Publicitate

Motorsportnews.ro : Ati fost primul candidat care si-a prezentat platforma program. Ce v-a determinat sa luati decizia de a candida pentru presedentia FRAS?

Thomas Abraham : A fost o decizie de moment, luata cu cateva zile inainte de expirarea termenului de depunere a candidaturilor. Imi plac mult provocarile, nu ma consider un om fricos, desi de multe ori ma sperie situatia in care se afla sportul cu motor in Romania.

Motorsportnews.ro : In sezonul 2010 automobilele inscrise la clasele N4, A7, A6 si H4 in CNR au avut taxa de inscriere dublata astfel incat organizatorii sa-si creasca mediatizarea evenimentelor organizate . Credeti ca a fost o alegere buna , adoptarea de catre Adunarea Generala a acestei masuri ?

Thomas Abraham : Surprinzator, taxele noastre de inscriere sunt mult mai mici fata de cele din tarile vecine si cu toate acestea, acolo numarul de inscrisi la o competitie este de 5 ori mai mare ca la noi. Ideea nu a fost rea, dar implementarea ei a fost deficitara. In primul rand Federatia ar fi trebuit sa se hotarasca ce se urmareste cu acesti bani: promovarea raliurilor ca evenimente locale, caz in care ar fi trebuit sa controleze cheltuirea acestor sume impunand organizatorilor un plan media foarte bine pus la punct, sau promovarea sportului automobilistic per ansamblu, la nivel national, caz in care departamentul media al Federatiei trebuia sa se ocupe de aceasta problema.

Motorsportnews.ro : Recent FRAS a anuntat ca FIA i-a refuzat momentan afilierea dar investigatia amanuntita prinvind situatia din Romania va continua si va avea in vedere rezultatul alegerilor si eventuala prelungire a mandatului presedintelui de la 2 la 4 ani . Ce parere aveti vizavi de nenumaratele probleme dintre ACR si FRAS si lipsa afielierii celor din urma la FIA ?

Thomas Abraham : Daca as avea acces la copiile autentice a corespondentei FRAS/FIA, cu siguranta as putea sa va dau raspuns la aceasta intrebare. Propun ca aceasta corespondenta, in forma autentica, sa fie postata pe site-ul oficial al Federatiei in ordine cromologica, avand in vedere ca Federatia este a sportivilor si cere o transaprenta totala. Imi este foarte greu sa cred ca FIA este interesata de durata mandatului in Romania. Imi pare nespus de rau ca exista colegi de-ai nostri care sunt slab informati sau rau informati si cred toate aceste discutii despre litigiile FRAS/FIA/ACR. Informatiile mele pana in acest moment nu sunt similare cu cele pe care incearca dl. Mazilu sa le transmita membrilor federatiei. Veti fi surprinsi cate cluburi si federatii au fost afiliate in acea sedinta, uneori chiar mai multe din aceiasi tara, dar din pacate Federatia noastra s-a aflat de cealalta parte, a celor a caror afiliere a fost respinsa. Si aici nu vorbim despre delegarea ASN-ului ci de stricta afiliere la FIA.


Motorsportnews.ro : In interviul acordat site-ului nostru actualul presedinte Ovidiu Mazilu spunea ca “o schimbare “la varf” in acest moment nu ar aduce nimic bun pentru Federatie” cum comentati aceasta afirmatie?

Thomas Abraham : Este un lucru absolut normal in politica. Daca privim in jurul nostru este prima motivatie si cea mai la indemana a celui aflat la putere, oricare ar fi ea. Alternanta ideilor in orice domeniu, duce la progres, mai ales atunci cand din diverse motive, acestea nu exista. Daca aceasta institutie nu e condusa de varf, atunci intr-adevar nu necesita schimbare.

Motorsportnews.ro : Statutul FRAS va ofera posibilitatea sa candidati alaturi de o intreaga echipa manageriala. De ce ati ales sa nu va  folositi de aceasta prevedere statutara mai ales ca intr-unul din comunicatele dvs. ati declaratSi, dupa parerea mea, situatia actuala cu care ne confruntam in automobilismul romanesc se datoreaza in parte si falimentului ideii de a candida in echipa pentru organele de conducere ale Federatiei Romane de Automobilism Sportiv” ?

Thomas Abraham : Consider corect si democratic ca toate functiile de conducere ale Federatiei sa fie alese prin vot uninominal de catre Adunarea Generala. O echipa fara initiativa, formata din yes-mani, care este in consens permanent cu presedintele, nu poate sa duca la progres. Nu am luat la cunostinta in acesti doi ani de nici o initiativa pornita din partea celor subordonati presedintelui. Micii pasi prezentati ca niste victorii sunt de fapt niste lucruri absolut normale in tarile dezvoltate din punct de vedere al motorsportului si, oricum, au fost facuti la presiunile membrilor federatiei. (cupa diesel, licente de la 16 ani, verificari de combustibil, etc).

Motorsportnews.ro : Programul dvs. cuprinde cateva initiative pentru tineri si in special pentru debutanti. Totodata va propuneti sa reduceti si sa eliminati unele taxe. Cum credeti ca veti reusi sa puneti in aplicare, vorbind din punct de vedere financiar, masurile de sprijinire a tinerilor?

Thomas Abraham : Totusi FFSA (Franta), MSA (Anglia) sau ANWB (Olanda), WRC Academy au programe de stimulare si de ajutorare a tinerilor. De ce nu si la noi? De ce sa umbli sa recuperezi taxa pentru Cupa Logan din ultimii 2 ani, cand de banii aceia poti realiza un parteneriat cu organizatorul Cupei prin care sa sprijini cumva pe cei ce merita acest lucru. Si nu cred ca este imposibil gasirea unor terti parteneri pentru federatie, de exemplu Uzinele Dacia, care sa fie cooptati si ei in acest proiect. Va fi un lucru extraordinar daca vom putea aduce langa noi cinci echipaje noi/sezon, iar taxele aferente sunt nesemnificative in acest context. Avem doua uzine constructoare de automobile la noi in tara si niciuna nu este partener al Federatiei…


Motorsportnews.ro : In comunicatul trimis de dvs. pe 1 dec ati adus mai multe acuze actualei conduceri a FRAS vizavi de nepublicarea listei cluburilor “active”. Totusi FRAS a publicat pe siteul sau pe 24 noiembrie aceasta lista. Puteti sa ne explicati mai multe?

Thomas Abraham : Spre surprinderea mea, am constatat ca unele cluburi cu care colaboram de mai multa vreme nici macar nu si-au trimis intentia de vot, dar apareau pe aceasta lista. Altele apar datoare la federatie in acest moment cu sume aferente anului 2009, dar, pe de alta parte, au participat la adunarea generala din februarie 2010, moment in care aceste datorii trebuiau sa nu mai existe. A treia neconcordanta este cea de la articolul 18, litera f din statut care stipuleaza faptul ca membrii afiliati care nu si-au achitat cotizatia anuala pana la 30 martie a anului in curs sunt decazuti din drepturi pana la stingerea obligatiei. Cum exista cluburi care au activat pe tot parcursul anului 2010, iar acum, la sfarsit sunt datoare din 2009 sau 2010?

Motorsportnews.ro : In acelasi comunicat ati mai atras atentia si asupra faptului caArticolul 24.2. litera a din acelasi statut stipuleaza publicarea pe site-ul FRAS a platformelor program ale candidatilor. Pana la aceasta data nu am luat la cunostinta nici o propunere din partea actualului presedinte, dl. Ovidiu Mazilu.”. Carui fapt credeti ca se datoreaza acest lucru?

Thomas Abraham : Nu cred ca este de datoria mea sa ma pronunt vis-à-vis de acest aspect. Cred ca doar dl. Mazilu este in masura sa va raspunda dumneavoastra si celor interesati, dar cred ca era obligatoriu ca aceasta platforma sa existe, sa poata fi comparata cu a celorlalti doi candidati, iar doritorii sa poata cuantifica ceea ce s-a facut sau nu in ultimii 2 ani. In lipsa acesteia, afirmatii de genul “presedintele Mazilu fara platforma este peste ceilalti doi candidati impreuna, cu platforme cu tot” sunt puerile si nu duc la nimic constructiv.

Motorsportnews.ro : In incheiere daca doriti sa le adresati ceva tuturor iubitorilor de motorsport aveti cuvantul

Thomas Abraham : Pentru ca aceasta Federatie a luat nastere tocmai din dorinta ca sportivii sa isi poata exprima democratic punctul de vedere, as fi foarte bucuros daca am avea si finalitatea acestui proces. Altfel ne luptam degeaba si ne invartim intr-un cerc vicios din care nu putem iesi in ultimii 6 ani. Avem ani buni de recuperat fata de tarile vecine, iar lipsa de reactie a membrilor federatiei in momente importante pentru toata lumea poate parea dezamagitoare. De aceea, ii rog pe toti cei implicati sa vina la vot, indiferent cu cine voteaza si sa nu uite nici un moment ideea de la care s-a plecat atunci cand s-au pus bazele acestei Federatii.

Salutari sportive,

Thomas ABRAHAM

credit foto : ThomasAbraham.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro