Pe un circuit spectaculos, la lumina reflectoarelor, cursa de la Abu Dhabi a fost tensionată de la un cap la altul.
Plecat din pole position, Sebastian Vettel avea nevoie să cîştige cursa, şi şi-a asigurat aceasta printr-o evoluţie fără greşeală, fiind la conducere aproape tot timpul, în afară de cele cîteva tururi cînd Jenson Button a fost în faţa lui, datorită strategiei diferite de intrare la standuri.
Dar ceea ce s-a întîmplat în spatele lui Vettel a fost hotărîtor. La start, Alonso pierde poziţia a treia în faţa lui Button, şi după doar cîteva viraje Schumacher se răsuceste pe pista şi este percutat de Liuzzi, care nu are cum să-l ocolească. In acest moment Safety-Car-ul iese pe pistă, iar Nico Rosberg, Vitaly Petrov şi Jaime Alguersuari intră la stand şi fac schimbul obligatoriu de cauciucuri. După restart, Mark Webber nu reuseste să ţină aproape de Alonso şi în turul 13 intră şi el pentru schimbul de pneuri, ieşind abia pe locul 16, în spatele lui Alguersuari, pe care îl depăşeşte aproape imediat. Ferrari îl cheamă şi ei pe Felipe Massa la standuri, dar acesta nu reuseste să iasă în faţa lui Webber, care imediat face un tur foarte rapid. Si atunci Ferrari face ceea ce mai tîrziu avea să se dovedească o mare greşeală tactică: de teamă ca Alonso să nu piardă locul în favoarea lui Webber, îl cheamă şi pe spaniol la boxe. Acesta iese într-adevăr în faţa lui Webber, dar în spatele lui Rosberg şi al lui Petrov, care deja făcuseră schimbul obligatoriu şi nu mai trebuia să oprească pînă la final!
Din acest moment, toţi ochii spectatorilor – şi camerele – s-au aţintit pe duelul Petrov – Alonso. Spaniolul de la Ferrari a încercat toate mişcările posibile, dar nu a reuşit să depăşească maşina Renault, vizibil mai rapidă pe liniile drepte.
Lewis Hamilton a facut tot posibilul să-l ameninţe pe Vettel, dar s-a blocat în spatele celuilalt Renault, al lui Robert Kubica, care s-a dovedit de asemenea imposibil de depăşit pe pistă. Kubica, plecat pe cauciucuri dure, a intrat la boxe abia cu 10 ture înainte de finish, reuşind să iasa în faţa lui Petrov şi Alonso, pe locul 5. Hamilton nu a mai forţat, deoarece Vettel îşi crease un avans de 10 secunde în timp ce englezul s-a duelat cu Kubica, iar Button a făcut o cursă foarte bună, trecînd linia de sosire imediat în spatele coechipierului său, pe ultima treaptă a podiumului.
Astfel Alonso, care avea nevoie doar de un loc 4 pentru a deveni campion, a venit abia pe locul 7, în spatele lui Nico Rosberg şi al celor două Renault-uri ale lui Kubica şi Petrov.
Sebastian Vettel devine cel mai tînăr campion mondial din istorie, la 23 de ani şi 4 luni, la capătul unui sezon extraordinar, pe parcursul căruia a avut cele mai multe pole-position-uri (10) dar şi multe abandonuri şi accidente. La volanul celui mai performant monopost din platou, Vettel cucereşte totuşi pe merit titlul mondial, el avînd de luptat cu 3 campioni şi cu coechipierul său Mark Webber, cu care a avut relaţii destul de tensionate.
Clasament MP al Abu Dhabi:
Poz. | Pilot | Echipa | Ture | Timp | Puncte | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 55 | 1:39:36.837 | 25 | ||
2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 55 | +10.1 sec. | 18 | ||
3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 55 | +11.0 sec. | 15 | ||
4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 55 | +30.7 sec. | 12 | ||
5 | Robert Kubica | Renault | 55 | +39.0 sec. | 10 | ||
6 | Vitaly Petrov | Renault | 55 | +43.5 sec. | 8 | ||
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 55 | +43.7 sec. | 6 | ||
8 | Mark Webber | RBR-Renault | 55 | +44.2 sec. | 4 | ||
9 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 55 | +50.2 sec. | 2 | ||
10 | Felipe Massa | Ferrari | 55 | +50.8 sec. | 1 | ||
11 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | 55 | +51.5 sec. | |||
12 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 55 | +57.6 sec. | |||
13 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 55 | +58.3 sec. | |||
14 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 55 | +59.5 sec. | |||
15 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 55 | +63.1 sec. | |||
16 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 55 | +64.7 sec. | |||
17 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 54 | +1 tur | |||
18 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 53 | +2 ture | |||
19 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 53 | +2 ture | |||
20 | Christian Klien | HRT-Cosworth | 53 | +2 ture | |||
21 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 51 | +4 ture | |||
Abandon | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 43 | Cutie de viteze | |||
Abandon | Michael Schumacher | Mercedes GP | 0 | Accident | |||
Abandon | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 0 | Accident |
Clasament general piloţi:
Loc Pilot Tara Echipa Puncte
1 | Sebastian Vettel | Germania | RBR-Renault | 256 |
2 | Fernando Alonso | Spania | Ferrari | 252 |
3 | Mark Webber | Australia | RBR-Renault | 242 |
4 | Lewis Hamilton | Marea Britanie | McLaren-Mercedes | 240 |
5 | Jenson Button | Marea Britanie | McLaren-Mercedes | 214 |
6 | Felipe Massa | Brazilia | Ferrari | 144 |
7 | Nico Rosberg | Germania | Mercedes GP | 142 |
8 | Robert Kubica | Polonia | Renault | 136 |
9 | Michael Schumacher | Germania | Mercedes GP | 72 |
10 | Rubens Barrichello | Brazilia | Williams-Cosworth | 47 |
11 | Adrian Sutil | Germania | Force India-Mercedes | 47 |
12 | Kamui Kobayashi | Japonia | BMW Sauber-Ferrari | 32 |
13 | Vitaly Petrov | Rusia | Renault | 27 |
14 | Nico Hulkenberg | Germania | Williams-Cosworth | 22 |
15 | Vitantonio Liuzzi | Italia | Force India-Mercedes | 21 |
16 | Sebastien Buemi | Elvetia | STR-Ferrari | 8 |
17 | Pedro de la Rosa | Spania | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
18 | Nick Heidfeld | Germania | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
19 | Jaime Alguersuari | Spania | STR-Ferrari | 5 |
20 | Heikki Kovalainen | Finlanda | Lotus-Cosworth | 0 |
21 | Jarno Trulli | Italia | Lotus-Cosworth | 0 |
22 | Karun Chandhok | India | HRT-Cosworth | 0 |
23 | Bruno Senna | Brazilia | HRT-Cosworth | 0 |
24 | Lucas di Grassi | Brazilia | Virgin-Cosworth | 0 |
25 | Timo Glock | Germania | Virgin-Cosworth | 0 |
26 | Sakon Yamamoto | Japonia | HRT-Cosworth | 0 |
27 | Christian Klien | Austria | HRT-Cosworth | 0 |