Publicitate

71.000 de spectatori au fost prezenti duminica, 29 aprilie, pe circuitul de la Hockeinheim si 142.000 pe parcursul celor trei zile ale weekend-ului. Este un nou record pentru campionatul german de turisme si acest lucru se datoreaza probabil in mare parte si datorita revenirii constructorului BMW in aceasta competitie, dar si prezentei la start a unor modele complet noi din partea celor doi constructori consacrati in DTM, Audi si Mercedes-Benz.

 

Personalitatile au luat si ele cu asalt circuitul pe parcursul weekend-ului. Jean Todt presedintele FIA a asistat la sesiunea de calificari alaturi de Hans-Joachim Stuck campion DTM in 1990 alaturi de Audi, Nico Rosberg a oferit o demonstratie sambata la volanul modelului Mercedes-Benz W196 cu care Juan Manuel Fangio castiga in 1955 Marele Premiu al Italiei, ultima victorie pentru Mercedes intr-un mare premiu pana la victoria lui Rosberg de la Shanghai. Michael Schumacher a urmarit si el cursa de pe linia boxelor alaturi de Norbert Haug dupa ce a oferit fanilor un tur demonstrativ cu modelul de F1 din 2011, MGP W02. Fostele vedete din F1, Jacky Ickx si Patrick Tambay, au asistat la debutul sezonului din DTM, Patrick fiind prezent pentru a-si sustine fiul, Adrien Tambay, la debutul sau in DTM si care va alerga in acest an pentru Audi.

 

Succesul unui campionat se bazeaza pe parteneriate puternice si in aceasta era a tehnologiei un parteneriat cu o televiziune este vital daca vrei sa rezisti. Unul dintre cele mai importante posturi de televiziune din Germania, ARD transmite din anul 2000 DTM si o va mai face pana in 2014, cu posibilitatea de a mai prelungi contractul pentru inca un an. Din 2005 aceasta televiziune detine drepturile de exclusivitate pentru transmisiunile in Germania si ofera fanilor televizarea curselor fara a fi intrerupta de spoturi publicitare, semanand foarte mult cu transmisiunile FOX din NASCAR.

 

Mercedes-Benz a dominat prima etapa din DTM, britanicul in varsta de 31 de ani, Gary Paffett trecandu-si in cont prima victorie din 2012, dupa un duel frumos cu compatriotul sau Jamie Green care a venit pe pozitia secunda. Podiumul a fost incheiat de Matias Eckstrom de la Audi, care desi a plecat din pole position nu a reusit sa isi conserve avantajul, greseala de a bloca franele inaintea celui mai lent viraj al traseului, costandu-l doua locuri pierdute. 

 

Ralf Schumacher sau mai bine zis “Das BMW Killer” a busit doua BMW-uri dintr-o lovitura, Bruno Spengler retragandu-se imediat din cursa, iar Dirk Werner plecat din pozitia a treia de pe grila a terminat cursa abia pe locul al 17-lea. Ralf a fost penalizat cu un drive-through dar a reusit totusi clasarea in puncte pe pozitia a saptea. Cel mai bine clasat pilot BMW a fost Andy Priaulx pilotul care in urma cu cativa ani castiga titlul de campion in WTCC. Britanicul a reusit pozitia a sasea declarandu-se multumit de rezultat. Pilotul etapei a fost cu siguranta Christian Vietoris care plecat din pozitia a 15-a a reusit locul al patrulea la final, totul functionand perfect pentru acesta, masina, intrarile la boxe si pilotajul sau.

Chiar daca singurul BMW din top 10 a fost cel al lui Priaulx, iar doua masini au abandonat, Jens Marquardt directorul BMW Motorsport s-a declarat multumit de rezultat: “Sigur ca nu este placut cand masinile iti abandoneaza din prima cursa sau termina in coada plutonului, dar am aratat ca masina este competitiva si avem ritmul necesar. In calificari a fost mai bine decat ne asteptam si per ansamblu verdictul pentru prima cursa este unul pozitiv.” 

 

Cat de bucurosi au fost fanii BMW pentru revenirea constructorului lor preferat in DTM, cred ca imaginea de mai jos vorbeste de la sine.

Urmatoarea etapa va avea loc la sfarsitul acestei saptamani la Lausitzring, duminica 6 mai, unde pilotii vor avea de parcurs 52 de ture.

   

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro