Publicitate

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, a terminat pe locul secund Raliul Aradului, a sasea etapa programata in sezonul 2011 al Campionatului National de Raliuri “Dunlop”, raliu care s-a desfasurat in zilele de 5 si 6 august si a contat ca etapa oficiala si in Campionatul de Raliuri al Ungariei.  Dupa super-speciala de incalzire de vineri seara, pe care a incheiat-o pe locul cinci in clasamentul oficial  al campionatului intern (RO FIA), Bogdan ataca din prima speciala de sambata (PS2), pe care obtine al treilea timp, la mai putin de o secunda de lider, reuseste apoi un time-scratch pe cea de-a doua (PS3) si un loc doi pe ce de-a treia (PS4), finalul primei bucle gasindu-l in postura de lider intre pilotii din Romania, in ciua unei usoare iesiri in decor, a unei functonari defectuase a motorului dupa trecerea printr-o balta, sau a unei setari mai putin fericite a suspensiei .

 

 

Pilotul Napoca Rally Academy a platit insa un pret destul de mare pentru acest rezultat, o aterizare mai dura dupa o saritura inalta pe PS4 ducand la defectarea ventilatorului sistemului de racire al Mitsubishi-ului Evo IX si la fisurarea radiatorului. Marisca este nevoit astfel sa parcurga urmatoarele doua probe PS 5, Conop si PS 6, Nadas (cea mai lunga proba a raliului), cu probleme la racire si fara ALS, pierzand astfel peste o jumatate de minut. In urmatorul parc de service, Bogdan a reusit sa-si rezolve problemele cu ajutorul noului lider al raliului, Valentin Porcisteanu, care, cu un fair-play desavarsit, i-a cedat clujeanului ventilatorul de pe masina sa de antrenament.

 

 

A doua jumatate a zilei  nu a mai adus nimic notabil, ocupantii primelor doua locuri hotarand sa-si conserve pozitiile. Acest loc secund ne mentine in lupta pentru podiumul final al Campionatului, dar, in ceea ce priveste titlul, cred ca Vali a luat o optiune serioasa in acest sens. Il felicit pentru victorie si ii multumesc pentru ajutor. Am avut ceva probleme, era normal sa fie asa, Aradul este un raliu rapid, tehnic, cu multe varfuri de panta, cu multe saritori, care solicita foarte mult masina, masina pe care nu avem suficienta forta financiara pentru a o intretine cum ar trebui si cred ca aici s-a vazut acest lucru. Totul s-a rupt pe prima trecere pe Conop si Nadas, unde am pierdut peste 30 de secunde pe care nu mai aveam cum sa le recuperez. Mai sunt trei raliuri, am ramas in lupta pentru podium si chiar si in cea pentru titlu, dar, in acest moment, Vali este clar favorit”, a declarat Bogdan Marisca la final.

 

 

In clasamentul general neoficial comun romano-maghiar, pilotul Napoca Rally Academy a incheiat Raliul Aradului pe locul sapte. S-a vazut diferenta de bugete dintre noi si pilotii maghiari si, de aici, evident, si viteza mai mare pe care au avut-o pe probele speciale. Noi ne gandim permanent cum sa menajam masinile, ei nu prea au astfel de probleme. Nu inseamna ca, daca am avea bugetele lor am fi automat la fel de rapizi ca ei. Poate ca da, poate ca nu. Au fost insa si probe in care ne-am apropiat de timpii lor.  Eu sunt multumit de ritmul pe care l-am avut raportat la ei. Dar sunt si alte lucruri care concura la aceasta diferenta. La ei sunt 8-9 echipaje care se bat la victorie si la titlu, au ramas aproape unul de altul si aici, ceea ce duce, bineinteles, la un alt ritm. Noi ne-am “rasfirat” dupa primele probe, Giri si Gergo au iesit din joc, eu am avut probleme, Marco a avut probleme, la un moment dat nu mai avea sens sa riscam, s-a mers mai mult la conservare, a mai spus Bogdan.

 

 

Marii ghinionisti au fost de aceasta data Tempesta si Dorin Pulpea. Cei doi au fost nevoiti sa se declare invinsi, desi au parcurs si au incheiat ultima proba speciala a raliului, la finalul careia erau pe locul trei si, intr-un efort dramatic, au reusit sa ajunga, practic pe trei roti, in ultimul parc de service. Proba speciala Nadas (PS 6, respectiv PS 11), cea mai lunga a Raliului Aradului, proba pe care Tempesta si-a bazat intreaga strategie, s-a dovedit a fi cu ghinion pentru pilotul Napoca Rally Academy.

 

 

Dupa primele cinci speciale, in care a reusit si doua time-scratch-uri in ciuda faptului ca s-a plans de o alegere mai putin inspirata a cauciucurilor, Tempesta se afla pe pozitia a doua, la 8 zecimi de secunda de locul intai. Prima trecere pe Nadas, proba pe care o astepta de la startul Raliului, a insemnat inceputul dezastrului. O pana de cauciuc il face sa piarda aproape un minut si, bineinteles, pozitia secunda in clasament. Tempesta nu se descurajeaza si asteapta cu rabdare a doua trecere pe proba lunga pentru a ataca din nou. Scenariul insa se repeta, ba chiar cu consecinte mai grave: o mica problema la frane pe o portiune rapida il forteaza sa aleaga o trasa mult pe interiorul unui viraj si loveste in cele din urma  un bolovan care distruge in buna masura ansamblul rotii dreapta-fata.

 

 

Tempesta reuseste sa incheie proba si chiar sa-si mentina pozitia in clasament, dupa care, impreuna cu Dorin, incearca sa improvizeze ceva pentru a ajunge in parcul de service. Cu bratul de pe dreapta fata legat cu niste chingi, cu roata schimbata si cu Dorin Pulpea in portbagaj pentru a contrabalansa masina, Tempesta incepe “goana”spre parcul de service. Ghinionul, insa, se tine scai: chingile se rup de nenumarate ori, roata fortata explodeaza in cele din urma, astfel incat echipajul Napoca Rally Academy, desi a reusit in extremis sa ajunga in service,  nu s-a incadrat in timpul prevazut de regulament si, in ciuda eforturilor, a trebuit sa se declare abandonat.

 

 

Dintre toate probele, “Nadas”imi placea cel mai mult si toata strategia cursei am construit-o in jurul acestei probe. Din pacate, la prima trecere, am facut o pana si am pierdut un minut. NU a fost o pana “provocata”, nu am taiat mult interioarele, am stat pe drum, dar s-a intamplat. Ne-am propus sa atacam la a doua trecere, dar, totul a mers bine, dar, pe o portiune rapida, pe coborare, am “piscat”frana cu stangul si nu s-a intamplat nimic, pedala s-a dus pana jos. A fost doar o problema de moment, frana si-a revenit apoi, dar, atunci, mergand foarte repede, a trebuit sa decid imediat: intru mai mult pe interior, pentru siguranta, sau iau virajul larg riscand sa ies in decor si sa lovesc copacii de pe exterior.

 

 

Am ales interiorul virajului, dar, din pacate, acolo era un bolovan care ne-a avariat roata. Am incheiat proba, apoi ne-am chinuit sa ajungem in parcul de service. Am reusit, dar, din pacate , a fost prea tarziu.  Mai sunt insa trei raliuri si suntem si noi printre cele patru echipaje care inca se bat la titlu. Vali si Bogdan cu sanse mai multe, eu cu Giri cu sanse mai putine, dar orice este inca posibil. Urmeaza Raliul Tara Barsei, unde le pregatim fanilor o surpriza: pentru ca la o saptamana dupa etapa de la Brasov  voi participa cu Peugeot-ul la o etapa de IRC  in Ungaria, la Tara Barsei voi concura cu un Mini Super 2000”, a dezvaluit Tempesta.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro