Rezumat conferinta Cupa Dacia Logan 2010


Cupa Dacia a devenit o traditie in motorsportul romanesc. Rampa de lansare pentru pilotii de raliu, Cupa Dacia face parte din Campionatul de Raliuri al României 2010 organizat de Federaţia Română de Automobilism Sportiv (F.R.A.S.).

În acest sezon, organizatorii mizează pe participarea a 10 – 15 echipaje. Formula de succes este data de formatul monomarcă al competiţiei in care competitorii beneficiază de o Dacia Logan de 1,6 MPI, pe care exista montat un kit identic, dezvoltat si verificat de piloti francezi din cadrul Renault Sport Technologies. Acest fapt a condus si la mentinerea unei fiabilitati sporite si la egalitatea de sanse a piloţilor, criteriu important pentru menţinerea competivităţii şi a interesului. Susţinerea partenerilor este importantă mai ales în contextul în care se folosesc “piese de origine”, utilizarea altor piese generând suficiente probleme celor care au încercat acest lucru.

În sezonul 2010, pentru cei cu dare de mână, regulamentul tehnic le-a permis şi montarea unor rollbar-uri germane, fapt ce a sporit numărul maşinilor din competiţie.

Accesibilitatea, simplitatea, performanţa sunt date şi de folosirea pneurilor Michelin, partener tradiţional Renault Sport. Lubrefianţii Castrol – sponsorul de tradiţie al Dacia, care de la naşterea mărcii din 1906, au fost liderii soluţiilor tehnologice în domeniu, conferă consistenţa şi certitudinea menţinerii performanţei.

Un motiv în plus de satisfacţie şi bucurie îl oferă societatea românească TCM Turbo datorită căruia motoarele Dacia sunt optimizate la parametrii adecvaţi pentru astfel de competiţii. TCM Turbo dispune de programe şi softuri licenţiate şi atestate de Registrul Auto Român.

Şi cum sportul este strict legat de comerţ, Klar Professional va acorda premii pentru Clasamentul General al Cupei Dacia şi vouchere în valoare de 500, 300, 200 de euro, pentru fiecare clasare pe podium.

Pentru a conferi un plus de prospeţime fiecare echipaj a primit un costum de competiţie în valoare de 1.500 de euro.Surprizele nu se opresc aici. Pentru fiecare prezenţă la “Start” echipele vor primi un bonus de 2 puncte pentru primele 7 etape, iar pentru ultima etapă numărul de puncte se va dubla la 4.

Ieri 16 aprilie, ora 12.30 la Hotel ”Aro Palace” din Braşov, sub bagheta magică a domnului George Grigorescu manager Mach1 Sport Management, sufletul acestei competiţii, a avut loc prezentarea echipelor din cadrul acestei competiţii.

Într-o atmosferă plăcută, plină de emoţii, gânduri, frământări şi dorinţe, rând pe rând, protagoniştii au fost prezentaţi după cum urmează:

– Bogdan Năstase – Alexandru Popidan; a participat la toate competiţiile; mesajul transmis a fost:” să ne vedem cu bine la sfârşitul competiţiei;”

– Marius Tănase – Razvan Bancescu; debutant în 2009, şi-au pus la bătaie toate economiile pentru a alerga în acest campionat;

-Viorel Ivan – Gheorghe Dumitru: au debutat în raliuri în anii 90’, şi-au deschis calea în a da putere şi farmec acestui campionat; dacă anul trecut Viorel Ivan alerga pe o maşină închiriată, în acest sezon alergă pe o maşină făcută cadou de soţie;

–  Alexandru Krepelka – Dorin Stanciu; iată ce ne-au spus timişorenii: ” sperăm să răsplătim aşteptările şi încrederea fanilor şi sponsorilor care ne-au ajutat să fim alături de dumneavoastră”;

– Raul Olesh – Carmen Poenaru; un pilot cu 1 start în acest campionat care beneficiază de sprijinul unui copilot mai experimentat;

– Doru Mihut – Raluca Magdas; clujenii au achiziţionat pe ultima sută de metrii maşina şi au declarat că: “dacă nu sărim afară, terminăm cu bine”; aceştia vor lua startul din etapa a 2-a;

– Ovidiu Chiss – Lucica Chiss; au ales practicarea sportului în familie; copilul acestora aleargă în compeţiile VTM.; îmi spune-au: “ noi alergăm mai încet, mai bătrâneşte”;

– Gabriel Pap, momentan fără copilot, va alerga în competiţie din etapa următoare de la Argeş; în anul 2008 a alergat tot în cadrul acestei cupe.

Maşina de deschidere va fi pilotată de Adrian Drăgan, redactor şef al Revistei Auto Motor şi Sport.

Şi cum nu aveam cum să ratez un eveniment atât de frumos, iată ce mi-a declarat domnul George Grigorescu manager Mach1 Sport Management:

Motorsportnews.ro : Aţi reuşit şi în acest an, dificil din punct de vedere financiar să organizaţi Cupa Dacia. La raliul Braşovului sunt pregătite 8 echipe să ia startul. Câte din aceste echipe au bugetul strâns sau speră să-l strângă astfel încât să participe la tot sezonul?

George Grigorescu: În primul rând meritul revine echipajelor. Ca organizator al Cupei Dacia căutăm să oferim un cadru organizatoric care să asigure egalitate de şanse prin regulamentul tehnic care face ca maşinile să fie egale, identice, să alerge în condiţii egale din punct de vedere tehnic. În acest context prelevează talentul şi pregătirea echipajelor.

Motorsportnews.ro : Ce stimulente folosiţi pentru a motiva determinarea echipajelor?

George Grigorescu: Partenerii noştrii ne permit să oferim unele avantaje. Fiecare echipaj a primit un set de combinezoane care numai ele valorează peste 1.500 de euro şi premii pentru fiecare etapă. Pe lângă acestea, o parte de mediatizare pe care ne străduim să o asigurăm la cote maxime.

În acest sens un debutant, care poate debuta în plin sezon în C.N.R., în cadrul Cupei Daci Logan, îşi poate găsi un loc şi o vizibilitate, el beneficiind şi de o premiere separată.

Deci mai mult de atât ce să facem pentru promovarea sportului auto? Cred că este foarte greu în condiţiile actuale.

Motorsportnews.ro : Ce amintiri vă leagă de Braşov, de această competiţie?

George Grigorescu: Trei elemente: atunci cânsd stăteam pe bancheta de recunoaştere a lui Loţi Balint, primul start pe Valea Cetăţii, primul start într-un raliu a fost la Braşov, iar în anul 2000 am caştigat Raliul României, aici la Braşov.

Motorsportnews.ro : Vă mulţumesc. Multă baftă şi numai bine.

Tenacitatea, dăruirea, pasiunea, perseverenţa, încrederea sunt atuurile acestor oameni.

La eveniment a participat campionul din 2009 Vlad Cosma care a menţionat următoarele: “Vreau să-i felicit pe toţi participanţii care au ales această formulă de succes. Baftă şi să ne vedem cu bine.”

Pentru Motorsportnews.ro Dan Străuţi

Comentarii

comentarii