Doua echipaje Napoca Rally Academy pe podiumul grupei A la Raliul Clujului Mobil 1 – Star Lubricants

  • Vlad Cosma la prima victorie in Citroen Racing Trophy si pe locul doi la grupa A
  • Danny Ungur pe a treia treapta a podimului grupei A si pe locul secund in cadrul Trofeului Citroen

             Echipajul Napoca Rally Academy, Vlad Cosma/Florin Dorca, a reusit la Cluj prima victorie in Citroen Racing Trophy, cei doi terminand raliul “de casa” si pe a doua treapta a grupei A. Mezinul Napoca Rally Academy a pornit ambitios, asa cum a promis, in Raliul Clujului terminand super-speciala de vineri cu al treilea timp al grupei, la doua secunde si jumatate de lider. Insa Vlad Cosma a reusit adevaratele performante pe probele de sambata. Tanarul pilot clujean stabileste cel mai bun timp atat pe prima, cat si pe a doua speciala, pierde ceva pe cea de-a treia, dar incheie prima bucla in postura, surprinzatoare pentru multi, de lider al grupei A. Totul s-a schimbat insa la a doua trecere pe proba speciala Tarnita, unde cauciucurile folosite de Vlad si Florin nu au facut fata cantitatii de apa de pe drum si cei doi pierd peste 25 de secunde dar si primul loc, pe care nu mai reusesc sa-l recupereze pana la finalul raliului. A fost cat pe  ce, dar, din pacate, singurele cauciucuri pe care Citroen le pune la dispozitie pentru asfalt ud nu au fost cele mai potrivite pentru ploaia torentiala de care am avut parte la a doua trecere pe proba Tarnita, unde n-am putut tine pasul cu Edwin Keleti si am pierdut destul de mult. In rest, am fost in ritm cu el, l-am si batut pe unele probe, dar, de data asta, el a fost din nou cel mai bun. Astea sunt cursele, poate la Sibiu va veni si randul nostru. Daca ne uitam la locurile obtinute de noi in acest sezon la grupa A: 5,4,3,2, putem spera sa urmeze 1! Ne multumeste si victoria in Citroen Racing Trophy, dar o victorie la grupa A ar fi fost mult mai importanta, a declarat Vlad dupa sosire.

            Cu o masina care nu dezvolta suficienta putere, Danny Ungur si Tony Avram, au tinut cu greu ritmul celorlalti concurenti, in special pe probele in urcare si, chiar daca pe probele in coborare “au fost acolo”, cei doi sunt nevoiti sa se multumeasca la finele Raliului Clujului Mobil 1 – Star Lubricants cu ultima treapta a podiumului grupei A si cu locul secund in Citroen Racing Trophy. Chiar acum vorbeam cu seful echipei de asistenta ca trebuie refacut motorul Citroen-ului. Pe proba speciala Tarnita, la coada lacului eram in zecime cu Vlad si la sase secunde in spatele lui Edwin. Pana sus la Marisel, ne-am distantat la 25 de secunde in urma lui Vlad si la peste un minut in urma lui Keleti. Pe proba speciala Rasca,  la vale, la prima trecere am terminat la mai putin de trei secunde distanta de Vlad si la peste 4 secunde in fata lui Edy, iar la a doua trecere i-am batut pe amandoi. A fost, deci, clar o diferenta de putere si trebuie sa facem ceva in acest sens. Am facut si o pana pe prima trecere pe Tarnita, dar asta nu cred ca a influentat deicisv rezultatul. Ar fi trebui si sa taiem profilul cauciucurilor, dar nu am crezut ca o sa ploua chiar asa. In cele din urma am stiut insa sa gestionam toate problemele si sa ajungem la sosire cu masina intreaga, orice punct este extrem de important. In concluzie, sunt multumit, vreau sa-l felicit pe Tony, a dictat fara greseala si ma felicit si pe mine, am avut o dictare perfecta. Il felicit pe Edwin, a mers foarte tare, il felicit pe Vlad si ii felicit pe toti cei care au terminat acest raliu extrem de dificil din cauza conditiilor de aderenta. Toti am avut, cred, momente cand am fost pe punctul sa sarim in decor. Acum abia asteptam sa rulam pe macadam, a spus Danny in parcul de service de la finalul Raliului Clujului Mobil 1 – Star Lubricants.

Andi Hutanu – ofiter de presa Napoca Rally Academy

Credit foto: rallyphoto.ro