Publicitate

  • Bogdan Marisca castiga autoritar Raliul Clujului Mobil 1 – Star Lubricants
  • Tempesta abandoneaza invins de o defectiune stupida

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, a urcat pe prima treapta a podiumului Raliului Clujului Mobil 1 – Star Lubricants, dupa o cursa pe care a controlat-o in totalitate. Daca in super-speciala de vineri seara Bogdan a reusit doar al cincelea timp, pilotul clujean a atacat inca din prima proba a zilei de sambata, pe care a si castigat-o.

Beneficiind si de o alegere inspirata a pneurilor, Marisca continua in acelasi ritm, urmatoarele doua probe speciale reprezentand tot atatea time-scratch-uri pentru Bogdan si Sebi, cei doi intrand in parcul de service de la jumatatea zilei cu un avans de peste 33 de secunde. In ciuda faptului ca decizia de a aborda a doua bucla cu acelasi tip de cauciucuri nu a mai fost la fel de fericita, pilotul Napoca Rally Academy reuseste cel mai bun timp si la a doua trecere pe proba speciala Tarnita (PS5), distantindu-se in fruntea clasamentului general provizoriu la 42,6 secunde de urmatorul clasat, avans care-i permite sa slabeasca ritmul.

Bogdan Marisca cedeaza astfel intaietatea pe ultimele doua probe speciale si pe super-speciala care a incheiat raliul si isi adjudeca a doua victorie din sezonul 2010, cu un ecart confortabil, de 37,2 secunde.  A fost o victorie frumoasa, muncita. Am ales bine cauciucurile pentru prima bucla, in care am si atacat. Am avut sansa ca adversarii nostri sa nu aleaga pneurile la fel de bine, ma refer in special la Gergo Szabo, si, cand am vazut ecarturile dupa prima bucla am stiut ca avem sanse la primul loc. Pentru a doua trecere pe cele trei probe speciale am primit informatii gresite referitoare la conditiile meteo si am ales acelasi tip de cauciucuri. N-au fost rele, dar am trait multe momente “tari” pe Tarnita 2, a fost o proba incredibila. Am reusit sa ajungem la finalul ei si apoi nu am facut altceva decat sa ne conservam avantajul. Imi pare rau pentru Vali Porcisteanu, dar in special pentru Tempesta, care cred in continuare ca ar fi fost principalul pretendent la victorie daca ar fi continuat. In final am reusit ceea ce ne-am propus si am obtinut 25 de puncte extrem de importante. Nu putem insa vorbi despre titlu, urmeaza macadamul, patru etape foarte dificile si orice se poate intampla, oricare dintre primii cinci-sase piloti avand sanse reale sa castige campionatul”, a declarat Bogdan Marisca .

Cu acest rezultat, pilotul Napoca Rally Academy acumuleaza 77 de puncte in clasamentul general al Campionatului National de Raliuri al Romaniei, cu  19 mai multe fata de urmatorul clasat.

Pe de alta parte Tempesta si Dorin Pulpea s-au numarat printre ghinionistii Raliului Clujului Mobil 1 – Star Lubricants si, chinuiti de o defectiune stupida, au fost obligati, in cele din urma, sa abandoneze. Tempesta a inceput raliul in forta, reusind cel mai bun timp al super-specialei de vineri seara. Evolutia buna continua si in prima proba a zilei de sambata, o proba “de incalzire”, dupa cum avea sa spuna, in care se claseaza al doilea. A urmat insa dezastrul: pe proba speciala numarul 3, motorul ventilatorului pentru habitaclu a ars, lasandu-l pe Tempesta complet fara ventilatie pe parbriz.

Cu parbrizul aproape complet aburit, pilotul Napoca Rally Academy parcurge  totusicele doua probe ramase , dar pierde aproape doua minute pana la finaul buclei. Defectiunea nu a putut fi remediata nici in parcul de service, Tempesta si Dorin incercand sa se descurce cu un spray pentru dezaburire, care nu a avut insa efectul sperat. Cei doi mai pierd inca 51 de secunde la a doua trecere pe proba speciala Tarnita, iar apoi, pe PS 6, Rasca 2, lipsiti total de vizibilitate, decid sa renunte. “O problema tehnica stupida, dar, din pacate, o problema care ne-a lasat complet fara vizibilitate. Inainte de prima trecere pe Rasca a luat foc ventilatorul habitaclului si am mers pe urmatoarele doua probe cu parbrizul aburit complet, pierzand foarte mult timp. Am incercat sa remediem problema cu ceva solutii pentru dezaburire, dar nu a mers si, la jumatatea probei Tarnita 2, parbrizul s-a aburit din nou. Am luat startul pe PS 6, Rasca 2, dar, dupa patru kilometri, parbrizul s-a opacizat total si, fiindca urma portiunea foarte rapida, ne-am oprit. Nu puteam continua, nu mai vedeam absolut nimic. Sunt foarte fericit pentru Bogdan, acuma are prima sansa la castigarea titlului, dar campionatul nu este inca jucat. Mai sunt patru etape si doua-trei victorii pentru oricare dintre ceilalti piloti, inclusiv pentru mine, ar schimba complet datele problemei. Asteptam macadamul, speram sa fie mai bine pentru noi, a spus Tempesta la finalul Raliului Clujului Mobil 1 – Star Lubricants.

Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri este Raliul Sibiului (macadam), care se va desfasura in perioada 16-18 iulie 2010.

Andi Hutanu – ofiter de presa Napoca Rally Academy.

Credit foto: rallyphoto.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro