Datorita incheierii campionatului de raliuri si sosirii sezonului rece ne-am gandit ca ar fi interesant pentru fanii motorsportului din Romania sa realizam cate un interviu , putin mai altfel, cu principalii actori din Citroen Racing Trophy.
Primul care a raspuns pozitiv a fost Alex Filip , care impreuna cu copilotul sau Bogdan Iancu au reusit in 2009 sa termine sezonul din postura de vicecampioni al Grupei A , la o diferenta de doar 1 punct de locul 1.
Cum a fost sezonul 2009, ce asteapta Alex de la 2010 si alte lucruri interesante le veti afla din interviul de mai jos :
1. Cum a decurs sezonul 2009 pentru tine si care au fost plusurile si minusurile fata de sezonul 2008?
Alex: Cu siguranta, am avut un sezon foarte bun, mai ales daca tin cont de faptul ca este primul meu an in care nu am avut niciun abandon tehnic. Pe de alta parte, in 2009 am mers cu un copilot nou, Bogdan Iancu, ceea ce a fost un mare plus pentru mine. Un alt plus este ca viteza noastra pe probele speciale a crescut si ma simt mult mai degajat la volanul masinii noastre de raliu – Citroen C2R2. Marele minus este ratarea titlului de campion la grupa A. Am invatat anul aceste si obiectivul nostru pentru 2010 este clar sa urcam un loc, fata de 2009, in clasamentul general al acestei grupe. Am pierdut puncte importante in diferite circumstante, iar la final, cand s-a tras linia, diferenta fata de locul 1 a fost de un singur punct. In 2010 voi fi mult mai pragmatic si mai eficient.
2. Excluzandu-te pe tine, pe cine ai nominaliza ca “ Pilotul anului 2009” in Campionatul de Raliuri al Romaniei si de ce?
Alex: As alege doi piloti: Gergo Szabo, pentru rezultatul obtinut in Romania, si Claudiu David pentru performanta notabila obtinuta la o etapa din Campionatul Ungariei.
3. Care este pilotul care a progresat cel mai mult anul acesta?
Alex: Trebuie remarcata evolutia lui Lucian Garbacea jr, dar si a lui Bobo Barbu. De asemenea imi place cum merge Vlad Cosma, cred insa ca mai trebuie sa lucreze un pic la capitolul constanta si consistenta.
4. Ce raliu ai alege ca fiind “Raliul Anului” si de ce?
Alex: Fara sa stau pe ganduri – Raliul Sibiului pentru atmosfera, promovare, public si organizare.
5. Daca ai fi fost spectator la care dintre raliuri ti-ar fi placut sa mergi si din ce motive?
Alex: Eu iubesc raliurile si-mi place sa vad masinile de curse indiferent de decor. Daca as fi fost spectator (ceea s-a si intamplat la prima etapa din 2009) as fi mers la toate cursele si as fi facut poze colegilor mei.
6. Caracterizeaza sezonul tau 2009 intr-un singur cuvant.
Alex:Performant.
7. Care este cea mai mare realizare a ta de anul asta – de ce?
Alex: Cea mai mare realizare este ca am reusit sa am o echipa profesionista in jurul meu. Sunt mandru de oamenii care stau in spatele nostru si care si-au facut treaba exemplar.
8. Ai vreo intamplare hazlie din acest sezon?
Alex: Una dintre aminitirile hazlii s-a petrecut cand Bogdan a mers pentru prima oara in Citroen C2R2-ul nostru, la shake-down-ul de la Raliul Banatului, si a spus ca trebuie sa-si lege ochelarii pentru ca masina franeaza foarte violent si risca sa-i adune pe bord
9. Daca ai avea posibilitatea ca in jocurile pe calculator sa dai restart care ar fi proba speciala pe care ai alege-o si de ce?
Alex: Orice proba de peste 20-25km. Nu conteaza care, doar sa fie lunga pentru ca nu-mi plac deloc probele scurte. Daca ma gandesc strict la sezonul 2009, atunci as vrea sa dau restart la fiecare super speciala, cu exceptia celei pe care am castigat-o din Raliul Clujului.
10. In final ce-ti doresti in 2010?
Alex: Sa ma pot baza pe aceeasi echipa si sa pot lupta pentru titlul grupei A la volanul unui Citroen C2R2 Max.