Se anunţă un spectacol de zile mari

  • ·         Planuri date peste cap de macadamul moldav?
  • ·         Spuma automobilismului românesc va fi in Moldova
  • ·         Pe „Nevila” se vor face diferenţele
  • ·         Proiect unic in automobilismul românesc

 

 Astazi,la Centrul de Afaceri si Expozitii din Bacau a avut loc prima conferinta de presa din cadrul  RALIULUI MOLDOVEI BACAU 2012. La eveniment au fost prezente atat oficialitati locale cat si partenerii celei de-a doua editii a raliului. Astfel, au fost prezenti dl.Dragos Benea, presedintele Consiliul Judetean Bacau,dl.Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacau, Roman Dorin din partea Inpectoratului Judetean de Politie Bacau,dar si sponsorii Raliului: dl.Laurentiu Neghina, administratorul firmei Nevila, dl.Cezar Ivanov, administratorul Hotelului Decebal, dl.Gabriel Casaneanu din partea Centrului Auto Skoda Bacau.

 

Vrem sa multumim presei in primul rand pentru ca a fost aproape de noi la prima editie,de anul trecut si sper ca si in acest an mass-media din Bacau si nu numai va mediatiza acest eveniment care aduce Bacaul pentru o saptamana pe primul plan in topul competitiilor nationale de raliu“, a declarat Adrian Raspopa, presedintele Clubului ACS Rally Spirit si organizatorul Raliul Moldovei.

 

Raliul Moldovei, a treia etapă a Campionatului Naţional de Raliuri – Dunlop, competiţie organizată sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, este gata de start. Toate detaliile au fost puse la punct, s-au făcut ultimele „reglaje” în  ceea ce priveşte timpii de etapă în Municipiul Bacău şi, în aceste condiţii, organizatorii spera că totul va decurge normal, iar Raliul Moldovei va deveni un punct de reper important in automobilismul românesc.

 

Planuri date peste cap de macadamul moldav?

 

Poate fi surprinzător numărul relativ mic al echipajelor care apar pe lista de înscrieri, doar 38. Totuşi, o explicaţie ar putea fi faptul că Bacăul reprezintă o „insula” de macadam în perioada de asfalt din calendarul competiţional. Astfel, este posibil ca o parte dintre piloţi, din motive financiare, probabil, au decis să nu işi pregătească bolizii pentru macadam, mai ales că urmează asfaltul de la Cluj. Oricum, timp pentru cei intarzaiaţi mai este şi, probabil, că lista va creşte până când timpul limită va expira.

 

Spuma automobilismului românesc va fi in Moldova

 

Cu toate acestea, spuma este la Bacău şi, în  mod sigur, lupta va fi spectaculoasă pe probele speciale. Evident, principalul favorit este campionul National en-titre, Valentin Porcişteanu, care a avut un start perfect în acest sezon, impunându-se în primele două etape, la Braşov şi Timişoara. Piteşteanul are ca obiectiv a treia victorie, dar va fi „incolţit” de ceilalţi favoriţi, adică Csaba Spitzmuller, Bogdan Marişca, Marco Tempestini şi Dan Gîrtofan, care, în mod sigur, nu îl vor menaja şi vor încerca să obţină cât mai mult de la această cursă.

 

La clasa 3, francezul Francois Delcour se va bate pentru victorie cu Edwin Keleti, cu condiţia ca ambii să rămână pe traseu până la final. Nu de alta, dar la Braşov, Delcour a ieşit în decor, iar la Timişoara, Keleti nu a încheiat cursa. Poate ca Bacăul va fi prima infruntare între cei doi şi vom putea vedea exact cum stau lucrurile la clasa 3.

 

La două roţi motrice, Alexandru Filip are mult de muncit, pentru a se putea apăra în faţa atacurilor declansate de Delcour, în timp ce Vlad Cosma şi veteranul George Grigorescu stau la pâdă şi în mod sigur, vor profita de paşii greşiţi ai celor din faţă. Aşadar, lupta de pe probele speciale se anunţă de-a dreptul fascinantă, iar spectacolul, în mod sigur, va fi total.

 

Pe „Nevila” se vor face diferenţele

 

Marea noutate este „regina raliului”, adică proba specială Nevila, lungă de 26,6 kilometri, care va fi parcursă de două ori şi, pe care, în mod sigur, se vor face diferenţele ce pot fi decisive la final, atunci când se trage linia.

 

Conform ultimelor indicaţii primite de organizatori, startul probei a fost inversat, bolizii urmând să plece de la Zemeş şi să sosească la Moineşti. Această schimbare este ideală pentru spectatori, întrucât ultimii 5 kilometri vor traversa un adevărat amfiteatru natural, şi cei ce vor fi acolo vor putea să urmarească cea mai spectaculoasă parte a traseului. Şi cum la Moineşti se va termina ultima probă specială a Raliului Moldovei, iubitorii automobilismului vor putea afla live câştigătorul.

 

În program mai sunt incluse specialele de la Hemeiuş (8 kilometri) si Trebeş (12 kilometri), cu câte 3 treceri, precum şi Super Speciala (1,3 kilometri), care se va desfăşura la Centru de Afaceri şi Expoziţii din Bacău.

 

Proiect unic în automobilismul românesc

 

În amfiteatrul natural de la finalul probei, organizatorii, cu ajutorul sponsorului ce dă numele specialei, Nevila, vor demara un proiect pilot, unic până acum în automobilismul românesc. „Sponsorul «Nevila» patronează un club al copiilor, «Onestina», şi de acolo vor fi aduşi aproximativ 40 de voluntari, care, la fel ca în marile curse internaţionale, vor anunţa, cu fluiere, trecerea fiecarui concurent. Este un proiect pilot şi intenţionăm ca, la urmatoarele ediţii pe care le vom organiza la Bacău, să avem sute de voluntari împrăştiaţi pe toate probele speciale. Evident, transportul voluntarilor va fi asigurat tot de Nevila”, a spus Adrian Răspopa, organizatorul Raliului Moldovei-Bacău.

 

Raliul Moldovei Bacău – date tenice

 

Suprafață: macadam (75,5 %), asfalt (24,5 %)

Lungime: 382,15 kilometri

Lungime probe speciale: 116,10 kilometri (30,32 %)

 

Vineri, 25 mai 2012:

PS 1: Hemeiuş 1 – 8,40 kilometri

PS 2: Trebeş 1 – 12,20 kilometri

PS 3: Super Speciala „Centru de Afaceri Bacău” – 1,3 kilometri

 

Sambata, 26 mai 2012:

PS 4: Hemeiuş 2 – 8,40 kilometri

PS 5: Trebeş 2 – 12,20 kilometri

PS 6: Nevila – Moineşti 1 – 26,50 kilometri

PS 7: Hemeiuş 3 – 8,40 kilometri

PS 8: Trebeş 3 – 12,20 kilometri

PS 9: Nevila – Moineşti 2 – 26,50 kilometri