PIRELLI merge la Abu Dhabi pentru ultimul test privat

Primul test pe o pistă umedă, noaptea

Cel mai recent model de pneuri pentru FORMULA 1, PZERO, echipează monopostul de teste Toyota al lui Pedro de la Rosa

Piloții de teste Pirelli au parcurs mai mult de 13.000 km în ultimele cinci luni, rulând pe unele dintre cele mai exigente piste europene şi din Orientul Mijlociu. Aceasta a constituit un teren de testare perfect pentru a ajusta noile pneurile de Formula 1, introducând patru versiuni de uscat şi două versiuni de ploaie.

Rețineți data pentru următorul test oficial de Formula 1 din Valencia, care va începe pe 1 februarie.

Abu Dhabi, 17 ianuarie 2011 – Pirelli, furnizorul oficial de pneuri pentru Formula 1 pentru următorii trei ani, va începe sezonul 2011 în Emiratele Arabe Unite, cu un test fără precedent. Niciodată în istoria monoposturilor nu a fost organizat un test de noapte pe o pistă umedă artificial, pentru a recrea condiţiile întâlnite într-un Grand Prix pe o zi ploioasă tipică.

Testul de la Abu Dhabi va avea loc cu câteva săptămâni înainte de testul din Valencia, prima sesiune de grup oficială a sezonului 2011. Circuitul Yas Marina este una dintre cele mai fascinante locații din calendarul Formulei 1, un cadru perfect pentru acest eveniment extraordinar care va suspenda temporar faza de dezvoltare pentru pneurile Pirelli de Formula 1. Pentru prima dată în istoria Formulei 1, pista Yas Marina de 5,55 km va fi acoperită cu apă pentru a crea un test unic de 12 ore pe timp de noapte.

La Abu Dhabi se testează pneuri de ploaie și intermediare

Aceasta este ultima rundă de teste private pentru Pirelli, care utilizează pneuri de ploaie şi intermediare. Sesiunea de astăzi va începe la ora 18.00 şi va continua până la miezul nopţii, cu acelaşi program pentru ziua următoare. Din gama de compuşi dezvoltaţi pentru anul 2011, aceste pneuri de ploaie au fost concepute special pentru condiţii de vreme ploioasă sau umedă. În conformitate cu normele actuale ale FIA, pneurile Pirelli de uscat conțin patru compuşi diferiţi, testați deja cu succes.

Pilotul de teste Pedro de la Rosa va fi la volanul monopostului Toyota TF109, ales de Pirelli pentru a testa toată gama nouă de pneuri pentru Formula 1. Monopostul TF109 a fost ultima mașină dezvoltată de producătorul japonez înainte de a se retrage din campionat la sfârşitul anului 2009, după ce a câștigat cinci podiumuri pe parcursul ultimului său sezon competițional. Monopostul de teste va parcurge mai mult de 1.000 de km în condiţii extreme de pilotaj, cauciucul fiind supus unor solicitări intense pe un asfalt dificil, umed şi fierbinte în același timp.

Paul Hembery, Directorul Echipei Pirelli de Formula 1 a spus: “Aceasta este o oportunitate unică de a urmări noaptea un monopost de teste de Formula 1 pe o pistă umedă cu asfalt fierbinte, iluminată în întregime artificial. Am decis să procedăm astfel pentru că vrem să punem la încercare pneurile noastre de ploaie în cele mai dificile condiții. Şi cine ştie, poate fi o idee bună pentru un viitor Grand Prix? Aceste teste ne vor oferi informaţii utile pentru a finaliza procesul nostru de dezvoltare a pneurilor pentru Formula 1. Au trecut şapte luni de când am început dezvoltarea pneurilor noastre şi cinci luni de când am început testările. Suntem foarte satisfăcuți de rezultatele de până acum şi am primit, de asemenea, feedback pozitiv de la echipe. În curând va sosi momentul debutului din Spania, unde va avea loc primul test oficial al sezonului. Vom folosi această oportunitate pentru a strânge mai multe reacții de la echipe şi piloți, astfel încât să fim pregătiți pentru Grand Prix-ul din Bahrain din luna martie.”

Testul de două zile din Abu Dhabi este ultimul dintr-o serie de nouă teste private pe care firma italiană le-a efectuat din 19 august, de când a început derularea programului Pirelli de testare. De atunci, Nick Heidfeld, Roman Grosjean şi Pedro de la Rosa, toți la volanul unei Toyota TF109, au parcurs mai mult de 13.000 km într-o varietate de condiţii meteorologice, pe câteva circuite importante din Europa şi Orientul Mijlociu. Pirelli a utilizat circuitele din Mugello, Monza, Barcelona, Valencia, Jerez, Le Castellet şi Bahrain pentru a testa întreaga sa gamă de pneuri dezvoltate pentru sezonul 2011.

Variantele super-moi și moi ale pneurilor au fost finalizate ultimele şi apoi testate cu succes în Abu Dhabi weekend-ul trecut, când Pedro de la Rosa a acumulat aproximativ 200 de tururi, echivalentul a 1.000 km.

Următorul este testul oficial de la Valencia din perioada 1-4 februarie. Toate cele 12 echipe de Formula 1 se vor muta apoi la Jerez, în perioada 10-13 februarie, şi vor finaliza testele la Barcelona, în perioada 18-21 februarie. Sezonul 2011 de Formula 1 va începe cu Gran Prix-ul din Bahrain în data de 13 martie.

Angajamentul Pirelli pentru Formula 1

Pneurile Pirelli de Formula 1 au fost dezvoltate ca un produs stabil şi durabil, capabil să asigure weekend-uri de curse spectaculoase, cu lupte la vârf. Ele au trecut deja primul test cu note maxime, primind un feedback excelent în timpul testelor oficiale de anul trecut din Abu Dhabi, de la mijlocul lunii noiembrie.

Cincisprezece piloți, printre care Vettel, Alonso, Massa, Schumacher şi Barrichello, au testat noile pneuri Pirelli, fiecare echipă parcurgând aproximativ 11.000 km, echivalentul a 150 tururi. În timpul testării au fost obținute informații prețioase, folosite apoi pentru a îmbunătăţi cauciucul şi a-l adapta în consecinţă. Evoluţii ulterioare au fost obținute atât de laboratoarele Pirelli, cât și pe pistă, în Bahrain și Abu Dhabi, începând cu 15 ianuarie.

În conformitate cu regulamentele FIA, Pirelli va furniza echipelor de Formula 1 pneuri slick cu patru compuşi diferiţi pentru utilizarea pe piste uscate. Gama include compuși super-moi, moi, medii și tari, cea mai bună soluţie pentru cursă urmând a fi aleasă în funcţie de caracteristicile pistei şi strategia echipei. Dacă un compus mai moale este potrivit pentru circuite înguste și virajate, compusul mai dur este o opţiune bună pentru pistele unde este nevoie de o durabilitate mai mare. În caz contrar, se va utiliza compusul moale sau mediu, primul fiind mai rapid, iar cel de-al doilea mai rezistent.

Pe lângă pneurile de uscat, Pirelli va furniza o variantă de pneu umed pentru a fi utilizat pe o pistă complet udă, împreună cu un pneu intermediar pentru utilizarea în condiţii de vreme umedă sau chiar variabilă şi imprevizibilă. Datorită modelului canelat al benzii de rulare, aceste pneuri de ploaie pot face față cu uşurinţă ploii ușoare sau torențiale, asigurând atât stabilitate, cât şi aderenţă.

Pirelli va furniza în total 50.000 de pneuri pentru Formula 1 în acest sezon. Aceste pneuri de competiție vor fi produse în Turcia, în “divizia motorsport” a fabricii Pirelli din Izmit, una dintre cele mai moderne fabrici de acest fel, cu tehnologie de ultimă oră şi utilaje avansate.

Echipa Pirelli de Formula 1

În Abu Dhabi, Echipa Pirelli de Formula 1 va fi formată din 15 tehnicieni cu înaltă calificare. De la 15 tehnicieni se va ajunge la 50 în timpul testelor oficiale şi a Grand Prix-urilor, având un inginer Pirelli pentru fiecare echipă în parte, împreună cu restul personalului.

Echipa Pirelli de Formula 1 își va avea sediul în Milano, la Centrul Pirelli de Cercetare şi Dezvoltare a Pneurilor, un complex din inima capacității tehnologice a Grupului Pirelli, care numără 1.000 de cercetători aflați în cinci centre din întreaga lume. Mai presus de toate, acesta are o importanţă crucială pentru dezvoltarea motorsportului.

În istoria Pirelli din domeniul motorsportului, aventura în Formula 1 este cel mai recent capitol. Compania italiană de top a fost implicată în competiţiile din motorsport timp de mai bine de un secol, înregistrând prima sa victorie legendară în 1907, în cursa rutieră Paris – Beijing. Pirelli este în prezent furnizor unic pentru mai multe campionate internaționale, cum ar fi GP2 şi GP3 şi Campionatul Mondial Superbike. În plus, Pirelli sprijină de asemenea peste 70 de campionate naţionale şi internaţionale, printre care Intercontinental Rally Challenge, fiind furnizorul exclusiv de pneuri pentru Campionatul Mondial de Raliuri în perioada 2008 – 2010.

Ultima dată când Pirelli a obținut o victorie în Formula 1 a fost în 1991 la Grand Prix-ul canadian cu echipa Benetton, retrăgându-se apoi la sfârşitul acelui sezon, cursa sa finală fiind Grand Prix-ul australian.

Formula 1 şi protecția mediului înconjurător

În conformitate cu strategia verde a Grupului Pirelli – care vizează dezvoltarea de produse şi soluţii care să combine performanța maximă cu respectul față de mediu – producția de pneuri pentru Formula 1, precum şi logistica şi procedurile de reciclare, sunt pe deplin conforme cu standardele ridicate de protecție a mediului. Concret, toate pneurile Pirelli de competiție, inclusiv pneurile PZero care vor fi utilizate în Formula 1, sunt fabricate fără uleiuri aromatice. Procesele industriale de la fabrica din Izmit sunt de ultimă oră în ce privește eficienţa consumului de energie şi apă, cu niveluri foarte scăzute de emisii poluante. Pirelli investește masiv în procedurile de reciclare a pneurilor. Acest lucru se aplică și anvelopelor de Formula 1 care vor fi utilizate pentru a produce noi tipuri de compuşi şi în scopuri de producţie de energie. Potrivit indicilor Dow Jones Sustainability STOXX şi Dow Jones Sustainability World, firma italiană conduce în domeniul pieselor şi anvelopelor pentru al patrulea an consecutiv. Acest lucru subliniază angajamentul solid al companiei Pirelli pentru protecția mediului.

Pirelli şi Peninsula Arabică 

Pirelli este lider de piață în Orientul Mijlociu, bucurându-se în ultimii ani de o creştere constantă pe segmentul premium, unde compania deţine o poziţie de excepție. Biroul Pirelli din Dubai oferă pieţelor locale anvelope PZero de ultimă oră, care sunt produse în fabricile companiei din Europa. Renumite pentru performanțele ridicate, anvelopele PZero echipează branduri de lux, precum Ferrari, Lamborghini, Porsche, Aston Martin şi Bentley. De asemenea, Pirelli joacă un rol important pe piaţa camioanelor, cu anvelope produse în fabrica din Alexandria, Egipt. Pe lângă faptul că este un important centru de producţie, Fabrica din Izmit, Turcia, este, de asemenea, de o importanţă crucială, deoarece acționează ca un nod industrial strategic şi logistic pentru pieţele arabe.