NOUL CITROËN BERLINGO: POVESTEA CONTINUĂ CU ȘI MAI MULT STIL, PRACTICALITATE ȘI CONFORT


Inventator al segmentului vehiculelor recreaţionale, în anul 1996, Citroën dezvăluie astăzi Noul Berlingo. Cea de-a treia generaţie a modelului continuă povestea predecesorilor săi prin stilul caroseriei original, simplu și funcţional – caracteristici ce au devenit peste timp un punct de reper și un partener al familiilor în toate activităţile recreaţionale. Noul Berlingo este consistent modificat estetic pentru a se alinia celor mai recente modele ale brandului. Astfel, Citroën a modernizat Berlingo în termeni de design și confort și a întărit spiritul proaspăt și practic ce a susţinut succesul iconicului model, vândut până acum în peste 1.7 milioane de exemplare.

NOUL CITROËN BERLINGO: UN PLUS DE INTELIGENŢĂ PENTRU MAI MULT CONFORT ȘI STARE DE BINE LA BORD

Noul Citroën Berlingo se bazează pe avantajele care au contribuit la succesul său din trecut și merge chiar mai departe, pentru a deveni cel mai confortabil vehicul din segmentul său. Noul model face parte din programul Citroën Advanced Comfort®. Odată cu deschiderea portierelor pasagerii descoperă un interior spaţios și modular scăldat în lumină, care oferă spaţii generoase de depozitare.

O MODULARITATE EXCEPŢIONALĂ

Întrucât spaţiul la bord și modularitatea sunt printre principalele criterii la achiziţia unţui vehicul recreaţional, Noul Citroën Berlingo a fost conceput cu ingeniozitate pentru a garanta elementele fundamentale ale segmentului și a oferi clienţilor un plus de stare de bine și convivialitate la bord. Bazându-se pe know-how-ul Citroën și beneficiind de o versatilitate de referinţă pe segmentul MPV-urilor, noul Citroën Berlingo se adaptează tuturor nevoilor și utilizărilor conducătorilor cu un stil de viaţă activ.

Practic la interior, dar și la exterior noul Citroën Berlingo dispune de o accesibilitate de primă clasă pentru pasageri graţie celor două portiere laterale culisante deosebit de funcţionale, echipate acum cu geamuri electrice. Pentru bagaje, noul Berlingo oferă un hayon de mari dimensiuni ce intermediază accesul la un portbagaj voluminos. Capacitatea de încărcare este de 775 l pentru modelul M (cu 100 l mai mult decât generaţia actuală în configuraţie cu 5 locuri) și 1,050 l pentru versiunea XL (cu cinci locuri). Accesul este simplificat graţie lunetei fumurii care se deschide separat, dublată de o poliţă retractabilă cu 2 poziţii , foarte utilă la descărcare și încărcare. Aceasta permite încărcarea optimă a portbagajului în cazul în care hayonul nu se poate deschide.

Noul Citroën Berlingo oferă un spaţiu și o modularitate la cel mai înalt nivel în segmentul său care se traduc printr-o veritabilă libertate în ceea ce privește utilizarea de zi cu zi graţie următoarelor:

Trei scaune spate individuale de aceeași dimensiune (pe rândul 2) care oferă un spaţiu remarcabil pentru genunchi pentru toţi pasagerii din spate (156mm). Acestea se pot rabata cu ușurinţă pentru a obţine o podea plată prin simpla acţionare a butoanelor Magic Flat®*, accesibile din portbagaj

Împreună cu scaunul pasagerului faţă retractabil, acestea asigură o podea plată și o lungime de încărcare de până la 2,70 m pentru versiunea M și de 3,05 m pentru modelul XL, ideale pentru transportul obiectelor lungi

Două scaune retractabile pe rândul 3. Acestea nu pot fi ajustabile pe lungime la modelul M, iar la modelele XL sunt montate pe șine, cu o amplitudine a ajustării de 130 mm, ceea ce permite clientului să opteze pentru extra volum în portbagaj sau extra spaţiu pentru pasageri.

*Scaunele individuale rabatabile sunt disponibile încă de la lansare; comenzile Magic Flat®vor fi disponibile din primăvara anului 2019.

SPAŢII DE DEPOZITARE DE PÂNĂ LA 186 DE LITRI

Încă de la primele schiţe de proiect și până la opţiunile tehnice, compartimentele de depozitare ușor de folosit și spaţiile utile s-au aflat în centrul preocupărilor designerilor, scopul fiind de a oferi ocupanţilor Noului Citroën Berlingo o veritabilă libertate de mișcare și stare de bine la bord. Noul Citroën Berlingo dispune de 28 spaţii de depozitare concepute pentru viaţa de zi cu zi, care oferă în total un volum de 186 l. Fiecare este mai ingenios și mai spaţios decât celălalt, cu scopul de a seduce clienţii.

O componentă emblematică a vehiculelor recreaţionale, noul pavilion multifuncţional al modelului Berlingo oferă cele mai bune caracteristici ale generaţiilor precedente, oferind în plus mai mult spaţiu. Noua generaţie Modutop®oferă un volum de depozitare de 92 de litri datorită dotărilor ingenioase printre care se numără: un compartiment de depozitare amplasat pe plafon care poate fi accesat din scaunele spate (rândul2) sau din portbagaj (hayon cu deschidere) cu un volum de 60 de litri și 10 kg.; un spaţiu translucid compartimentat care se întinde pe toată lungimea cabinei, ceea ce permite ca obiectele să fie clar vizibile, precum și utilizarea spaţiului aparent inutil; un spaţiu de depozitare deschis în partea superioară a parbrizului (capucine). Designul simplu și modern al Modutop®, împreună cu finisajul său subliniază urcarea în gamă a Noului Berlingo.

Noul Berlingo dispune, de asemenea, de două torpedouri: unul inferior (deschis sau închis în funcţie de versiune) unde se pot depozita sticle cu capacitatea de 0,75 l și unul superior, unic, denumit și Top Box, devenit posibil prin deplasarea airbagului pasagerului către plafon (Airbag in Roof). Acest design permite degajarea unui spaţiu închis de mari dimensiuni în partea superioară a planșei de bord, pe partea pasagerului. Compartimentul poate fi refrigerat (în funcţie de versiune), include un port USB și o priză audio jack și poate găzdui cu ușurinţă un laptop de 15 inch.

Noul Berlingo a fost conceput pentru depozitarea obiectelor de toate dimensiunile sau a obiectelor personale precum, monede, pixuri, lavete sau documente ale mașinii. Modelul dispune de numeroase spaţii de depozitare (inclusiv o zonă de încărcare wireless a smartphone-ului), un compartiment de depozitare deschis în faţa ecranului radio, un compartiment închis aflat deasupra tabloului de bord, un sertar sub scaunul conducătorului auto, suporturi pentru pahare și spaţiu de depozitare în portiere împărţit în două părţi, din care una poate găzdui o sticlă de 1,5 l. Copiii vor adora tăviţele stil avion din spatele scaunelor faţă.

O BAIE DE LUMINĂ

Cabina noului Citroën Berlingo este scăldată în lumină graţie suprafeţelor vitrate extinse (6,4 m2), care includ un parbriz voluminos, oglinzi laterale (care coboară acum până la nivelul portierelor culisante) și faruri spate. Combinat cu Modutop® (disponibil în funcţie de versiune), plafonul panoramic vitrat de mari dimensiuni inundă cabina cu lumină. Acesta din urmă poate fi acoperit cu storuri parasolare electrice. Pentru mai multă stare de bine la bord și un plus de confort pe timp de noapte, Noul Citroën Berlingo este dotat cu lămpi individuale pentru citit în scaunele din spate și inaugurează iluminare ambientală ce amplifică partea translucidă a arcului de depozitare.

DOTĂRI TIPICE CITROËN

Produs la fabrica PSA din Vigo (Spania), Noul Citroën Berlingo adoptă o platformă nouă în serviciul agilităţii, spaţiului și confortului, oferind în același timp dotările clasice Citroën.

Adaptat pentru toate utilizările, Noul Citroën Berlingo beneficiază de o arhitectură eficientă, oferind și mai multă funcţionalitate. Arhitectura sa modulară se bazează pe platforma EMP2 în partea din faţă și pe platforma din spate a actualului Berlingo. Partea din faţă a platformei permite o mai bună manevrabilitate (direcţie asistată, diametru de bracaj), optimizează masa și oferă acces la ultimele sisteme de asistare la conducere. Partea din spate a platformei este o îmbunătăţire a platformei actuale pentru o sarcină utilă mai mare și pentru păstrarea lăţimii caroseriei între arcurile roţilor.

Fidel ADN-ului Mărcii și programului Citroën Advanced Comfort®, noul Citroën Berlingo beneficiază de know-how-ul Citroën. Transformând fiecare călătorie la bord într-un moment de plăcere împărtășită, noul model filtrează denivelările drumului în toate condiţiile. Conducătorul auto și pasagerii se bucură de un confort optim la rulare graţie unei poziţii de condus confortabile (inclusiv pentru persoanele înalte), confortului unor scaune mai mari, al suspensiilor și al unei izolaţii acustice de nivel superior.

UN VEHICUL RECREŢIONAL HIGH-TECH CU 19 SISTEME DE ASISTENŢĂ LA CONDUS

Noul Citroën Berlingo este un vehicul sigur, care beneficiază de o serie de tehnologii moderne și utile. Modelul este dotat cu cele mai bune echipamente, printre care 19 sisteme de asistenţă la condus, care luptă împotriva momentelor de neatenţie la volan și previn riscul de accidente: Head-up Display color, Avertizare activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, Avertizare atenţie conducător, Coffee Break Alert, Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și recomandări, Regulator de viteză adaptiv cu funcţie STOP (pentru EAT 8), Sistem de supraveghere a unghiului mort, Active Safety Brake, Post Collision Safety Brake, Comutare Automată Lumini de Drum, Iluminat static în intersecţie, Acces și Pornire Mâini Libere, Asistenţă la pornirea în rampă, Asistarea manevrelor de parcare laterală, Cameră video de marșarier cu Top Rear Vision, Controlul stabilităţii la remorcare, Frână de parcare electrică, Funcţia Grip Control cu tehnologia Hill Assist Descent, Sistem de asistare la parcare.

PATRU TEHNOLOGII DE CONECTIVITATE

În căutarea confortului și a stării de bine, Noul Citroën Berlingo este dotat cu patru tehnologii de conectivitate și infotainmentcare asigură o continuitate între lumea digitală a clientului și vehiculul propriu, pentru a rămâne conectat în permanenţă.

  • Funcţia MirrorScreen cu Android Auto, Apple CarPlayTM și MirrorLink® Citroën Connect Nav
  • Citroën Connect Box cu Pachet SOS & Assistance
  • Încărcare wireless a smartphone-ului

O GAMĂ LARGĂ DE MOTORIZĂRI

Îmbinând fără compromis designul, confortul și spiritul practic, Noul Citroën Berlingo oferă un comportament rutier dinamic și o veritabilă plăcere de a conduce graţie noii sale platforme ușoare și eficiente și motoarelor de ultimă generaţie foarte eficiente în materie de consum și emisii de CO2.

Berlingo poate fi echipat cu motoare pe benzină sau Diesel, adaptate pentru toate utilizările, atât în mediul urban cât și extraurban. Motorizările oferă performanţe ridicate, respectând în același timp mediul.

Noul Citroën Berlingo este echipat cu cutie de viteze automată în 8 trepte (în funcţie de versiune), care amplifică plăcerea de a conduce pe toate distanţele.

Gama benzină PureTech: PureTech 110 S&S BVM6 și PureTech 130 S&S EAT8*

Gama DieselBlueHDi: BlueHDi 75 BVM5, BlueHDi 100 BVM5, BlueHDi 100 S&S BVM5, BlueHDi 130 S&S BVM6 sau EAT8

Noul Berlingo va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Internaţional Auto de la Geneva și comercializat începând cu al doilea semestru 2018 (în funcţie de ţară).

CARACTERISTICI TEHNICE

Lungime: 4,40 m versiunea M / 4.75 m versiunea XL

Lăţime: 1,85 m

Înălţime: 1,81 m (minimă fără bare transversale de plafon/ 1,84 m minimă cu bare transversale de plafon–în funcţie de versiune)

Volum portbagaj: 775 l versiunea M / 1,050 l versiunea XL

NOUL CITROËN BERLINGO: O POVESTE DE SUCCES!

La Citroën, Berlingo are o istorie lungă care a debutat exact la mijlocul secolului XX, în 1950!

1950 – UTILITARA CITROËN 2CV

În 1950 a fost prezentat modelul emblematic 2CV în versiunea Van. Utilitara compactă de mici dimensiuni cu tracţiune faţă făcea primii pași cu toate avantajele unui vehicul practic și economic care va deveni unul dintre cele mai mari succese ale Secolului 20 la categoria sa. Acest model va rămâne în istorie drept prima utilitară cu tracţiune faţă produsă în serie.Încă de la debutul mărcii la începutul anilor 1920, André Citroën a înţeles avantajele unei game largi de vehicule, de la utilitarele pure la berlinele de lux, iar a doua jumătate a secolului XX a dovedit că acesta a avut perfecta dreptate.Produsă în perioada martie 1951 – martie 1978 în 1.246.335 de unităţi, utilitara 2CV a devenit un model celebru colecţionat în prezent în toată lumea. Furnizorii de echipamente s-au grăbit să intre în posesia sa imediat ce acesta a fost lansat. Iar începând cu mijlocul anilor 1950, o serie de furnizori au început să producă accesorii pentru a transforma modelul 2CV într-un veritabil precursor al vehiculelor recreaţionale. Fabrica Citroën din Forest (Belgia) chiar a lansat o versiune de serie denumită “Weekend”, adevăratul precursor al modelului Berlingo.

1978 – CITROËN ACADIANE

Utilitara 2CV a fost înlocuită de Acadiane în 1978. Acadiane a fost un 2CV restilizat cu faţă de Dyane. Fabricat timp de nouă ani, a fost primul model lansat în versiune GPL, chiar înainte de încheierea producţiei în 1987. În total, au fost fabricate 235.393 de unităţi. Pentru Benelux a fost produsă versiunea “Mixta”, care i-a succedat modelului “Weekend”derivat din 2CV, în timp ce “Oasis”, practic un camping-car, a fost propusă pentru piaţa italiană!

1984 – CITROËN C15

După motoarele mici cu doi cilindri de pe 2CV și Acadiane, noul model lansat în 1984, C15, este echipat cu un motor în patru cilindri, răcit cu apă. Derivat din modelul Visa lansat în 1978, C15 va avea o carieră lungă. A fost produs până în 2006, adică 10 ani după lansarea modelului Berlingo! Reputaţia sa în materie de anduranţă și rezistenţă va face din acest model o adevărată stea în segmentul său. Vânzările vor crește și datorită gamei de motoare diesel oferite. Cu 1.181.471 de unităţi produse în 22 de ani, aproape că a depășit succesul utilitarei 2CV obţinut de-a lungul unei perioade de 37 de ani. În 1986, concept car-ul “Aventure” bazat pe modelul C15 anunţa începutul vehiculelor recreaţionale. C15 a fost utilizat și pentru a testa sistemele de propulsie electrică, primul exemplar fiind prezentat în iulie 1987, urmat de o versiune de serie începând cu octombrie 1990. Vor fi asamblate aproximativ 60 de unităţi ale acestei versiuni. În perioada 1991- 1993, Dangel a produs versiunile cu tracţiune integrală ale modelului C15. În septembrie 1991, C15 “Familiale”prefigurează utilizarea polivalentă a viitorului Berlingo. Începând cu 1996, C15 a fost disponibil și ca vehicul pe bază de gaz natural comprimat. La rândul său, modelul GPL a fost disponibil opţional, chiar dacă în catalog nu figura în versiune de serie.

1996 – PRIMA GENERAŢIE CITROËN BERLINGO

Reprezentând o revoluţie la finalul secolului 20, prima generaţie a modelului Berlingo, lansată în iulie 1996, agită din nou lumea auto, oferind o serie de inovaţii. Jumătate hatchback, jumătate MPV, noul Citroën este un model polivalent și o versiune dedicată familiei și activităţilor recreative, fiind denumit pe bună dreptate “Multispace”. Acesta s-a dovedit a fi un veritabil succes comercial pentru automobiliștii aflaţi în căutarea unui model mai spaţios și mai modular faţă de o berlină, dar nu așa de voluminos precum un monovolum. Acesta a reprezentat un nou segment de piaţă: vehiculul recreaţional. Prima generaţie Berlingo încă este produsă pentru anumite pieţe (Argentina, Brazilia). 1.200.000 unităţi au fost deja asamblate. Originalitatea sa rezidă în faptul că a fost primul model care nu este derivat dintr-un hatchback, fiind în schimb o veritabilă creaţie. După lansarea în 1996, modelul a fost produs în versiuni originale precum Berlingo Grand Large, concept car-ul Plagesau Berlingo Bulle, care amintea de… 2CV!În 1997, în spiritul raliurilor Citroën de la începutul anilor 1970cu modelul 2CV, Citroën a organizat raliul Paris-Samarkand-Moscova la care 198 de tineri europeni au participat cu modelul Berlingo.Ca și modelul C15, Berlingo a fost produs în mai multe versiuni, inclusiv GNC, GPL, electric și 4×4.În 1999 Citroën a prezentat la Geneva un vehicul experimental numit Berlingo Dynavolt. Modelul cu emisii scăzute combină un motor electric cu unul cu combustie internă care funcţionează pe bază de GPL.În anul 2000, Berlingo a fost echipat cu Modutop, un sistem ingenios de depozitare care permite utilizarea la maxim a spaţiului util al cabinei, iar în 2002, acest model a primit un facelift complet care a inclus partea frontală și tabloul de bord. În 2003, modelul XTR a fost lansat în versiune “all- road”.

2008 – A DOUA GENERAŢIE CITROËN BERLINGO

Noul Berlingo a fost lansat în 2008. Ca în cazul fiecărei generaţii, acesta dispune de noi echipamente, printre care trei scaune independente spate, luneta care se deschide și un nou Modutop.O versiune Grip Control cu tracţiune în toate condiţiile a fost lansată în 2009, urmată de un Berlingo electric în 2013.În primăvara anului 2015, modelul Berlingo facelift a fost prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Geneva. Cu câteva zile înainte de a fi prezentat în versiunea de serie, Berlingo a fost dezvăluit sub forma unui concept, “Mountain Vibe”, energic și optimistcare propune o serie de accesorii și ornamente de caroserie pentru a descoperi natura și a cuceri cele mai înalte vârfuri.În 2016, pentru a aniversa 65 de ani de la lansarea utilitarei 2CV și 20 de ani de la lansarea Berlingo, Citroën a creat pentru magazinul Colette două modele unice: 2CV Van Colette și Berlingo Colette, care au devenit instant obiecte de colecţie!În martie 2017, după ce au fost asamblate 2.9 milioane de unităţi de la lansarea primei generaţii în 1996, gama Berlingo a fost extinsă cu modelul E-Berlingo Multispace, o versiune electrică a lui Berlingo Multispace care completează oferta Citroën formată din E-MEHARI și E-Berlingo în versiune utilitară.

2018 – A TREIA GENERAŢIE CITROËN BERLINGO

Dezvăluit astăzi, Noul Berlingo VP va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Internaţional Auto de la Geneva (începutul lui martie) și comercializat începând cu al doilea semestru 2018 (în funcţie de ţară).

Comentarii

comentarii