La finalul saptamanii trecute ESD Rally Team a luat startul cu cele 4 echipaje la Danube Delta Rally foarte motivata dupa ce anul trecut echipa fusese exclusa la acest raliu.
Daca in cele doua zile de recunoasteri si la shakedown a fost cald si o suprafata de macadam uscata sau putin umeda in padure, nu avea sa fie la fel inca de la startul primei probe din cauza ploilor abundente ce aveau sa continue pe parcursul celor doua zile de concurs.
Aceste conditii meteo nefavorabile pentru majoritatea concurentilor au fost insa pe placul si in avantajul echipajului Francois Delecour – Dominique Savignoni care era primul la start cu o masina de clasa 3, inferioara celor de clasa 2 ale adversarilor sai directi. Cu toate acestea experienta acestuia isi spune cuvantul avand un parcurs constant pe parcursul primei zile cu doua victorii de proba din cele 5. La finalul primei zile se afla in fruntea clasamentului cu 31 secunde in fata urmatorului concurent, acesta din urma fiind penalizat cu 1 minut pentru intrare in avans in punctul de control orar de dupa SS5, astfel incat echipajul pornea a doua zi cu un avans confortabil.
A doua zi lupta urma sa continue in aceleasi conditii meteorologice, iar pe PS 9 Eoliene in urma ruperii unui brat al suspensiei, Delecour avea sa piarda pe aceasta proba 43 de secunde. In aceste conditii lupta pentru victorie avand sa se dea pe superspeciala din Tulcea, unde masina putea ceda in orice viraj.
Pe ultima proba desi a pierdut tot avansul ramas, a incheiat raliul cu doar 2 secunde in fata urmatorului concurent, aducand o victorie de raliu foarte importanta echipei.
Al doilea echipaj Raul Badiu / Levente Csegzy aveau sa ia starul la clasa 5 pe Renault Clio R3. Desi macadamul devenea tot mai alunecos si rau echipajul cu numarul 25 reusea in prima zi 3 victorii de proba si se clasa pe locul 1 la 36 de secunde in fata urmatorului concurent. A doua zi insa, desi nu mai exista nici o presiune directa pe el, nesansa a facut ca motorul masinii sale sa cedeze pe cea de a treia proba a zilei, Raul fiind nevoit sa abandoneze.
Bogdan Barbu si Petru Paler luau startul pe Dacia Logan in cadrul clasei 9 si al Cupei Dacia. In cadrul Cupei Dacia acestia au condus detasat castigand si 7 din cele 10 probe, iar in cadrul clasei 9 a terminat pe un binemeritat loc 2 cu 3 victorii de proba, dupa abandonul lui Raul fiind mai importanta conservarea acestor rezultate.
Debutantii echipei Andrei Craciunescu si Alina Pop, care luau prima data startul in aceasta formula tot pe Dacia Logan in cadrul clasei 9 si al Cupei Dacia, nepunctand pentru echipa aveau obiectivul de a creste ritmul la fiecare raliu, de a se acomoda in continuare cu masina, cu suprafata de rulare si in noua formula, au terminat pe locul 2 la debutanti Cupa Dacia si locul 3 la debutanti general.
Dupa 3 etape ESD Rally Team este pe locul 1 la echipe cu 179 de puncte. ESD Rally Team este sustinuta in 2014 de: Visit Romania, Environment & Sport Development, Viarom, Apa Nova, Dalkia, Acvatot, Sis Finance,Sixt Rent a car ,Veolia Water Solutions. Asistenta tehnica este asigurata de Mival Mach 1 si echipa de asistenta Mach 1 Sport Management, condusa de Iulian Nita.