a încheiat pe hard pentru a completa podimul obținut cu o singură oprire. Drept rezultat, primii trei piloți clasați pe podium au adoptat trei strategii diferite.

S-a observat un mix de piloți care au pornit pe pneuri soft și medium, cu strategii de asemenea mixte cu una, două sau chiar trei opriri. Cursa a început la o temperatură ambientală de aproape 27 de grade, iar la nivelul pistei de 30 de grade, condițiile rămânând stabile pe durata întregii curse.

Patru piloți (Vallteri Bottas, George Russell, Lando Norris și Nicholas Latifi) au avut pene la pneurile stânga față, acestea fiind rezultatul unei uzuri foarte pronunțate combinată cu impactul puternic cu vibratoarele care s-au dovedit foarte agresive la Losail.

HARD C1:  Această compoziție a fost utilizată de către toți piloții, mai puțin șapte în al doilea stint al cursei. A performat așa cum era de așteptat, cu o degradare redusă, de asemenea și pentru cei care au mers pe o singură oprire.

MEDIUM C2: Patru din primii 10 de pe grilă au pornit cu această compoziție: inclusiv Hamilton și Verstappen. Aceasta le-a permis să meargă pe cea mai bună strategie, în timp ce aceia care au oprit o singură dată au fost forțați să meargă stinturi mai lungi decât era de așteptat.

SOFT C3: După cum s-a prevăzut, această compoziție a avut un grad mare de degradare și uzură în condițiile solicitante de la Losail. Oricum, a fost ales de jumătate dintre piloții din afara primelor 10 poziții de pe grilă (care au putut alege liber) ca pneu de start, sperând să obțină avantaje în prima parte a grand prix-ului. Piloții Alpine, în special (ambii au încheiat în top 5) au efectuat stinturi de deschidere foarte lungi pe această compoziție pe care au reușit să o managerieze foarte bine.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „Cum Losail este un nou și relativ necunoscut circuit, cu viraje care supun pneurile unor energii teribile, echipele au început cursa cu mult mai puține informații decât și-ar fi dorit, cu doar o sesiune de antrenamente în condiții reprezentative. Oricum, a devenit clar pe parcursul cursei că o strategie cu o singură oprire era marginală în privința uzurii pneurilor, fiind necesar un grad ridicat de management. Unii piloți au avut probleme spre final: aceasta probabil și datorită unei combinații de uzură foarte ridicată ca urmare a stinturilor lungi și a impactului cu vibratoarele agresive, dar cu siguranță vom afla exact ce s-a întâmplat după ce vom efectua o analiză minuțioasă în laboratorul din Milano. Prin contrast, Hamilton și Verstappen au putut merge la limită cu strategia pe care și-au ales-o, încheind la peste jumătate de minut în fața celui de-al treilea clasat, Alonso, care a mers pe o strategie cu o singură oprire care i s-a potrivit perfect.”

Comentarii

comentarii