Trei chestii interesante

Hai sa o luam asa! Ai dat-o de gard in cele mai stupide momente. Ai fost la un pas sa fii dat afara de la echipa. Dar ai revenit, si cu toata presiunea pe umerii tai, ai smuls titlul de vicecampion din mainile lui Ogier si chiar ale lui Solberg. Acum ai inceput excelent anul si in primele patru raliuri ai fost tot timpul pe podium. Si aici e baiul. Sau prima chestie din cele trei. Cat de puternici trebuie sa fie adversarii tai daca tu nu esti decat pe locul patru la general? Adica esti in primii trei tot timpul dar esti pe patru la general. Cum e posibil?

 

E simplu. Adversarii tai sunt dupa cum urmeaza. Un extraterestru care poate sa sara peste cap inapoi in picioare de pe capota masinii. Un super-talent care nu are niciun fel de complex legat de extraterestru. Si un finlandez care a invatat tot ce se putea de la Gronholm si care ar fi fost de cateva ori campion mondial daca FIA nu ar fi acceptat alieni in WRC.

 

Buun! Si ca sa fie tacamul complet, te mai incomodeaza si unul numit “Mr Hollywood”. Care, spre deosebire de tine, e fost campion mondial dar spre norocul tau castiga doar probe speciale, nu si raliuri. Deci te numesti Latvala si visezi la titlul suprem in WRC. Dar numai daca Papa Malcom o sa-ti dea voie. Pentru ca inainte sa-ti vezi de victoriile de etapa trebuie sa te supui unui “greater good” si anume titlul la constructori.

 

Aici vine o alta anomalie, sa-i zicem, respectiv chestiunea a doua. Loeb e in fata lui Hirvonen, Ogier e in fata lui Latvala si totusi Ford si Citroen sunt la egalitate in clasamentul constructorilor. De vina ar putea sa fie si punctele de la Power Stage. Proba pe care am urmarit-o in direct la DigiSport. Apropos, astia de la Digi au innebunit. In sensul bun al cuvantului.

 

 

Am vazut asadar in ultima proba din Iordania, o batalie cum nu am vazut de multe vreme. Si care a fost foarte edificatoare pentru personalitatile si ierarhiile intre echipaje. Am vazut un Hirvonen care resemnat in afara podiumului si-a aratat viteza care l-a adus de atatea ori in fruntea clasamentelor. Am vazut un Loeb care la fel de resemnat ca Hirvonen cu locul in cadrul raliului si-a aratat din nou trasele perfecte pentru inca un extra punct. Daca nu ar fi fost iesirea aceea larga ar fi castigat probabil speciala.

 

Si au fost cei doi lupi tineri. Amandoi cu mai mult nerv decat coechipierii lor. Latvala care se batea pentru victorie. O victorie de palmares care l-as fi asezat in careul de asi cu cate un succes in acest an. A mers cat a putut de tare, a spart spoilerul dar a vrut prea mult.  Si Ogier, care spre deosebire de Latvala nu vroia doar victoria. Vroia sa arate ca e mai bun ca Loeb. Ceea ce echivaleaza cu suprematia in fata mai multor titluri de campion.

 

Asadar, strategii din partea unora si “flat out” din partea altora. Si la sfarsit care e adevarul? Ogier si Latvala se bat ca chiorii pentru victorie iar Loeb si Hirvonen sunt in fruntea clasamentelor. Atat de intensa a fost aceasta batalie, incat performantele lui Raikkonen au trecut neobservate. Si daca ne uitam putin in clasamentul echipelor vedem un alt lucru interesant. Chestiunea numarul trei. Ice 1 Racing este in fata Petter Solberg WRT. Adica dupa patru raliuri din care cele doua echipe s-au inscris in doar trei, Iceman e in fata lui Petter Solberg. Asta da treaba! Si daca imi aduc bine aminte, am spus ca eu cred intr-un podium pentru Raikkonen sezonul asta. Ei bine, uite-l! In Iordania a fost pe locul trei la echipe. Stiu ca nu despre acest fel de podium a fost vorba dar performanta ramane una remarcabila.

 

Omul momentului ramane insa Ogier. Sau cum ar spune Dan Vardie, Ogier are acum “momentum”.  Problema mea cea mai mare este cu cine sa tin? Ca Iceman nu se va implica in lupta la varf anul asta. Si atunci imi trebuie un favorit dintre cei patru asi. Hai, fie cinci. Am hotarat deci, in mod rational, sa merg pe mana lui Latvala. Pentru ca un titlu pentru el ar insemna cel mai mult. Chiar daca instinctiv, nu stiu cum m-a prins Loeb de-a lungul timpului dar am tinut cu el fara sa am vreun motiv anume. Acum insa cred ca e timpul unei schimbari la varf. Cred. Dar oare o si vreau?