Rezultate finale Tess Rally 2012

Pe vremuri, sezonul automobilistic in Romania incepea la Brasov, cu Raliul „Zapezii”. Anii au trecut, multe s-au schimbat, acum este Tess Rally, dar un singur lucru pare sa ramana la fel. Si anume, zapada care vine si vine exact cand nimeni nu se asteapta. Desi, acest fenomen natural nu trebuie sa mai sperie pe nimeni, intrucat indiferent cand este programta cursa de la Brasov ploua, ninge, bate vantul… Asa, sa fie o cursa cu sare si piper. „La ce vreme caineasca a fost, chiar daca nu este vina mea, imi vine sa imi cer scuze fata de cei ce au partcipat la cursa, dar si fata de cei ce au infruntat vremea, pentru a vedea evolutia echipajelor pe probele speciale. Asa a fost sa fie, dar cel mai important lucru a fost ca, desi conditiile meteo au fost vitrege, am fost feriti de probleme deosebite la acest raliu”, a spus Bela Stoica, presedintele Auto Blic, organizatorul Tess Rally 2012.

 

Porcisteanu a facut alegerea perfecta

Vineri, cu putin timp inainte ca ehipajele sa paraseasca parcul service, telefoanele au fost puse la grea incercare. Nu de alta, dar pe Drumul Poienii, adica pe PS1, conditiile de trafic se schimbau de la un minut la altul. „Am ascultat ce se intampla, am vazut ca se lasa frigul si am ales pneuri de iarna. A fost o decizie inspirata, intrucat, in opinia mea, pe Poiana s-a decis raliul. Dupa primele doua probe speciale, Bogdan Marisca esra in spatele nostru, foarte aproape, dar dupa ce a abandonat, in prima speciala din ziua a doua, am mers doar sa ne conservam avantajul pe care l-am avut pe Poiana Brasov. Am fortat exact cat a fost nevoie si ne-am impus, din nou, la Brasov, in raliul nostru” a spus Valentin Porcisteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4), campionul national en-titre, care a continuat: „Ma gandesc sa ma mut la Brasov, pentru ca aici am raliul de casa”. Interesant este faptul ca din cele 7 victorii de etapa din palmares, „Vallino”  are 5 la Brasov (3 in Tess Rally si doua in „Tara Barsei”).

 

Spitzmuller a venit intre prieteni

Csaba Spitzmuller (Mitsubishi Evo X R4) a venit la Brasov intre prieteni, cu ganduri mari, dar Poiana i-a jucat feste si in prima proba speciala a pierdut peste un minut in fata lui Valentin Porcisteanu, handicap ce a fost greu de recuperat. Totusi, pilotul maghiar a fost incantat de evolutia sa, reusind sa se impuna si intr-o proba speciala. „A fost o cursa deosebita si am gasit aici niste probe speciale cum in Ungaria nu sunt. Am venit intre prieteni si ne-am simtit foarte bine. Campionatul este la inceput si multe se pot schimba pana la final”, a spus Spitzmuller.

 

Primul podium, la Brasov, pentru Tempestini

Marco Tempestini (Subaru R4)  a reusit, in final, dupa multe incercari, sa urce, pentru prima data pe podium la Brasov. „Avand in vedere faptul ca in proportie de 80 % am gresit pneurile, nu pot decat sa fiu multumit pentru ca am terminat la Brasov, dar mai ales ca am urcat pe podium. Faptul că am terminat pe poziția a treia nu poate decât să ne încânte și să ne motiveze pentru raliul următor”, a spus Tempestini.

  

Turul de forta al lui Girtofan

In prima zi, marele perdant a fost brasoveanul Dan Girtofan, care a ales total gresit pneurile si, dupa Poiana, era pe un incredibil loc 42 in clasamentul general provizoriu. A „zbarcit-o” si la superspeciala, iar finalul primei zile l-a gasit pe o dezamagitoare pozitie, 32, la 2 minute si 40 de secunde in spatele liderului. Dar, a doua zi lucrurile s-au schimbat radical, iar „Giri” cu a sa superba Skoda Fabia S2000, a jucat totul pe o carte si s-a impus cu mare stil in ultimele 3 probe speciale. „A fost o zi foarte buna. M-am obisnuit cu masina si imi place la nebunie. Sunt masini care se conduc si masini care se piloteaza, asa cum este aceasta Fabia. Vin urmatoarele raliuri si altfel vor sta lucrurile”, a spus Girtofan, care a incheiat Tess Rally 2012 pe un nesperat, la un moment dat, loc 4. La Tess Rally 2012 in puncte au mai terminat, in ordine, Edwin Keleti (Mitsubishi Evo X), Alexandru Filip (Renault Clio R3 Maxi Evo), Romulus Preda (Mitsubishi Evo IX), Norbert Bereczki (Citron C2R2 Max), Sebastian Barbu (Renault Clio) si Heinz Goellner (Mitsubishi Evo IX).

 

 

Sita a cernut fara mila

Tess Rally 2012 a fost nemilos cu concurentii si a „rarit” serios numarul celor ce s-au aflat la start. Astfel, din cele 55 de echipaje ce au luat startul, au ajuns la linia de sosire doar 33. Si printre cei ce au ramas pe margine au fost si oameni cu greutate in raliuri. Astfel, Francois Delcour, foat vicecampion mondial de raliuri, a „sarit” chiar in prima proba speciala, pe Poiana, in timp ce Gergo Szabo a fost tradat de motor, care a refuzat sa porneasca la debutul zilei a doua. Bogdan Marisca a fost silit sa se retraga din cauza unei conducte sparte, George Grigorescu a „iesit” pe Babarunca, iar Vlad Cosma a fost protagonistul celui mai spectaculos accident de la Brasov. „Pe speciala Babarunca – Cheia am fortat foarte mult din dorinta de a recupera timpul pierdut. Masina a derapat si a lovit un parapet, dupa care ne-am rasturnat de aproximativ sapte ori. Ma bucur ca am scapat nevatamati si sper ca aici s-au terminat ghinioanele pentru anul acesta”, a povestit Vlad Cosma.

 

 

Keleti, cel mai bun la clasa 3

Edwin Keleti a fost cel mai bun de la clasa 3 (pana anul trecut clasa regina a raliurilor din Romania), urmat pe podium de Romulus Preda si Heinz Goellner. A fost o victorie lejera a lui Keleti, care a demonstart ca si un bolid de „3” poate fi in fata, mai ales daca gresesc „greii de la 2”.

 

 

De doua ori „aur” pentru Filip

Clasa 5 a fost dominata de Alexandru Filip, care, scapat de George Grigorescu, principalul sau adversar,  s-a impus fara probleme, trecandu-si in cont si castigarea superspecialei. Se poate spune a ca a fost un start perfect pentru Filip, care a fost urmat in clasament de Cristian Enache (Renaul Clio RS) si  Sebastian Barbu (Renault Clio). In dreapta lui Sebastian Barbu a stat Marc Banca, fiul fostului mare navigator, multiplul campion national, Dacian Banca. Si, la 35 de ani de la primul raliu castigat de Dacian, fiul sau, Marc, a „prins” primul podium din cariera. Astfel, Banca senior a avut onoarea de a-l premia pe Banca junior. Alexandru Filip a castigat si la „doua roti motrice”, fiind insotit pe podiumul de premiere de Norbet Bereczki si Sebastian Barbu.

 

 

Victoria lui Berczki

Norbert Bereczki s-a impus la clasa 6, fiind urmat de Vlad Stoica si Ekaterina Stratieva. Bereczki s-a impus fara prea multe batai de cap, mai ales ca principalul sau adversar, Vlad Cosma, a iesit „in decor”.

 

 

Startul perfect al „schiorului”

Brasoveanul Bogdan Barbu, multiplu campion national la schi alpin, a inceput sezonul la bordul unui Logan, si a inregistrat un start perfect. Astfel, „schiorul” a avut un final de raliu in forta, reusind sa castige ultimele doua speciale si sa anuleze handicapul pe care il avea fata de Bogdan Nastase. Astfel, pilotul brasovean a castigat clasa 9 si, logic, s-a impus si in Cupa „Dacia”. Al treilea pe podium a fost Octavian Tirnovean.

 

 

Ungur nu a avut rivali la 11

Clujeanul Danny Ungur (Mitsubishi Evo 6) a castigat, asa cum era de asteptat, clasa 11, fiind urmat de Sebastian Stanciu si Gunther Graef. „Pentru noi, Raliul Brasovului reprezinta cadoul perfect! Faptul ca m-am intors la o dragoste mai veche a mea, Mitsubishi Lancer Evo VI, si din nou avem rezultate foarte bune cu aceasta masina, nu poate sa ma faca decat fericit. La editia din acest an a raliului am avut parte de cel mai consistent strat de zapada din toata cariera mea de pana acum”, a punctat Ungur.

 

 

Doua Logan-uri au batut un Mitsubishi

In intrecerea juniorilor s-a dovedit ca doua Loganuri pot bate un Mitsubishi. Astfel, primul in clasament a fost Octavian Tirnovean (Dacia Logan), urmat de Florin Tincescu (Dacia Logan) si Rares Tomita (Mitsubishi Evo 9), care iesit in decor in prima proba a raliului si nu a mai putut recupera. La debutanti, cel mai bun a fost Kelemen Peter-Sandor (Dacia Logan), urmat de Ioan Zarug (Seat Ibiza Cupra) si Marian Orha (Dacia Logan)

 

 

BCR Leasing Team, cea mai buna echipa

In intrecerea echipelor, marele premiu a fost adjudecat de BCR Leasing Team, in timp ce Napoca Rally Academy si ESD Rally Team au ocupat, in ordine, locurile 2 si 3 pe podiumul de premiere. 

 

CLASAMENTE FINALE

 

Clasament Final FIA

Castigatori Probe Speciale

Final 2RM

Final Cls11

Final Cupa Dacia

Final Echipe