NAPOCA RALLY ACADEMY LA RALIUL TARA BARSEI DUNLOP SEAT

Cele patru echipaje ale Napoca Rally Academy si-au facut astazi publice intentiile pentru cea de-a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri al Romaniei, Raliul Tara Barsei Dunlop Seat, ce urmeaza sa se desfasoare in 27 si 28 august la Brasov.

”Vom munci sa pastram ce-am agonisit””

Liderii clasamentului general al Campionatului National de Raliuri al Romaniei, Bogdan Marisca si Sebastian Itu, abordeaza cu prudenta a doua etapa de macadam a sezonului, dupa ce, in etapa trecuta, Raliul Sibiului, au obtinut dramatic un loc 4, ajungand in ultimul parc de service pe trei roti. Singurul lucru care ar fi de remarcat la etapa trecuta,Raliul Sibiului, ar fi performanta deosebita a celor de la Transilvania MotorSport care au schimbat cutia de viteze in 18 minute si au mai avut de lucru si la final. In rest am avut o cursa de care nu-mi aduc aminte cu placere. Am obtinut locul patru, loc care ne-a adus puncte importante,dar nu suntem multumiti  cu acest rezultat. Ne-am pregatit acum pentru Raliul Tara Barsei, unde ne vom stradui sa ne mentinem pozitia in clasament. Nu am fost foarte multumiti de Subaru pe macadam, dar sper sa fi fost doar o chestiune punctuala, sa nu fie la fel in toate etapele ramase de disputat, programate pe drumuri neasfaltate.  Gergo Szabo este foarte aproape de noi, va fi cu siguranta o lupta frumoasa, atat la Brasov, cat si la ultimele doua etape.  Este finalul sezonului, un final de sezon extrem de important, in care vom munci  sa pastram ce-am agonisit pana acum!, a declarat Bogdan.

“Cat de tare putem, fara menajamente”

Cu orgoliul ranit dupa trei abandonuri consecutive care i-au aruncat pe locul opt in casamentul general al Campionatului, Tempesta si Dorin Pulpea vor sa demonstreze la Raliul Tara Barsei ca aceasta pozitie este pur conjuncturala si ca performantele de pe probele speciale ii recomanda pentru un loc mult mai bun. “Din pacate pentru  noi nu cred ca mai exista nici posibilitatea de a incheia acest sezon pe podium. In acest moment contabilizam trei abandonuri. Asta inseamna ca, daca ramanem doar cu acestea trei in toate cele opt etape de campionat, vom fi abandonat in 40 la suta din raliurile interne din acest an. Aceasta socoteala nu poate sa ne multumeasca! Am pornit la inceputul anului cu credinta ca putem lua titlul in acest sezon si cu hotararea sa ne batem pentru el. Dar asa este facut sportul si fiecare concurent  trebuie sa stie ca are de invatat si din experientele dificile, nu doar din cele pozitive. Eu am si un program extern, in Cupa Europei de Est, unde se pare pana acum ca lucrurile merg mai bine. Dupa Brasov vor urma doua saptamani extreme de importante, strategice pentru FIA European Rally Cup (East). Avem doua raliuri unul dupa altul. La o saptamana dupa Brasov va fi Sliven Rally in Bulgaria, iar la inca o saptamana, Yalta Rally, in Ucraina si va fi foarte important ce facem in ambele. Dar si Brasovul este important pentru noi. In primul rand pentru ca prietenul si coechipierul nostru Bogdan Marisca este lider dupa cinci etape si vrem sa-l ajutam sa-si pastreze aceasta pozitie pana la sfarsitul sezonului.  In al doilea rand, orgoliul nostru sportiv este ranit grav de pozitia pe care o ocupam in clasament, a opta, si, cu siguranta, in urmatoarele trei raliuri vrem sa mergem cat de tare putem, fara menajamente. Credem ca nu aceasta este pozitia pe care ar trebui sa fim si vrem sa demonstram acest lucru pe probele speciale, a anuntat Tempesta.

“Avem tot ce trebuie pentru un rezultat bun”

Cu motorul si suspensia Citroenului C2R2 revizuite, Danny Ungur si Toni Avram si-au propus sa incerce sa obtina la Raliul Tara Barsei prima victorie la grupa A.Raliul Sibiului a fost pentru  noi o etapa aproaspe perfecta. Am stiut sa gestionam echipamentul de concurs  si sa ne pastram pozitia de lideri in Citroen Racing Trophy si locul secund la grupa A. Obiectivul nostru ramane acelasi: sa castigam anul acesta atat grupa A, cat si Trofeul Citroen. Se pare insa ca Edi Keleti s-a cam desprins in fruntea grupei  si, daca va invinge si la Brasov, cred ca va fi castigatorul grupei A in sezonul 2010. Masina noastra a beneficiat de o revizie la motor, de o revizie la suspensie, avem tot ce trebuie pentru a obtine un rezultat bun”, se arata Danny optimist.

“Plecam la Brasov cu gandul la prima victorie la grupa A”

Si echipajul Vlad Cosma/Florin Dorca a beneficiat de un up-grade la masina si au ceva de demonstrat la Raliul Tara Barsei, inainte de o participafre-surpriza la o etapa a Pirelli Star Driver si a Cupei  Europei de Est.  “Am avut o lupta foarte interesanta cu Danny la Sibiu, lupta incheiata in favoarea sa dar cu un ecart de doar doua secunde dupa 140 de kilometri de probe speciale. Am stiut si noi sa menajam masina si nu am avut nicio problema tehnica, nici macar o pana de cauciuc. Plecam si noi la Brasov cu gandul la prima victorie in cadrul grupei A, avem incapatanarea sa incercam pana cand reusim sa invingem macar intr-una din cele patru etape de macadam ale sezonului. Am avut si noi un mic up-grade la masina, acuma avem suspensia care ne-a lipsit la Sibiu si cred ca putem fi suficienti de competitivi incat sa ne gandim la victorie. Avem aceleasi obiective ca si Danny si Toni pentru acest sezon, speram sa transam cat mai repede aceasta lupta in favoarea noastra si sa nu ne mai ciondanim pe la conferintele de presa, a aruncat Vlad manusa. De  altfel Vlad Cosma si Florin Dorca au anuntat ca vor participa si la Sliven Rally (Bulgaria), etapa in FIA European Rally Cup (East) dar si in Pirelli Star Driver, competitie destinata pilotilor sub 25 de ani. Despre acest subiect vom reveni cu un alt comunicat de presa.

Berti Panaiot

Credit foto: rallyphoto.ro