Publicitate

Celebru pentru probele speciale virajate si tehnice de asfalt, Turul Corsicii este una din cele mai interesante competitii din Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori. Numit ”raliul celor 10.000 de viraje”, Tour de Corse a fost a doua etapa a sezonului 2019 din Junior WRC, campionat unde echipajul roman format din Raul Badiu si Gabriel Lazar concureaza la bordul unui Ford Fiesta R2T preparat de M-Sport.

Porniti in 2019 in campania Junior WRC, Badiu si Lazar au debutat in noul an cu raliul din Suedia, desfasurat in luna februarie pe zapada, ca mai apoi asfaltul din Corsica sa reprezinte provocarea lunii martie pentru echipaj. Cu 14 probe speciale lungi, dificile si tehnice, complet diferite fata de traseele de concurs pe care au concurat in Romania, Tour de Corse a purtat echipajul roman pe drumurile de pe intreaga insula, diversitatea si complexitatea specialelor fiind unica in calendarul sezonului campionatului dedicat juniorilor.

 

”Saptamana trecuta am participat in Turul Corsicii, un raliu dificil si complex, cel mai lung al sezonului in Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori. Chiar daca asfaltul nu este suprafata mea preferata iar experienta la competitii din afara Romaniei este foarte limitata, am reusit in cateva randuri clasari in top trei in clasamentul juniorilor, in fata unor piloti foarte experimentati” a spus Raul Badiu, pilotul roman care concureaza in Junior WRC 2019.

Turul Corsicii incepe excelent pentru Raul Badiu si Gabriel Lazar, cu timpi foarte buni pe probele speciale in clasamentul juniorilor. Cu o prima zi lunga, fara nicio vizita in parcul de service, echipajul gestioneaza bine debutul de raliu si dupa doar trei probe speciale se afla pe locul al patrulea in Junior WRC. A patra speciala a competitiei aduce primul ghinion pentru echipaj – o pana de cauciuc cauzeaza o intarziere de peste un minut si jumatate, cei doi retrogradand pana pe locul al saptelea, pozitie pe care incheie prima zi de concurs.

 

Cu sase probe speciale programate sambata, inclusiv cea mai lunga a raliului si probabil a sezonului 2019 – ”Castagniccia”, in lungime de peste 47 de kilometri – echipajul incepe din nou cu timpi foarte buni si urca doua locuri in clasament, dar o noua pana de cauciuc inseamna pierderea oricarei sanse la un rezultat in prima jumatate a categoriei juniorilor. Chiar daca aveau minute pretioase pierdute, Raul si Gabriel se simt foarte bine pe probele speciale si obtin un loc trei in Junior WRC pe o proba de aproape 15 kilometri si incheie ziua secunda pe locul al optulea.

 

Pe cele doua probe din ultima zi de concurs echipajul Badiu/Lazar a ”alergat” in ritmul rapid pe care il poate avea in regim de concurs cand sunt feriti de probleme: un loc trei in Junior WRC pe penultima proba si un loc sase pe PowerStage. Cu gust amar, a doua etapa din sezonul 2019 al Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori se incheie cu un rezultat care putea sa fie semnificativ mai bun: locul 7.

 

”La final, locul sapte in clasamentulul Juniorilor este un rezultat bun pentru noi, dar consider ca nu reprezinta cu adevarat viteza noastra reala, cele doua pene de cauciuc privandu-ne de un excelent loc patru. Raliul urmator, in Sardinia, revenim pe suprafata mea preferata, macadam, unde vom tinti, pe langa viteza si timpi, anduranta si speram sa avem parte de mai mult noroc.” a spus Raul Badiu la finalul Tour de Corse 2019.

 

Dupa doua raliuri in Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori, Raul Badiu si Gabriel Lazar au acumulat un numar de 6 puncte, urmatoarea competitie in programul echipajului avand loc in Italia: Rally Sardinia, in perioada 13-16 iunie 2019. Pentru ultimele trei raliuri din sezon, intrecerea juniorilor trece pe macadam, suprafata preferata a lui Raul si locul unde acesta este cel mai rapid.

 

Campania Junior World Rally Championship 2019 a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazar este posibila multumita partenerilor Ion Mos, Omniasig si Smart ID Dynamics si cu sprijinul tehnic al Lufthansa City Center si Sports HUB.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro