Publicitate

  • Bogdan Marisca a incheiat pe locul patru Raliul Sibiului
  • Tempesta a abandonat cu baia de ulei sparta

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, a terminat pe locul patru Raliul Sibiului, a cincea etapa a Campionatului National de Raliuri, un rezultat nesperat dupa lungul sir de probleme cu care cei doi s-au confruntat in aceasta cursa. Bogdan a inceput raliul destul de prost, a gestionat gresit un viraj chiar pe prima proba, super-speciala din Sibiu si, orbit si de praful ridicat de concurentul cu care mergea in paralel, a lovit un mal de pamant si a strambat un brat al suspensiei. Acuzand lipsa de putere a Subaru-ului WRX Sti, afectat de temperaturile foarte ridicate inregistrate la Sibiu,  Marisca a mai pierdut ceva timp pe specialele 2 si 3, a obtinut apoi cel mai bun timp pe a patra proba, Santa, parcursa noaptea, si a terminat ziua de vineri pe pozitia a patra a clasamentului provizoriu, la 16 secunde de lider.

Ziua de sambata a inceput normal pentru echipajul Napoca Rally Academy. Chiar daca, pe speciala cu numarul 5, prima a zilei secunde, Bogdan a mai pierdut 4 secunde, urma atacul programat pe PS 6, Gatul Berbecului. Primii sase kilometri ai probei au decurs excelent, ritmul era foarte bun, dar apoi s-a spart diferentialul fata si, de acolo, Marisca a fost nevoit sa piloteze o masina cu tractiune spate. A pierdut mai bine de doua minute iar apoi, pe Santa Max (PS7) s-a adaugat si o pana de cauciuc la roata stanga spate. Fiind o pana lenta, Bogdan si Sebi decid sa continue fara sa schimbe roata si parcurg asa jumatate din proba. In parcul de service de la jumatatea zilei mecanicii Transilvania MotorSport au schimbat cutia de viteze si bratul stanga spate in 16 minute!, permitandu-i pilotului clujean sa continue fara penalizare. A doua bucla incepe de pe pozitia a saptea, dar, inainte de startul pe PS 8 (Sadu 2) se arde motorasul de la geamul din stanga care nu se mai inchide. Cu masina plina de praf in interior, Bogdan si Sebi parcurg toata proba cu cagulele trase peste gura si nas, a mai urmat o pana pe Gatul Berbecului iar apoi, pe ultima proba a Raliului, a doua trecere pe Santa Max, un element al suspensiei cedeaza pe dreapta-spate, roata capata un joc care se amplifica, a urmat o noua pana chiar la roata cu probleme si, in cele ddin urma ansamblul cedeaza si cei doi termina proba, practic, pe trei roti. Intr-un final dramatic reusesc sa ajunga pe trei roti pana la Sibiu, la ultimul parc de service, ies din nou fara penalizare si ajung in parcul inchis cu masina din nou pe patru roti, reusind, in extremis, un loc patru nesperat. Cu cele 12 puncte obtinute, Bogdan Marisca se mentine in pozitia de lider al clasamentului general al Campionatului National de Raliuri, dar nu va uita usor experienta de la Sibiu:

Cat ne-am muncit in aceasta cursa, nu ne-am muncit in viata noastra! Nu am intentionat sa atacam, am incercat sa stam in plasa celor din fata si sa vedem ce se intampla. Si am vazut! Am reusit sa strambam un brat chiar pe prima proba, apoi pe proba secunda ni s-a confirmat inca o data ca Subaru nu functioneaza foarte bine la temperaturi exterioare foarte mari, dupa care, pe Santa noaptea mi-am demonstrat in primul rand mie ca putem fi rapizi, dar a fost singura floare cu care eram constienti ca nu se poate face primavara. Asa ca am incercat sa gestionam cursa altfel. Pe Sadu am mers decent si a urmat Gatu Berbecului, proba cheie a raliului, proba pe care ne-am propus sa venim cat mai in fata. S-a spart diferentialul, am facut pana si am pierdut foarte mult timp. In parcul de service baietii au facut minuni si am reusit sa continuam, dar la a doua trecere pe Sadu am inghitit praf cat pentru toate cursele de pana acum si, in final, pe Santa Max 2 am ramas fara o roata. Ne bucuram ca am reusit sa terminam raliul. Acest rezultat a fost foarte costisitor, din toate punctele de vedere. In ultimul rand financiar, dar in primul rand prin prisma energiei consumate. Si, din aceasta perspectiva, nu este rezultatul nostru ci este rezultatul baietilor de la Transilvania MotorSport. A fost remarcabila atitudinea si implicarea lor. La Sibiu, Transilvania MotorSport a castigat 12 puncte!”, a declarat Bogdan Marisca la finalul unuia dintre cele mai grele raliuri de care a avut parte.

In schimb Tempesta si Dorin Pulpea si-au trecut numele pe lunga lista a celor nevoiti sa abandoneze din motive tehnice la Raliul Sibiului 2010. Tempesta a inceput bine si, la finalul primei zile se afla pe pozitia a treia a podiumului provizoriu, la doar o jumatate de secunda fata de ocupantul locului secund si la mai putin de 10 secunde de lider. A doua zi, o abordare prea defensiva a PS 6 Gatul Berbecului duce la suprasolicitarea franelor Peugeot-ului S 2000, care se incalzesc si isi pierd eficienta si  pilotul Napoca Rally Academy pierde timp pretios pe care se vede nevoit sa incerce sa-l recupereze pe Santa Max. Insa o saritura, urmata de o aterizare exact pe o piatra, a dus la spargerea baii de ulei si Tempesta a trebuit sa traga pe dreapta.
Am luat in calcul de la inceput posibilitatea unui abandon. Din pacate, am avut o abordare gresita pe Gatul Berbecului, am incercat sa evit penele de cauciuc, am stat prea mult cu stangul pe frana si am ramas fara frane pe finalul probei. A trebuit apoi sa atac pe Santa Max, am trecut de portiunea dura, cand masina a sarit peste un bolovan, a aterizat exact cu baia de ulei pe un alt bolovan, s-a aprins becul rosu si asta a fost tot. Acum ne concentram pe Cupa Europei de Est insa campionatul intern trebuie dus pana la capat. Nu poti concura intr-un campionat doar atunci cand castigi. Voi incerca sa adun puncte si in etapele urmatoare si, in cazul in care va fi nevoie, il voi ajuta pe Bogdan sa ia titlul de campion national absolut”, a spus Tempesta imediat dupa abandon.
Berti Panaiot

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro