Victorie pentru Sebastien Loeb si Citroen in Raliul Iordaniei 2010


Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a 56-a victorie din cariera dupa succesul din Raliul Iordaniei, etapa a treia din Campionatul Mondial de Raliuri si s-au distantat la 25 de puncte de urmatorul clasat in clasamentul general. Dani Sordo si Marc Marti au terminat aceasta etapa pe pozitia a patra, echipa Citroën Total urcand pe primul loc in clasamentul constructorilor.

Ralliul Iordaniei a fost o etapa neobisnuita din multe puncte de vedere. In primul rand, a inceput joi si s-a terminat sambata, iar primele trei probe speciale au fost cele mai scurte din calendar. Raliul a inceput joi dimineata din Jerash, in apropierea Forumului Roman construit cu mai mult de 2000 de ani in urma. Sébastien Loeb si Daniel Elena, liderii clasamentului mondial, au fost primii la start si au curatat astfel drumul pentru toti ceilalti. In aceste conditii, echipajul Citroën Total a pierdut peste 30 de secunde fata de liderul raliului si a terminat ziua pe pozitia a treia, in timp ce Dani Sordo si Marc Marti s-au clasat pe pozitia a sasea.

In ziua secunda au fost programate doua bucle a cate trei probe speciale, una dintre ele avand peste 40 de kilometri. La finalul zilei, Sébastien Loeb nu numai ca a reusit sa recupereze timpul pierdut in prima zi, dar s-a si distantat la peste 24 secunde de Sébastien Ogier, tot pe un Citroën C4 WRC, clasat pe pozitia a doua. Dani Sordo a terminat ziua pe pozitia a cincea, obiectivul sau fiind acela de a aduna cat mai multe puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor.

Cu doua treceri pe o bucla de patru probe speciale, ultima zi din Raliul Iordaniei parea la fel de dificila ca si primele doua. Sébastien Loeb avea un avans de peste 27 de secunde fata de Jari-Matti Latvala, dar de data aceasta nu a mai fost primul la start. “I-am cerut lui Sébastien Ogier sa porneasca mai repede pentru a curata drumul”, explica Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. “Am descoperit o problema tehnica la masina sa ceea ce i-a compromis orice sansa la un loc pe podium. Am realizat si ca aceasta strategie inseamna o sansa in plus si pentru Sébastien Loeb sa-si apere prima pozitie.”

Loeb a castigat trei din primele patru probe ale zilei, confirmand ca este cel mai rapid pilot in acest raliu. “Desigur, strategia echipei a facut ca totul sa fie putin mai usor pentru mine, dar nu sunt foarte sigur ca era nevoie de acest lucru. In ciuda faptului ca nu am plecat dintr-o pozitie favorabila, in comparatie cu Jari-Matti, am reusit sa ne mai distantam putin. Acum trebuie sa fim doar foarte atenti si sa nu facem greseli pe ultima bucla”, a spus Loeb, in parcul de service.

Dani Sordo, locul patru dupa Loeb, Latvala si Solberg, stia exact care este misiunea sa – sa termine raliul si sa adune cat mai multe puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor. “Trebuie sa fim foarte atenti in ultima zi a raliului. Sunt multe capcane pe drum si chiar daca Petter Solberg nu conteaza in clasamentul constructorilor, iar urmatorul clasat este mult in spate nu ne putem permite sa ne relaxam”, a spus si Dani Sordo.

Ultimele patru probe speciale au decurs fara probleme iar Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a 56-a victorie din cariera (21 de raliuri diferite). “Sunt incantat ca am castigat un raliu atat de dificil”, a spus Sebastien, inainte sa urce pe podium. “Dupa cea de-a doua victorie din acest sezon am reusit sa ne distantam la 25 de puncte, echivalentul unei victorii, de urmatorul clasat. In aceste conditii putem aborda mult mai relaxat urmatoarea etapa din calendarul competitional.”

Dani Sordo si Marc Marti au terminat pe pozitia a patra, rezultat in urma caruia echipa Citroën Total a trecut pe prima pozitie in clasamentul constructorilor. Frédéric Banzet, directorul general Automobile Citroën, a asistat in direct la succesul echipajelor Citroën si a fost incantat de performantele modelului C4 WRC: “Masinile noastre s-au confruntat in Iordania cu conditii extrem de dificile, dar si-au demonstrat, din nou, fiabilitatea. Echipa noastra a combinat viteza cu inteligenta si astfel Citroën a obtinut un rezultat remarcabil.”

Rezultate Raliul Iordaniei (etapa a 3-a din 12)*

1. Loeb / Elena – Citroën C4  3h46’08’’5

2. Latvala / Anttila – Ford Focus  +35’’8

3. P. Solberg / Mills – Citroën C4  +1’11’’8

4. Sordo / Marti – Citroën C4  +1’49’’3

5. Wilson / Martin – Ford Focus  +8’24’’3

6. Ogier / Ingrassia – Citroën C4  +10’26’’4

7. Villagra / Perez Companc – Ford Focus  +11’28’’0

8. Räikkönen / Lindström Citroën C4  +12’31’’0

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Iordaniei (etapa a 3-a din 12)*

1. Sebastien Loeb 68 p, 2. Jari-Matti Latvala 43 p, 3. Mikko Hirvonen 37 p, 4. Petter Solberg 35 p, 5. Sebastien Ogier 33 p, 6. Dani Sordo 24 p, 7. Henning Solberg 18 p, 8. Matthew Wilson 16 p, 9. Federico Villagra 12 p, 10. Xavi Pons 5 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Iordaniei (etapa a 3-a din 12)*

1. Citroen Total World Rally Team 101 p, 2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team  87 p, 3. Citroen Junior Team 48 p, 4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 44 p, 5. Munchi’s Ford World Rally Team 16 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

Laura Antonov – Citroen Romania

www.citroen.ro

Comentarii

comentarii