Intrebari si raspunsuri cu Michael Schumacher

Care este concluzia dupa testele din iarna?

Cred ca suntem pe drumul cel bun. Echipa a muncit foarte mult iarna trecuta pentru a identifica si modifica partile pe care le stiam cu probleme. Datele pe care le-am receptionat in timpul iernii sunt foarte incurajatoare, dar cu totii stim ca realitatea este alta pe circuit. Ca pilot, mereu vrei sa progresezi si cred ca acest lucru l-am realizat. Sunt increzator ca putem lupta pentru un loc pe podium si putem chiar castiga cateva curse, vom vedea acest lucru cand sezonul va debuta la Melbourne.

Dezvoltarea masinii a fost pe o panta ascendenta, de la un start dificil la un progres semnificativ in Barcelona. O sa se mentina aceasta cresterea?

Ei bine, trebuie sa incerc, si am s-o fac. Cum am spus, este greu de preconizat, dar sunt bucuros de munca depusa.

Este al doilea sezon, dupa revenirea ta in Marele Circ: cat de diferit te simti dupa cele 12 luni?

Acest sezon se simte destul de diferit. Anul trecut totul era foarte nou, echipa, testele, monopostul. Eram foarte bucuros de tot ce se intampla in jurul meu, dar foarte multe lucruri noi. Acum, dupa un an stiu foarte bine ce probleme avem de rezolvat, cunosc foarte bine echipa, care este foarte dedicata si cunoaste bine ce este de facut. Imi place ceea ce fac, imi place sa lucrez alaturi de cei de la Mercedes si nu regret nicio secunda revenirea pe circuit…daca asta era intrebarea urmatoare.

Ai avut ocazia sa parcurgi mii de km cu noile sisteme, precum Kers sau RFA. Ce impact vor avea pe circuit?

Din ce am vazut eu, aceste sisteme vor avea un impact, dar nu la nivelul incat sa apesi un buton, iar depasirea unui monopost sa se faca atat de usor. Trebuie sa fi in pozitia perfecta, la momentul perfect pentru a beneficia de un avantaj. Doar intr-o cursa vom putea intelege daca aceste sisteme functioneaza dupa asteptarile noastre.

Cat de mult a trebuit sa te adaptezi la noile pneuri Pirelli si care va fi secretul pentru a profita la maxim de acestea in timpul unei curse?

Sunt aceleasi pneuri pentru toata lumea si sunt sigur ca ne vom descurca cu ele. Desigur, noi pilotii din Formula1 simtim imediat diferenta, cheia succesului dupa parerea mea este gasirea unei strategii pentru a profita la maxim de pneuri.