WRC Raliul Japoniei 2010 preview

Dupa doi ani de absenta, Japonia revine in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri . Dupa ce cativa ani sediul raliului a fost in micutul oras Obihiro, ultima editie s-a desfasurat in jurul metropolei Sapporo , care a gazduit Olimpiada de iarna din 1972 si Campionatul Mondial de fotbal in 2002.

Asadar zona nu este una fara traditie in sport. Cand vine vorba despre motorsport, putine tari sunt asa de entuziaste  in primirea caravanei WRC . Pilotii sunt tratati precum vedetele rock, fanii japonezi umpland la maxim receptiile hotelurilor unde sunt cazati actorii principali ai WRC, in speranta unei intalniri pe holuri.

In ciuda mutarii sediului central al raliului, probele speciale sunt asemanatoare cu cele din zona micutului oras Obihiro. Japonia este un raliu curios din acest punct de vedere, putine fiind tarile unde probele sunt asemanatoare in orice zona . Drumurile din Japonia sunt inguste si cu o suprafata foarte buna dar totusi foarte rapide. Acest lucru se datoreaza si faptului ca exista portiuni lungi de linie dreapta, care de cele mai multe ori se termina intr-un viraj la 90 de grade . Gasirea punctului optim de franare este principalul scop in Japonia mai ales ca zonele de franare de pe aceste probe sunt de cele mai multe ori alunecoase si cu multi bolovani.

Datorita macadamului de buna calitate pe a doua parcurgere a probelor se formeaza sleauri pe trasele abordate la prima trecere. Un alt factor important este vremea, de cele mai multe ori temperaturile fiind unele scazute . Acestea fluctueaza intre 10 si 20 de grade Celsius, reamintindu-le spectatorilor ca Hokkaido este totusi o statiune de skiat la aceasi latitudine cu Siberia . Un lucru benefenic in obtinerea unor rezultate bune il reprezinta modalitatea in care pilotii vor efectua recunoasterile , la fel ca in Finlanda, precizia notitelor fiind pe primul loc.

Cu toate ca este un raliu de macadam, Raliul Japoniei va debuta cu o Super Speciala pe asfalt ce va avea loc pe stadionul acoperit din Sapporo. Pentru piloti va fi destul de greu sa isi stabileasca un ritm datorita probelor destul de scurte. Un total de 26 de probe speciale insumeaza 303 km, care vor fi parcursi in regim de cursa. Totusi nu va fi deloc usor pentru piloti raliul insumand cu tot cu drumuri de legatura 1220 km, ceea ce insemna ca startul se va da dis de dimineata si ziua se va incheia tarziu in noapte.

Creditati cu sanse la victorie sunt pilotii de la Ford Latvala si Hirvonen, dar nici Seb 2.0 – Ogier nu trebuie trecut cu vederea. De ce nu este favorit Sebastien Leob, pentru ca la fel ca in Finlanda francezul nu se simte in largul sau in Raliul Japoniei si cu siguranta nu va forta la maximum ci doar isi va consolida pozitia de lider din clasamentul general. Cireasa pentru tortul victoriei va fi pastrata pentru Raliul Frantei, cel din Alsacia chiar la Leob acasa.

Probabil pilotul cu cei mai multi fani va fi Petter Solberg, care este un erou in Japonia datorita victoriilor alaturi de Subaru. Matthew Wilson este pilotul care trebuie urmarit, el obtinand aici in 2007 locul 4 in clasamentul general.

De la Kimi Raikkonen nu va trebui sa ne asteptam la prea multe, suprafata nu este propice pentru un fost campion de F1, dar ne putem astepta la un timp bun din partea acestuia in Super Speciala.

Lista de inscrieri unde regasim si o Toyota Auris S 2000.