Publicitate

E clar inca de pe acum ca am pierdut, nu-i asa? Pentru ca daca as fi castigat as fi zis “victoriile muncite sunt cele mai dulci” sau ceva de genul asta. Asadar, in varianta simpla, da, am pierdut. Am luat locul doi unde as fi vrut sa fiu primul si am fost al patrulea acolo unde am vrut pe podium. Dar daca e sa spun varianta mai elaborata atunci lucrurile s-ar putea sa iasa, in final, altfel. Pentru ca m-am mobilizat. Am tras tare de masina si in clasamentul general am urcat satisfacator.

 

Dar sa incepem cu inceputul. Pentru coasta de la Brasov s-au mobilizat mai multi sportivi ca niciodata. Au venit cu masini umflate, cu motoare impinse, cu avoane, cu secventiale, cu Ferrari. Si eu am fost pregatit. Cu suspensia revizuita, cu gume Avon noi, cu echipa dupa mine etc. S-au umplut toate clasele si dintr-o data o simpla prezenta cu o masina ceva mai puternica decat un blender nu-ti asigura podiumul la clasa. Ceea ce incepea sa semene a stare de normalitate.

 

Vechea clasa H4, adica H3-ul actual, ii incadra pe Bogdan Minea cu o bomba de 350 de cai ( dupa spusele lui ), pe Mihai Beldie Jr ( Bebitza ) cu BMW-ul impecabil faurit de “chirurgul” Dodo Toma, pe “strasnicul” Costi si pe multi altii. Asa s-a facut ca Emil Ghinea si portocala lui mecanica nu reprezenta singura amenintare din clasa. Evident, mi-am luat bataie de la primii trei. Si e normal sa fie asa. Mi-am furat-o chiar si la diesel unde “Bebitza” s-a concentrat mai bine pe prima urcare de concurs. Emil a platit tribut arogantei de a-si umfla cu steroizi Renault-ul care a clacat. Nici aroganta lui ca om nu-i vine in ajutor dar asta nu ne intereseaza in textul asta. 

msn123

Ca de obicei, nu am riscat aproape nimic chiar daca pe moment a parut ca m-am aruncat tare pe unele viraje. Pana la urma au fost 0.4 secunde intre Bebitza si mine si meritele le are el. A venit cu o masina pregatita, a avut gume, incalzitoare, o varsta la care eu invatam sa pronunt “Ha-kki-nen” si dorinta sa performeze. Am avut un gust amar ca am pierdut dar in acelasi timp m-am bucurat pentru el. Este ordinea fireasca a lucrurilor. Sa vina cineva tanar, cu entuziasm, cu o masina ceva mai buna ( probabil, asa arata pe hartie) si sa duca stacheta mai sus decat a pus-o cineva in urma cu doi sau trei ani cu o masina veche. E adevarat ca port vina de a nu fi fost in stare sa ies din vechea strategie. Aceea in care in prima mansa de concurs puneam un timp corect iar in a doua de abia dadeam atacul. Acum ele se cumuleaza iar eu am pierdut mult in prima mansa.

 

Sa fim bine intelesi, nu il las pe junior sa castige sezonul asta. Daca face orice greseala voi face tot posibilul sa-l pedepsesc. Dar daca va fi in stare sa mearga ca la Brasov la toate celelalte etapele, ii dau prima sansa. Moral. Nu vorbim neaparat de viteza. Nu stiu ce poate BMW-ul lui insa a mers fara sa greseasca decisiv. Daca se invarte insa la o urcare, ezita la un viraj, iese de pe trasa ideala, voi fi primul care-l pedepseste. Si probabil si Bogdan Samoila va face la fel. Daca ar veni si Sorin Ghisoi cu Skoda de anul trecut, anul asta deja as fi in pericol sa plec de la etape cu mana goala. Si in sensul asta, daca se supara Bogdan Samoila si isi usureaza Ibiza, o sa am mari probleme cu el ( despre cum a ajuns la clasa A4 doar pentru ca seful comisiei de coasta are o aversiune fata de bugetul mic al unei masini diesel, vom vorbi in alt fum !!).

 

Pe scurt, mi se pare ca lucrurile intra in normal. In ultimele sapte etape de coasta Hora a castigat doar o data. Au fost cinci castigatori diferiti la general. La H4, anul trecut am castigat, ca de obicei, prin constanta si nu prin viteza.  Anul asta, se pare ca la H3 va fi aproape imposibil sa ma tin de podiumuri iar la diesel va fi la fel de greu sa ma bat pentru primul loc. Asta inseamna ca ori imi pregatesc masina impecabil si merg catre limita ori incet incet ma las depasit de val. Si asta e motorsportul adevarat. Cu lupte, cu clase cu multi sportivi, cu mai mult de doi posibili castigatori. Nu poti sa vii cu aceeasi masina ani la rand si sa tot bati. 1200 de kg si 180 de cp nu mai sunt suficienti. Nu mai pot sa mai iau la tranta cu o masina care face 130 km/h acolo unde ceilalti de la H3 fac 170 km/h. Desi anul asta va trebui sa o fac.

 

Asadar, cu mana pe inima, spun ca prefer sa ma bat cu 11 concurenti si sa ies pe patru, la mustata fata de locul trei, decat sa urc pe un podium gol. Ca sa ma mobilizeze sa fac cumva rost de o masina mai tare cu care sa ma bat mai sus. “Pentru numele lui Dumnezeu”, vreau sa vad si eu cum e in primii sase!    

Comentarii

comentarii

Publicitate

7 Responses to “Cateodata castigi, cateodata inveti”

  1. Te plangi cam mult

    • Cand, Cum! Cateodata ma bucur pentru fiecare start sau doar pentru ca sunt la start. Cateodata vad numa greutati. Cum ar fi daca as scrie doar despre bucurii?! 🙂

  2. Incearca si vei vedea!!

  3. e incredibil cum vobesti despre altii ca sunt aroganti

    • Chiar asa incredibil, draga " nume prenume"? E foarte simplu, imi spun parerea si atat. Am aceeasi libertate ca oricine.

  4. Esti foarte aproape de Ghinea la aroganta sa stii. E timpul sa pui performanta inaintea fumurilor si chiar sa rupi gura targului anul asta cand sunt multi pe care sa ii poti lasa in urma

  5. Ai mers atatia ani singur si acum ca ai dat de concurenta, te plangi.
    Sa vorbim la federatie sa faca clasa Mitrasca, o sa castigi sigur.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro