Dan Gîrtofan a încheiat pe locul 5 Raliul Clujului Mobil 1

Pilotul brașovean, Dan Gîrtofan, a terminat pe locul 5 Raliul Clujului Mobil 1, etapa a 4-a a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2010. Pentru etapa clujeană, „Giri” nu l-a avut în dreapta pe copilotul său obișnuit, Miță Lăzărescu, ci pe Ciprian Solomon, în urma unei înțelegeri cu Victor Băldescu, de a schimba doar la runda a 4-a, navigatorii. „Am ales să mergem dimineață pe niște cauciucuri mixte, care s-au dovedit a nu fi cele mai adecvate. A fost și un pic de lipsă de încredere în cauciucuri, apoi, am mers și cu un alt copilot, Ciprian Solomon. Am avut o înțelegere pe ultima sută de metri cu Victor Băldescu și am decis să facem etapa asta un schimb de copiloți. Nu asta a fost problema, dar  dureză un pic până îți intri în ritm, mai ales că a fost un raliu scurt. Cum am spus înainte, de la început trebuie atacat, din prima probă și trebuie să ai încredere în ce se întâmplă pe drum. Ori, pe PS2 și PS3 aș da o vină pe cauciucuri, care a dus la o lipsă de încredere. În rest totul a funcționat perfect . Bogdan a fost rapid, știam că va fi așa, îl felicit pentru victorie. În ceea ce ne privește, sunt niște puncte importante pentru campionat. Nu pot să zic că sunt muțumit 100%, dar sunt bucuros că am terminat cursa și că nu avem probleme cu mașina. Sperăm la mai mult în următoarea etapă”, a spus Dan Gîrtofan.

„Neîncrederea în cauciuri pe PS 2 și PS 3 ne-a privat de un loc mai sus în clasament”

„Giri” a atras atenția asupra unor aspecte mai puțin plăcute sesizate la Raliul Clujului. „Traseul a fost foarte murdar, foarte rău. De asemenea, am observat multe probleme de organizare. Timpi destul de strînși pe etapă, și aici mă refer la etapele din oraș. Lipsa punctului de realimentare. S-a decis un punct de realimentare de-abia astăzi, în parcul al doilea de service, când deja strategiile erau făcute. O întreagă ambuscadă în amplasarea service-ului, o grămadă de scandaluri de la directorul organizatoric, care nu ne-a permis amplasarea parcului de service, decît cu o oră înainte start și asta bineînțeles că a dus la un disconfort. Nu se face așa ceva într-o etapă care se pretinde a fi una de campionat național. Organizatorul trebuie să fie cu noi și nu împortiva noastră. Și aici nu mă refer la domnul Savu, ci la directorul organizatoric, care este pur și simplu împotriva sportivilor”.

Raliul Clujului a fost cîștigat  de echipajul Bogdan Marișca/Sebastian Itu (Subaru N15), care a fost urmat de Csaba Spitzmuller/Bea Bahor (Mitsubishi EVO 9) și de Gergo Szabo/Levente Csegy (Mitsubishi EVO 9).

Echipajul Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu dorește să mulțumească partenerilor Alexandrion Grup România, BKP, Mobil 1 prin Lubexpert, Complexul Valea cu Flori, Aro Palace, Auto Kino Brașovdealer Subaru și www.giri-rs.ro pentru sprijinul necondiționat acordat.

Următoarea etapă a CNR Dunlop 2010, Raliul Sibiului, va avea loc între 16 și 18 iulie, și va fi primul de macadam din actualul sezon.

Bogdan Popescu