Liderii clasamentului general al Campionatului National de Raliuri, Bogdan Marisca si Sebastian Itu au fost nevoiti sa abandoneze cu masina in flacari, chiar pe ultima proba speciala a Raliului Tara Barsei. In ciuda faptului ca au fost sicanati de probleme tehnice pe aproape toate specialele desfasurate sambata, cei doi au avut o evolutie buna in urma careia, cu o proba inainte de abandon, ocupau pozitia a treia si, dupa retragerea lui Gergo Szabo, puteau spera la un loc secund la finalul etapei brasovene.
Bogdan a inceput bine Raliul Tara Barsei, obtinand vineri seara al patrulea timp al Baneasa Rally Show, super-speciala de deschidere a celei de-a sasea etape a Campionatului National de Raliuri. Ziua de sambata a inceput insa sub semnul unor setari gresite la masina dar si a prafului, care l-au facut pe pilotul Napoca Rally Academy sa piarda secunde pretiuoase pe primele doua probe speciale.
Au urmat apoi pierderea evacuarii, dificultati de comunicare cu copilotul, o pana de cauciuc si, in final, cu doar cativa kilometri inainte de sosire, probleme la turbina in urma carora au rezultat scurgeri de ulei care s-a aprins, flacarile de sub capota determinandu-l pe clujean sa abandoneze. Doar norocul a facut ca pagubele la masina sa fie limitate, povesteste Marisca: “Nu stiu exact ce s-a intamplat, cred ca a cedat turbina sau un furtun da acolo, cert este ca am luat foc. Am avut totusi foarte mult noroc, era o singura cladire pe toata proba de 25 de kilometri, o pensiune si incidentul s-a intamplat chiar in dreptul ei. Oamenii foloseau un furtun pentru a uda drumul sa nu se ridice praful si, cu ajutorul lor am reusit sa stingem rapid flacarile. Dar am avut o multime de evenimente si inainte. Pe prima proba de sambata am prins praf si a trebuit sa reduc viteza destul de mult si, cu masina prost setata, am pierdut aproximativ 9 secunde, pe a doua proba ne-am confruntat in continuare cu set-up-ul gresit al masinii. Pe PS 4 n-am mers rau, dar, pe la jumatatea probei, am pierdut evacuarea si comportamentul masinii s-a schimbat, a trebuit sa merg mai turat si nu-l mai auzeam bine pe Sebi. Am facut si o pana pe penultima proba iar apoi a survenit problema majora, care ne-a obligat sa ne retragem. In rest n-am mers rau! Sunt, totusi, multumit ca am avut noroc si nu am pierdut masina si ca putem sa ne jucam sansa in ultimele doua etape”, a spus Bogdan Marisca la finalul raliului.
Pentru echipajul Tempesta/Dorin Pulpea, Raliul Tara Barsei s-a terminat cand nici nu incepuse bine. Pe poba speciala numarul 2, prima a zilei de sambata, Tempesta face o mica greseala loveste usor o roata, dar un element al directiei cedeaza si pilotul Napoca Rally Academy este nevoit sa traga pe dreapta dupa doar cativa kilometri. “Se confirma ca 2010 nu este anul nostru. Am franat un pic prea tarziu intr-un viraj in care nu aveam cum sa evit sa ies in decor. Am lovit usor ceva s-a rupt si nu am mai putut continua. Acuma suntem deja cu gandul la Bulgaria si la Ucraina. La Sliven Rally este foarte important sa terminam pe un loc cat mai bun, dar ne propunem, ca si anul trecut, sa invingem in Ucraina si in Rusia pentru a ne adjudeca si anul acesta trofeul FIA European Rally Cup (East). In ce priveste campionatul intern, cred ca Bogdan a ratat prima minge de meci, care a trecut acum pe langa el. Este insa totusi in continuare pe primul loc si speram cu totii ca va putea profita de a doua minge de meci. Dar este o batalie interesanta si sunt convins ca si de aceasta data titlul se va juca la Iasi, in ultima etapa”, a declarat Tempesta.
Tempesta si Dorin Pulpea vor participa in weekend-ul urmator, in perioada 4-5 septembrie, la Sliven Rally (Bulgaria), iar apoi, in zilele de 11 si 12 septembrie, la Yalta Rally (Ucraina), etape in FIA European Rally Cup (East). Cei doi au castigat Cupa Europei de Est in 2009 si spera sa pastreze trofeul la Cluj si anul acesta.
Berti Panaiot