Start în fortă pentru Napoca Rally Academy

Astăzi s-a dat startul în sezonul 2012 al  Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop si, în „ buna traditie ” a raliurilor de la Brasov, surprizele nu s-au lăsat asteptate prea mult. Imediat după startul pe prima probă specială a început să ningă abundent, aderenta fiind foarte scazută. Pe Marco Tempestini si Bogdan Marişca, zăpada căzută i-a luat prin surprindere, cei doi alegând să utilizeze pneuri de ploaie. Cu toate acestea, echipajele Napoca Rally Academy au reusit să limiteze pierderile de timp si se află pe podiumul clasamentului general la sfârsitul primei zile din Tess Rally Brasov.

 

Asa cum ne-am obisnuit de atâtia ani, vremea are un rol foarte important la Raliul Brasovului, la fel si alegerea potrivită a pneurilor. Din păcate astăzi nu am fost inspirati si am plecat pe pneuri de ploaie.Totusi, am reusit să nu pierdem prea mult pe prima probă specială. Prima jumătate, pe care zăpada încă nu se depusese la momentul în care am luat startul, am pierdut doar patru secunde, iar pe a doua jumătate, unde stratul de zăpadă era ceva mai mare, am pierdut 8 secunde. Ne simtim bine cu noua noastră masină si sper ca mâine vremea să nu mai joace un rol atât de important. ” a declarat Bogdan Marisca, ocupantul locului secund în clasamentul general după prima zi a Tess Rally Brasov.

 

Suntem încântati de cum merge masina noastră. Din păcate astăzi nu am făcut cea mai bună alegere a penurilor. Cu toate acestea, datorită experientei asemănătoare de la Raliul Monte Carlo la care am luat startul la începutul acestui an, am reusit să limităm pierderea de timp. Mâine sper ca vremea să nu ne mai joace feste sau cel putin noi să  fim mai inspirati în alegerea pneurilor potrivite. ” a declarat Marco Tempestini, care se află pe locul trei în clasamentul general la finalul primei zile.

 

Daniel Ungur a început procesul de acomodare cu noul Mitsubishi Evo VI iar la finalul primei zile se află pe primul loc la clasa 11 unde evoluează, avându-l în dreapta pe Toni Avram. „ Noi am făcut alegerea corectă si am luat startul cu pneuri de iarnă. Cu toate acestea stratul de zăpadă a fost unul destul de consistent iar grosimea acestuia s-a modificat de la o masină la alta. Ne-am simtit foarte bine cu Mitsubishi-ul Lancer Evo VI pe care evoluăm la Brasov si am reusit să facem si putin spectacol pentru publicul numeros aflat pe marginea probelor speciale. Sper că au gustat din plin evolutia noastră iar mâine vom merge cât se poate de tare si spectaculos în acelasi timp ” a declarat Daniel Ungur.

 

Vlad Cosma si Florin Dorca au reuşit să urce pe prima poziţie la clasa 6 la sfârşitul primei zile, după o evoluţie foarte bună în Superspeciala, eliminând ecartul de 1.3 secunde pe care îl aveau dupa PS1 faţă de ocupantul primei poziţii. „Pentru ziua de astăzi, în regulamentul Citroen Racing Trophy nu a fost prevăzuta posibilitatea de utilizare a pneurilor de iarnă, asa că am fost obligati să luăm startul pe pneuri de ploaie. Din păcate acestea nu avut cum să ne ofere aderenta necesară si tot ce am mai putut să facem a fost să rămânem pe drum si să limităm pierderile de timp. Mâine vom putea folosi pneuri de iarnă si vom porni în cursa de recuperare a timpului pierdut astăzi pe prima probă specială.” a spus Vlad Cosma.

 

Simone Tempestini a avut parte de emotii pe prima probă specială după ce a iesit usor în decor, fără să avarieze prea mult Subarul Impreza STI pe care va concura în acest sezon, alături de experimentatul copilot Lucio Bagio. „Am uitat la start să fac setările potrivite la diferentialul central si datorită acestui fapt am făcut o scurtă incursiune în afara drumului, ocazie cu care am pierdut spoilerul fată si am făcut si pană la una din roti. Mâine sper să fie mai bine si să ajungem la finalul raliului, pentru că scopul nostru rămâne acumularea a cât mai multi kilometri de probă specială.” a spus Simone Tempestini.

 

Florinel Tincescu, care sezonul acesta evoluează alături de un nou copilot, Iulian Nicolaescu, a încheiat cu bine prima zi din Tess Rally Brasov. „Astăzi nu am fortat deloc pentru că trebuie să ne sudăm mai întâi ca si echipaj. Raliul practic începe mâine si mă bucur că am reusit să terminăm ziua de astăzi când zăpada căzută a dat de furca multor echipaje.” a spus Florinel Tincescu.