Cupa Dacia la al saselea sezon

Bogdan Barbu a dominat sezonul cupei monomarcă ce se desfășoară în cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop, însă avansul de 27 de puncte nu este suficient pentru ca brașoveanul să fie încoronat campion înainte de Raliul Iașiului. Locul doi în clasamentul general al Cupei Dacia după șapte etape este ocupat de Ralu Badiu, iar pe trei se află Florin Tincescu. Totuşi, datorită celor 8 puncte bonus de start ce se primesc la ultima etapă, Bogdan Barbu trebuie doar să ia startul pentru a fi considerat campionul sezonului 2012. Braşoveanul va merge însă la maxim pentru că poate câştiga şi titlul de la clasa 9 a C.N.R.D.

 

Bogdan Barbu by Balasz Attila rallyphoto

Al șaselea sezon al Cupei Dacia a debutat în luna martie când la Brașov a fost programată prima etapă din CNRD. Bogdan Barbu a câștigat această primă etapă pe asfalt și a repetat istoria în Raliul Timișului. A treia etapă din an i-a forțat pe concurenți să treacă la setupul de macadam și victoria în Raliul Moldovei a fost obținută de campionul din 2011, Bogdan Năstase. Transilvania Rally ultima etapă de asfalt din campionat i-a revenit tot lui Bogdan Babru ca și etapa de la Sibiu. După victoria pe macadam din Raliul Sibiului pentru liderul campionatului a urmat abandonul de la Raliul Aradului. Victoria în a șasea etapă a sezonului i-a revenit lui Florin Tincescu, în timp ce la Raliul Țara Bârsei s-a impus debutantul Raul Badiu.

 

Raliul Iașului ultima etapă din Cupa Dacia va debuta vineri 5 octombrie odată cu startul oficial ce se va da la ora 13.01 în fața Primăriei Iași. Pentru prima zi de raliu sunt programate cinci probe speciale care însumează un total de 44,40 km. Surpriza zilei de vineri o reprezintă proba specială ce se va desfășura noaptea în zona Râpa Galbenă. Prima mașină este programată să ia startul pe speciala din nocturnă la ora 20.05. Sâmbătă 6 octombrie sunt programate alte cinci probe speciale lungimea totală a acestora fiind de 85,60 km.

 

În Cupa Dacia clasamentul se întocmeşte potrivit regulii de mai jos:

 

Pentru fiecare dintre raliurile din calendar punctele aferente locului ocupat echivalente campionatului FR Automobilism Sportiv vor fi atribuite după cum urmează:

 

Locul I – 25 p, Locul II – 18 p, Locul III – 15 p, Locul IV – 12 p, Locul V – 10 p, Locul VI – 8 p, Locul VII – 6 p, Locul VIII – 4 p, Locul IX – 2 p, Locul X – 1 p, Locul XI – 0.90 p, Locul XII – 0.80 p, Locul XIII – 0.70 p,  Locul XIV – 0.60 p, Locul XV – 0.50 p, Locul XVI – 0.40 p, Locul XVII – 0.30 p, Locul XVIII – 0.20 p, Locul IX – 0.10 p.

 

Pentru fiecare dintre raliurile din calendar Etapele 1-7 inclusiv se vor acorda: 4 puncte pentru start  fiecărui concurent care ia startul efectiv în raliu. Pentru raliul care va constitui Etapa 8 sau ultima conform CNRD 2012 se vor acorda: 8 puncte pentru start fiecărui concurent care ia startul în raliu.

 

La finalul sezonului se aplică regula N-1 însă nu se scad şi punctele pentru start.