Fa un calcul

Daca un sportiv isi face calcule legate de clasamente nu inseamna ca e mai putin sportiv ca unul care vine la fiecare intrecere doar cu gandul la victorie. E adevarat ca e o caracteristica romaneasca ( venita din infecta lume a fotbalului ) sa ne tot agatam de calcule si mai ales de rezultatele celorlalti. Daca Uganda bate Franta, Olanda pierde la Burkina Faso si Spania e descalificata, noi trebuie sa castigam ultimele 20 de meciuri si suntem calificati. Deci avem o sansa si cum viata in fotbal merge intotdeauna inainte si niciodata inapoi, noi si cu baietii lui Mitica trebuie sa credem in calificare. Am inchis paranteza.

 

 

Revenind la clasamente, trebuie spus ca nu e o rusine sa o lasi mai moale spre sfarsitul unui campionat sau a unei curse pentru a-ti conserva rezultatul.  E adevarat ca tuturor ne plac cei care merg la maximum pana la capat indiferent de ce si cum. Dar parca iti vine sa-i dai una dupa cap lui Marisca atunci cand abandoneaza a treia oara consecutiv si perde titlul la mustata. Daca o lasa mai moale, era filosof.

 

 

Pe moment el e erou, dar pe termen lung, sunt amintiti campionii, nu cei care au avut curaj sau au fost mai combativi. Acum nu trebuie sa cadem dintr-o extrema in cealalta. Romaneste, daca nationala de fotbal reuseste prin minune sa dea un gol in minutul 15, va incerca pana la sfarsitul meciului sa tina de rezultat. Si bineinteles ca va pierde cu 2-1 si va zice ca a avut ghinion. O vorba spune ca cea mai buna aparare e atacul. In acelasi fel  am vazut cum Loeb a declarat de multe ori ca nu reduce viteza ca sa nu isi piarda ritmul si concentrarea. Button a castigat primele curse dintr-un sezon si pana la final nu a facut altceva decat a stat pe pista si s-a ferit de abandonuri. Si a luat titlul.

 

 

La Baia Mare le tot ziceam lui Sanu si lui Opincariu. Dragii mei, puteti sa-mi faceti un serviciu si sa-l bateti pe Duta? Ei zambeau si probabil se gandeau “uite si la asta! In loc sa-si vada de cursa lui face tot felul de calcule.” Adevarul e ca imi vedeam de cursa mea dar stiam ca Duta vine din urma si o sa ma scoata de pe podiumul de la 2 roti motrice la final de sezon.

 

 

Interesant este ca Duta nu credea ca ma poate ajunge in clasament dar adevarul e ca la Ranca deja o sa fie in fata mea. Asta daca performantele noastre nu vor fi influentate de defectiuni sau abandonuri.  Daca Mihai Avram isi facea calculele stia ca trebuie sa vina la Baia Mare. Si sa-si apere locul doi la A3. Asa risca sa piarda chiar podiumul la sfarsit.  In cazul lui si nu numai chiar si doua urcari in regim de avarie aduc puncte. 

 

 

Pe de alta parte, atunci cand iti faci calculele trebuie sa stii sa iti calculezi punctele. Nici organizatorii si nici Fras nu se prea uita pe clasamente sa vada daca nu cumva sunt greseli. In clasamentul automobilelor  diesel, la coasta, de exemplu, apare un pilot care concureaza cu o masina pe benzina. Au vazut ca e un SEAT Ibiza si ce-au zis “asta e sigur pe motorina, ca doar e Ibiza!”. La echipe au gresit la Raliul Aradului iar la Baia Mare le-au facut pur si simplu muci. Cel putin de erorile astea stiu eu ca le-am vazut. Cine stie cate mai sunt?!

 

 

Asadar,  sportul asta e pe puncte. Asa cum baschetul e pe cosuri si fotbalul pe goluri. E frumos sa dai slam dunk, e super tare sa incerci o foarfeca si sa ratezi la cativa centimetri. Dar la final se numara cosurile si nu slam dunk-urile. Se numara golurile si nu ocaziile. Asa cum si in motorsport se numara punctele si nu victoriile.

 

 

Dar ca sa nu ziceti ca ma cred mare filosof voi fi sincer si o sa spun cu mana pe suflet ca prefer sa fiu lider intr-un raliu pe ploaie in care toti merg la siguranta, sa raman pe ultima proba fara benzina si sa abandonez decat sa sa ma zbat la mijlocul plutonului si sa-mi iau puncte vitale pentru campionat. Cu toate ca la final de sezon mi-as da palme incontinuu pentru asta.