Nastase a castigat Tess Rally – prima etapa din Cupa Dacia 2011

  • Bogdan Nastase, Octavian Tirnovean si Spartacus Popa au urcat pe podiumul Cupei
  • Octavian Tirnovean a fost cel mai rapid in intrecerea debutantilor. El a fost urmat de Sebastian Gioarsa si Florin Tincescu
  • 11 dintre cele 14 masini care au luat startul in Tess Rally 2011 au fost clasate

 

Tess Rally 2011, etapa de debut in Campionatul National de Raliuri Dunlop, a reprezentat si momentul de start pentru cea de-a cincea editie a Cupei Dacia. Pe lista de inscrieri au figurat 14 dintre cele 22 de echipaje care si-au anuntat deja intentia de evolua anul acesta in competitia monomarca dedicata pilotilor care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI, intre care si 7 debutanti.

 

In Brasov Rally Show, superspeciala care a deschis evenimentul, cel mai rapid s-a dovedit Bogdan Nastase, care a inregistrat timpul de 1 :51.6, si a fost urmat de campionul de anul trecut, Viorel Ivan (1 :53.3) si Simone Tempestini, pustiul de 16 ani fiind cronometrat in 1 :54.2. La finele probei, Nastase, primul lider al Cupei, declara ca acest prim “scratch” il face mai increzator, dar ca greul abia urmeaza. Nimic mai adevarat in contextul in care ziua secunda propunea 6 probe speciale, intre care si cele doua treceri pe Babarunca, sectiuni care, prin lungime si complexitatea lor, fac diferenta in Tess Rally.

 

Iar prima parte a zilei secunde avea sa-i dea dreptate lui Bogdan. Campionul in exercitiu, Viorel Ivan, a inceput in forta si, inca dupa PS2, pe care si-a adjudecat-o cu un ecart substantial, se instala autoritar in pozitia de lider. Totodata, daca era clar ca Ivan si Nastase urmau sa se dueleze pentru suprematie, Spartacus Popa, Octavian Tirnovean si Adrian Dragan probau faptul ca intre ei se va duce lupta pentru ultima treapta a podiumului.

 

Ierarhia avea sa ramana neschimbata la momentul primului parc de service, care preceda PS Babarunca, Ivan reusind sa fie cel mai rapid si pe proba Rasnov, astfel ca distanta fata de Nastase crestea la 27,9 secunde. Iar in PS4 se dubla, ajungand la 57,5 secunde, dupa ce Ivan bifa un nou “scratch”. Nastase ocupa, cu un avans confortabil, locul secund, in timp ce in disputa pentru locul 3 ordinea se pastra, dar diferenta dintre cei trei piloti era extrem de mica. Tirnovean era la doar 4,2 secunde de Popa, in timp ce ecartul acestuia fata de Dragan se cifra la 12,8 secunde. Deloc mare in conditiile in care intrecerea ajunsese doar la jumatate, iar conditiile meteo schimbatoare dadeau batai de cap suplimentare tuturor. Pe Babarunca, dimineata a nins, astfel ca sectiunile de drum foarte ude si cele acoperite cu mazga au reprezentat obstacole suplimentare in calea pilotilor dornici sa obtina timpi cat mai buni.

 

De faptul ca disputa era inca deschisa avea sa ne convinga chiar proba cu numarul 5, Cheia, programata imediat dupa regruparea de la mijlocul zilei. Dupa ce reusise 3 “scratch”-uri la rand, instalandu-se autoritar in fotoliul de lider, campionul din 2010 al Cupei, Viorel Ivan, a fost nevoit sa se alature numelor deja prezente pe lista abandonurilor (Lucian Sauciuc- PS2 si Bogdan Usurelu- PS3) din motive tehnice.

 

Devenit noul lider, Bogdan Nastase a facut o cursa de regularitate si a terminat intrecerea pe prima pozitie. Ma bucur ca am inceput cu o victorie. Sezonul este insa extrem de lung, iar lupta pentru titlu se anunta extrem de intensa. Ati vazut, Viorel Ivan a avut un inceput de zi secunda foarte bun la Tess Rally, si, daca ramanea in cursa, era foarte greu sa il depasesc. Este inca o dovada ca trebuie sa ramanem concentrati, sa muncim, sa incercam sa obtinem cei mai buni timpi pe fiecare proba speciala din acest sezon, pentru ca numai asa putem sa castigam Cupa“, a declarat invingatorul.

 

Locul secund i-a revenit lui Octavian Tirnovean. El l-a depasit pe Spartacus Popa dupa ce a reusit sa-si adjudece PS6, Paraul Rece 2, iar apoi, pe ultima sectiune cronometrata, castigata de acesta, a izbutit sa ocupe locul secund la un ecart suficient pentru a-si mentine pozitia. Tirnovean a castigat autoritar si intrecerea debutantilor din Cupa Dacia (in care a fost urmat de Sebastian Gioarsa si Florin Tincescu), dar si locul 3 in clasamentul national al juniorilor, in care au mai punctat si alti doi competitori ai Cupei, Florin Tincescu si Simone Tempestini.

 

Clasament Final Cupa Dacia
1. Bogdan Nastase/ Alexandru Popidan 1h 09:01,7 89,88 km/h
2. Octavian Tirnovean/ Traian Pavel 1h 09:17,0 + 0:15,3
3. Spartacus Popa/ Horatiu Baltador 1h 09:28,9 + 0:27,2
4. Adrian Dragan/ Valentin Bradateanu 1h 09:30,7 + 0:29,0
5. Cristian Angheluta/ Dan Ciornohuz 1h 12:08,3 + 3:06,6
6. Sebastian Gioarsa/ Dan Feurdean 1h 12:10,7 + 3:09,0
7. Florin Tincescu/ Danut Hatigan 1h 13:29,6 + 4:27,9
8. Cosmin Cocean/ Sorin Colceriu 1h 15:12,6 + 6:10,9
9. Marian Orha/ Nicusor Marin 1h 17:59,8 + 8:58,1
10. Simone Tempestini/ Lucio Baggio 1h 18:38,5 + 9:36,8
11. Augustin Mihalache/ Robert Maior 1h 20:06,2 +11:04,5