Drive-test Nissan Qashqai 2.0 dCi – Auto

Pe orice parte as intoarce-o, Nissan Qashqai este unul dintre cele mai potrivite masini pentru incantatoarele drumuri ale Romaniei! Poate chiar cel mai bun!

 

Cel mai tare lucru in meseria noastra, de jurnalisti auto, este acela ca reusesti sa conduci niste masini la care altii doar viseaza. De la modele cu putere demna de tehnologia nucleara, pana la masinile cele mai tari din filme, mai mereu ma aflu la volanul unei masini impresionante.

 CAT03997

Dilema mea este aceea ca, oricat de rapide, puternice sau exotice sunt unele dintre aceste bestii, a devenint din ce in ce mai frustrant sa le conduci pe drumurile din Romania, si Bucuresti in particular. Atata timp cat guvernul aloca sute de milioane de euro pentru constructia unei catedrale in loc sa imbunatateasca infrastructura rutiera,(de la marit mi-am luat demult gandul), chiar si acele drumuri care odata erau foarte bune acum sunt pline de gropi si cratere, gata sa-ti devoreze rotile supercar-ului tau intr-o fractiune de secunda! Puteti sa-mi spuneti ca sunt pessimist dar nu intrezaresc prea curand metode prin care statul sa indulceasca viata noastra, a soferilor. Cred ca cel mai eficient antidot, pentru experientele diabolice la care suntem supusi zi de zi in Romania, este un SUV! Iar astazi mi s-a pus pata pe Qashqai! Sa ma explic…

 

Disponibil de ceva vreme pe piata noastra, acest model, care-ti impleticeste limba cu pronuntia sa, este preferatul meu din clasa sa pentru doua motive importante! Primul il reprezinta dimensiunea, care-l face excelent pentru manevrele cotidiene din oras, iar al doilea este comportamentul, Qashqai conducandu-se mai degraba ca un hatch-back obisnuit si nu ca o masina dotata cu tractiune integrala si care are o garda la sol destul de ridicata! Se prea poate sa se datoreze faptului ca producatorul este acelasi cu cel care ne ofera cele doua super-car-uri, GT-R si 370Z.

 

Nissan Qashqai beneficiaza de un sasiu receptiv si de o setare ferma a suspensiei, care-i confera un avantaj serios in fata competitorilor sai. Chiar daca ai o pozitie destul de inalta la volan, dealtfel foarte potrivita pentru temperamentul soferilor romani in traficul zilnic, Qashqai poate fi condus destul de sportiv atunci cand ai chef, dar mai ales unde! Cu siguranta, modelul din testul de astazi nu este are o directie la fel de precisa ca cea a unui hatck-back, dar atunci cand vei intelege ca ai niste kilograme in plus si un centru de greutate mai ridicat, nu are cum sa nu-ti placa felul in care Qashqai se adapteaza perfect oricaror conditii.

 CAT04005

Se spune ca diferenta dintre barbati si copii o face pretul jucariilor. Cei aproximativ 33.000 euro, pe care trebuie sa-i cheltuiesti ca sa poti cumpara cu la fel de multe dotari ca cel din testul nostru, ar putea fi folositi la dotarea unui spatiu de joaca pentru copii dintr-un mall. Petru a avea o viata relaxata la volan, doctorul a recomandat montarea unei cutii automate intuitive, sistem de tractiune integrala, faruri cu xenon, senzori pentru lumina si ploaie, pilot automat, torpedou refrigerat, sistem de navigatie color, harta Romaniei, sistem de climatizare cu doua zone, plafon panoramic, tapiterie din piele, si cate si mai cate.

 

Doar, doar nu te vei enerva cand mergi bara la bara, pardon, spoiler in spoiler, ca doar suntem jurnalisti! Aah, era sa uit, daca toate astea nu erau de ajuns, Nissan iti mai ofera si sistemul Around View Monitor, sistem alcatuit din patru camere de filmat si care-ti ofera o imagine „din elicopter” dar si posibilitatea de a face zoom pe una dintre ele. Este o premiera in segmentul compact si de regula il gasesti pe SUV-urile cu preturi de pornire astronomice.

 

Motorul turbo-diesel de 2 litri care dezvolta 150 cai putere „se simte” cel mai potrivit pe Qashqai. Chiar daca sprintul pana la 100 km/h se realizeaza in 11 secunde, in realitate ai senzatia ca se intampla mai repede. Probabil cuplul motor de 320 NM disponibil destul de devreme este vinovat pentru asta! La fel ca oricare alt lucru, dieselul de 2 litri are plusuri si minusuri. De laudat ar fi faptul ca nu oboseste in zona turatiilor inalte, insa la relanti simti ca ai un disel sub capota. Pentru cele peste 1600 kilograme ale lui Qashqai, consumul este bun, si se situeaza in extra-urban in jurul valorii a 6,5 l/100 km, chiar daca atunci cand dai de zapada nu te poti abtine de la joaca.

 CAT03902

Curios sau nu, in iunie 2011, uzina Nissan de la Sunderland – Marea Britanie, a sarbatorit primul milion de unitati de Qashqai construite, la 4 ani dupa debutul productiei pe 5 decembrie 2006. La 4 ani, 6 luni si 23 de zile mai precis!

 

Cel mai mult imi place la Qashqai felul in care se adapteaza oricaror conditii si compromisul perfect intre sportivitatea suspensiei si confortul necesar dupa care cu totii tanjim in majoritatea timpului cand ne aflam la volan. Cred ca aceste calitati determina o parte a concurentilor sa bobineze in continuare la idei cu care poate fi combatut. Pana atunci, cu un pret corect, Qashqai isi vede nestingherit de drum, indiferent de obstacolele care-ti ies in cale. Daca doar super-eroii pot trece peste orice situatie, asta  insemna ca Nissan Qashqai este un super-car?!?

 

 Foto: Catalin Oprea