BREAKING NEWS DIN ARGENTINA

O sa ma condamnati pentru titlul ales, dar altfel nu ati fi dat click pentru a citi ceva de genul ” Loeb a castigat in Argentina”. Chiar daca atentia s-a indreptat catre emisfera sudica, unde s-a desfasurat Raliul Argentinei, nimic nou nu s-a intamplat. Citroen s-a clasat pe primele doua locuri, iar cei de la Ford au avut din nou probleme. Este a saptea victorie a alsacianului in Argentina, si a 70-a in Campionatul Mondial de Raliuri. Merita un post pe blog zic eu…

 

Ca de obicei, rivalii sai din nou au fost loviti de ghinion, asa cum le place unora sa-l numeasca. Petter Solberg ( Ford ) se afla la conducerea raliului pana cand a lovit un bolovan iar caseta de directie s-a defectat, obligandu-l sa absenteze pentru trei probe speciale. A revenit si a terminat raliul pe locul al saselea, castigand atatea probe speciale cat au castigat ceilalti la un loc! Colegul sau de ocazie, Dani Sordo, a abandonat pe ultima proba, powerstage-ul din Argentina, in timp ce se afla pe locul al treilea. Abandonul tehnic s-a datorat unei probleme electrice despre care nu are rost sa mai discutam.

 

Mikko Hirvonen a fost singurul pilot care a tinut ritmul impus de Loeb. Si, cand doar 2,1 secunde ii mai desparteau pe cei doi, la jumatatea raliului a sunat telefonul in masina finlandezului sa stea linistit, si astfel Citroen si-a atras primele doua locuri. Este oarecum normal sa nu-ti lasi pilotii sa se bata, dupa ce, dupa foarte multe etape nu ai obtinut niciun punct in clasamentul constructorilor, la etapa anterioara din Portugalia. Dar parca merita si Mikko sa aiba sansa lui, mai ales ca este un pilot mult mai cerebral decat a fost Ogier pe vremea cand evolua la Citroen. 

 

Alte momente importante au mai fost: a doua victorie din sezon in PWRC pentru mexicanul Benito Guerra, un nou podium pentru Mads Ostberg, un fantastic loc patru pentru DMACK si Martin Prokop, si un fabulos duel intre pilotii VW-Skoda, Ogier si Mikkelsen, pana cand suspensia celui din urma a cedat. 

 

Inca odata echipa Ford pleaca acasa cu coada intre picioare. Noile rapoarte ale cutiei de viteze introduse incepand cu etapa din Portugalia au facut Fiesta WRC o masina mult mai competitiva. Dani Sordo s-a dovedit, asa cum ma asteptam, un inlocuitor foarte bun al ranitului J.M. Latvala iar Petter Solberg a demonstrat din nou ca este intr-o forma de zile mari. Singurul lucru bun pentru cei din tabara ovalului albastru este ca au marcat puncte la constructori pentru al 150-lea raliu consecutiv! Din pacate visul lor, de a avea un duel strans cu Citroen in clasamentul constructorilor s-a indepartat, francezii ocupand primele 2 pozitii la final.

 

 

 

Ar mai trebui sa luam in calcul si factorul anduranta, atat de mult laudat de catre cei de la FIA. Numarul 1, Loeb a spus raspicat ” NU” acestui format de raliuri, mai ales ca cei de la FIA nu au argumentat prea convigator aceasta decizie. Majoritatea pilotilor au inceput Raliul Argentinei ca pe unul “normal” de 350 km de probe speciale si, usor, usor, au inceput sa clacheze din diferite motive. 

 

Partea a doua a raliului a avut in prim plan efortul lui Solberg de a ajunge de pe locul al 11-lea ( loc pe care a ajuns datorita absentei de pe 3 speciale ) pana pe locul al 5-lea, asa cum calculasera oficialii Ford, dar si duelul fabulos de care va spuneam mai sus, dintre cei doi piloti VW – Skoda, Ogier si Mikkelsen. La sfarsitul zilei a doua, Ogier avusese o pana iar Andreas rupsese un amortizor. Chiar si asa, cei doi ocupau locurile 6 si 7 in clasamentul general, ecartul dupa 370 km de probe speciale fiind de doar 5 secunde. 

 

Multe nume importante au lipsit din partea de sus a clasamentului, desi din primii patru, doar Petter Solberg lipsea. Tanak a ratat aproape in intregime prima zi datorita unui brat rupt la sistemul de directie, iar Novikov a fost intr-o situatie asemanatoare. Daniel Oliveira a avut probleme cu suspensia fata si servodirectia, pana cand motorul a decis sa cedeze si a abandonat. Doar Mads Ostberg si Martin Prokop au fost feriti de probleme tehnice.

 

In tabara Citroen, Al-Attiyah a avariat partea din spate DS3-ului sau iar Thierry Neuville s-a rasturnat. Cu toate astea ei au continuat raliul si au obtinut locuri in top 10 la finalul Raliului Argentinei. Cele doua MINI-uri ale echipei oficiale din Portugalia pareau sa incheie si ele in primele zece locuri etapa, dar in cele din urma ambele au abandonat cu probleme la suspensie pe ultimele doua probe speciale. Astfel, singurul MINI care a terminat in Argentina a fost al veteranului pilot Eliseo Salazar.

 

Dupa Raliul Argentinei, Citroen si-a extins avansul in clasamentul constructorilor la 45 de puncte in fata celor de la Ford iar Sebastien Loeb se mentine pe primul loc in clasamentul pilotilor, avand 18 puncte in plus fata de pozitia a doua ocupata de Solberg.