Podium pentru Napoca Rally Academy la Raliul Iasului


Napoca Rally Academy lua startul in Raliul Iasului cu acelasi obiectiv bine definit: pastrarea titlului la echipe. Toate cele sase echipaje au fost obligate sa mizeze pe cartea atacului iar la finalul etapei, dupa o serie incredibila de patru iesiri in decor, Napoca Rally Academy a ocupat pozitia a treia in clasamentul rezervat echipelor.

 

Desfasurat in perioada 5-6 octombrie, Raliul Iasului a fost cea de-a opta etapa si totodata ultima a sezonului 2012 din Campionatul National de Raliuri Dunlop. Datorita celor doua victorii de etapa si celorlalte trei prezente pe podiumul clasamentului rezervat echipelor, Napoca Rally Academy a putut sa lupte pana in ultima etapa pentru pastrarea titlului la echipe. Singura optiune pentru cele sase echipaje a fost sa forteze chiar de la debutul intrecerii. Astfel, la sfarsitul primei zile a Raliului Iasului, cea de vineri, Marco Tempestini si Dorin Pulpea ocupau pozitia secunda a clasamentului general, Bogdan Marisca si Sebastian Itu erau lideri ai clasei 3, la fel ca Dany Ungur si Toni Avram care ocupau aceasi pozitie la clasa 11.

 

Din pacate, pe speciala de noapte, evolutia celorlalte trei echipaje formate din Vlad Cosma / Florin Dorca, Simone Tempestini/Lucio Baggio si Florinel Tincescu/Iulian Nicolaescu s-a incheiat prematur in urma unor iesiri in decor. Ziua a doua, cea de sambata, a avut deasemeni un inceput mai putin fericit. Marco Tempestini si Dorin Pulpea au primit o penalizare pentru intarziere la iesirea din parcul inchis iar Bogdan Marisca si Sebastian Itu au fost obligati sa abandoneze datorita ruperii unei bielete, dupa ce au acrosat usor un cap de pod pe a doua speciala.

In cele din urma, la finalul Raliului Iasului, Marco Tempestini si Dorin Pulpea s-au clasat pe locul al treilea in clasamentul general, reusind sa-si conduca echipa pe aceasi pozitie.”Ne-am complicat singuri evolutia in a doua zi cu o intarziere la iesirea din parcul de service. Nu am avut un sezon asa cum ne-am fi dorit, insa de fiecare data cand am ajuns la final am terminat pe podium. Ma bucur ca echipa a putut sa-si apere sansele pana la ultimul raliu pentru ca asta spune multe despre potentialul pe care-l are Napoca Rally Academy.a declarat Marco Tempestini la terminarea Raliului Iasului.

 

Dany Ungur, Toni Avram si „Scorpionul” (Mitsubishi Lancer Evo6) au functionat din nou ca un ceas elvetian, cei doi obtinand a sasea victorie din acest sezon la clasa 11. „Am gasit la Iasi niste probe speciale foarte frumoase si pe placul nostru. Am crescut ritmul de la o trecere la alta si ma bucur de victoria pe care am obtinut-o aici. Cel putin ultimele probe de sambata ne-au uns la suflet.a spus la finalul intrecerii Danny Ungur, care alaturi de Toni Avram a devenit pentru a doua oara consecutiv campion national al clasei 11.

 

Bogdan Marisca si Sebastian Itu au parasit intrecerea pe cea mai lunga speciala a zilei secunde, in acel moment aflandu-se la conducerea clasei 3. Doar cativa centimetri le-au lipsit celor doi pentru a evita contactul cu un cap de pod. „Raliul Iasului a fost o cursa in care am avut nesansa sa ne oprim mai repede decat ne-am propus. Desi nu am lovit prea tare masina, o bieleta de directie s-a rupt si nu am mai putut continua. 2012 este un sezon pe care ne dorim sa-l uitam cat mai repede. Am inceput deja pregatirile pentru urmatorul, in care speram sa schimbam masina cu una mai performanta pentru a reveni in lupta pentru primele locuri.” a declarat Bogdan Marisca la finalul Raliului Iasului.

 

Vlad Cosma si Florin Dorca au fost primii care si-au incheiat evolutia pe proba de noapte programata vineri. „Pe primele probe de vineri nu am avut deloc incredere in masina datorita pietrisului prezent pe drum, insa pe speciala de noapte lucrurile s-au schimbat. Am ales niste pneuri mai potrivite dar cu 3 kilometri inainte de finish am derapat pe un viraj si am lovit un cap de pod care se afla la terminarea acestuia. Ne pare rau ca incheiem sezonul asa insa ne bucuram ca am scapat doar cu atat pentru ca urmarile putea fi mai grave.a spus Vlad Cosma. Cu trei victorii obtinute in acest sezon, Vlad si Florin sunt vicecampionii clasei 6 si ai clasamentului rezervat automobilelor cu doua roti motrice.

 

Simone Tempestini si Lucio Baggio au fost si ei urmariti de nesansa, lovind tot un cap de pod. „Desi aveam notat acest detaliu in dictare, am intrat un pic prea tare intr-un viraj. Am luat o decizie gresita, am atacat interiorul si am lovit un cap de pod. Probabil daca alegeam exteriorul ne-am fi sprijinit de un mal de pamant si poate am fi continuat.”a detaliat Simone Tempestini incidentul de vineri noapte. „Imi pare rau pentru ca datorita acestui abandon am pierdut foarte mult fata de ce am castigat intreg sezonul pe probele speciale si vreau sa-l felicit pe Rares Tomita pentru titlul obtinut.a mai adaugat Simone, care incheie sezonul de debut pe o masina cu tractiune integrala pe locul al treilea in clasamentul juniorilor.

 

Aflati in lupta pentru un loc pe podium in Cupa Dacia, clasamentului Juniorilor si clasa 9, Florinel Tincescu si Iulian Nicolaescu au fost nevoiti sa depuna armele pe aceasi speciala de noapte, programata in prima zi. „Am franat in ultimul moment la intrarea intr-un viraj si rotile s-au blocat, datorita macadamului foarte batatorit si alunecos. Am incercat tot ce s-a putut pentru a evita un impact cu partea din fata, insa nu am reusit. Am lovit cu partea laterala un mal de nisip in spatele caruia se aflau mai multi busteni si un pivot a cedat.a spus Florinel Tincescu, care termina acest sezon pe locul al treilea in Cupa Dacia.

Comentarii

comentarii