Detaliile specialei de calificare prind contur

Detaliile noii probe de calificare din 2012 incep sa prinda contur, dat fiind faptul ca organizatorii etapei de debut, cea de la Monte Carlo, au publicat deja documentele raliului. Speciala de calificare a fost introdusa pentru a determina ordinea de start a pilotilor cu Prioritate 1 (P1) sau Prioritate 2 (P2) in prima zi a etapelor de macadam din 2012.

 

Echipajelor le vor fi permise cate doua treceri pe proba pe durata a 2 ore de antrenamente libere, antrenamente cunoscute in trecut sub denumirea de Shakedown. Apoi, in ordinea clasamentelor la zi, fiecare va efectua cate o trecere in incercarea de a stabili cel mai bun timp posibil.

 

 

Echipajele P1 si P2, in ordine de la cel mai rapid la cel mai lent, isi vor alege pozitia la start pentru prima zi a competitiei. Un pilot P1 sau P2 care nu va putea sa ajunga la finalul probei de calificare va fi ultimul care isi va alege pozitia de start.

 

In incercarea de a prevenii folosirea tacticilor cand pilotii in mod voit incetinesc spre finalul probelor pentru a-si asigura o mai buna pozitie la startul urmatoarei zi, toate echipajele P1 si P2 vor lua startul in ordinea inversa a clasamentului general provizoriu.

 

Prima proba de calificare va avea loc la Raliul Suediei, organizatorii planuind sa foloseasca pentru aceasta superspeciala Karlstad de 1.9 km, in data de 9 februarie. La Raliul Mexicului proba de calificare se va desfasura pe data de 8 martie, in San Jose de Llanos, la 50 km de parcul de service din Leon si va avea o lungime de 4.75 km. Pentru Raliul Portugaliei li s-a pregatit echipajelor speciala “Vale do Judeu” (4.96 km), proba pe care o vor parcurge in dimineata zilei de miercuri, 28 martie.