Publicitate

A cincea etapă a sezonului 2010 și prima alergată pe macadam a fost încheiată de echipajul Titi Aur / Karoly Borbely pe ultima treaptă a podiumului.

Raliul Sibiului 2010, etapă Supporter Event în Intercontinental Rally Challenge 2010 a fost ca de fiecare dată o sărbătoare pentru toți cei implicați în automobilism și nu numai. Cu o organizare de excepție și un program pigmentat cu diverse evenimente conexe, etapa sibiană s-a bucurat de atenția unui public numeros în toate cele trei zile ale competiției și în principal în noaptea magică de pe Șanta.

Început joi în Piața Mare din Sibiu cu defilarea echipajelor, primul raliu de macadam al sezonului 2010 a continuat cu două zile de concurs grele și extenuante sub razele unui soare care a ridicat temperatura din interiorul automobilelor de concurs la peste 50 de grade Celsius. La aceasta s-a adăugat duritatea cunoscută a specialelor sibiene care au subțiat fără milă plutonul de concurenți.

Cu un palmares în care figurează patru victorii la Raliul Sibiului, Titi Aur și-a propus o cursă tactică și de anduranță, experiența pilotului COSMOTE dovedindu-se un atu important în ocuparea la final a unui loc pe podium. Chiar dacă nu au fost ocoliți de probleme de ordin tehnic, Titi și Karoly au trecut cu bine prin furcile caudine ale macadamului sibian fiind răsplătiți la final cu medalia de bronz.

Dacă în prima zi desprinderea eșapamentului pe a doua specială a condus la o pierdere de putere a motorului, în ziua secundă o siguranță buclucașă l-a lăsat pe Titi fără informațiile vitale oferite de ceasurile de bord și respectiv de becul de supraturație, el fiind nevoit să parcurgă în aceste condiții prima trecere pe selectivele speciale Gâtu Berbecului și Șanta. La aceasta s-a adăugat și strâmbarea unui fuzete care a afectat ținuta de drum a mașinii însă toate aceste probleme și-au găsit de fiecare dată rezolvarea în parcul de asistență tehnică din Sibiu.

Raliul Sibiului nu se dezminte și a rămas același raliu foarte dur. În acest an fiind și foarte lung și-a cerut tributul parcă mai mult decât niciodată. Multe pene de cauciuc, mașini care au terminat în trei roți, multe probleme mecanice, brațe, fuzete și pivoți rupți…acesta a fost Raliul Sibiului 2010 în plan sportiv. În schimb ca de obicei organizatorii au știut să ofere o etapă bine organizată și spectaculoasă pentru public.

Strategia noastră a fost anduranța și nu viteza. Am optat pentru cauciucuri ranforsate care sunt rezistente la pene, însă fiind foarte grele, cu aproximativ 3 kilograme mai mult decât pneurile de macadam normale nu permit viteze mari. După prima zi aveam 40 de secunde în spatele locului 1 și spuneam că nu conteaza la Sibiu și am avut dreptate. Conjunctural puteam termina chiar și pe locul 1 pentru că așa cum s-a văzut de exemplu Valentin Porcișteanu a strâmbat o fuzetă pe chiar ultima probă…Nu este o clasare pe podium onorabilă dacă ne gândim la problemele celorlalți însă am avut o strategie care a funcționat. Nu înseamnă că la următoarele trei etape strategia va fi aceeași.

La Sibiu am venit după un abandon violent la Cluj și aveam nevoie de timp pentru a ne reveni fiind foarte greu după un astfel de moment să mergi maxim atac. Din acest punct de vedere, fiind o etapă de tactică și anduranță, Raliul Sibiului ni s-a potrivit ca o mănușă pentru a ne reveni și a intra în ritmul probelor de macadam,” a rezumat Titi Aur povestea Raliului Sibiului 2010.

Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2010 este Raliul Țara Bârsei ce se va desfășura între 27 și 29 august.

În acest week-end Titi Aur va participa la dubla de Viteză în Coastă de la Sinaia, singurul circuit stradal din Campionat și care este de așteptat să atragă un public numeros ca și la prima ediție de anul trecut.

CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)

1. B. Marişca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gârtofan 53 p, 4. V. Porcişteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p…

Alexandru Tămășescu / Motor Media Producion

Credit foto: Motor Media Photo

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro