The show must go on !

Azi noapte la ora 12 a expirat termenul pana la care Citroen, Ford si MINI puteau sa trimita la FIA formularele de inscriere in clasamentul constructorilor pentru sezonul 2012 al WRC. Costul unei astfel de participari este de 300 000 euro, cu 23% mai mult decat in 2011. Pana acum FIA nu a comunicat pe niciun canal oficial care sunt constructorii care au trimis solicitarile, dar acest lucru nu este chiar neobisnuit, membrii forului mondial asteptand de regula ca banii sa intre in cont.

 

Conform jurnalistilor de la postul oficial de radio al WRC, Ford a trimis cererea de inscriere in clasamentul constructorilor si din partea celor de la Citroen nu exista motive de indoiala ca nu ar fi facut acest lucru. Se pare totusi ca cei de la MINI nu au gasit fondurile necesare. Celor de la Prodrive, insarcinati cu dezvoltarea modelului MINI JCW WRC, nu prea le vine sa se riste sa se inscrie in clasamanetul constructorilor, intrucat acest lucru inseamna prezenta obligatorie la toate etapele, ori absenta de la una dintre acestea echivaleaza cu o amenda de … 300 000 euro!

 

Cei de la MINI ar putea participa sub forma unei echipe private, insa nu vor putea puncta in clasamentul constructorilor. Acest lucru este posibil pentru o echipa privata ( cum a fost cea a lui Petter Solberg in ultimii 3 ani) doar daca un producator plateste taxa pentru participarea in clasamentul constructorilor.

 

 

Participarea in WRC ca o echipa privata presupune o taxa de 21 000 euro pentru o masina sau de 42 000 euro pentru doua echipaje si  obliga membrii la partiparea in cel putin 7 raliuri din care 2 in afara Europei. 

 

O alta problema majora cu care se confrunta Campionatul Mondial de Raliuri este promotorul acestuia. In prezent, de mediatizarea WRC se ocupa cei de la North One Sport, care detin drepturile pana in 2020. Aici intervine un fel de lant al slabiciunilor. North One Sport este controlata de Convers Sports Initiatives ( CSI) al carui patron Vladimir Antonov se afla intr-un proces oarecum politic pentru devalorizarea unei banci din Lituania. Antonov si CSI se afla sub supravegherea autoritatilor engleze si exista o cerere de extradare a acestuia facuta de Lituania, urmatorul termen fiind stabilit in luna martie 2012. North One Sport nu are momentan nicio problema, insa cei de la FIA se tem ca acestia nu vor putea sa-si onoreze obligatiile, astfel incat in prezent cauta variante de a elimina orice incertitudine.

 

Pe lista scurta a FIA pentru preluarea drepturilor de imagine a WRC se afla Eurosport, Sky si cei de la Red Bull. Momentan nu exista decat zvonuri pentru acest subiect asa ca ne vom abtine sa scriem prea multe pana la momentul unei decizii oficiale din partea FIA. Daca intre North One Sport si FIA exista un contract foarte bine pus la punct, nu se pot face prea multe in aceasta privinta. Insa, la fel cei de la Ford nu ar fi continuat participarea in WRC daca nu ar fi obtinut unele mici garantii din partea FIA ca va exista un promoter mondial capabil sa mediatizeze Campionatul Mondial de Raliuri.

 

Aseara Dani Sordo a scris pe pagina sa oficiala de Facebook ca cei de la MINI vor participa la toate cele 13 runde din 2012 ale WRC, insa un anunt detaliat va fi facut in cursul zilei de joi, cand echipa se va reuni.