Publicitate

Ajunsă la cel de-al nouălea sezon, Cupa DACIA a debutat la Brașov în Tess Rally 44 cu o serie de surprize: un nou design al mașinilor, noi parteneri și un câștigător supriză. De asemenea, prima etapă a Campionatului Național de Raliuri al României-Dunlop a fost și primul test pentru modelul Sandero 0.9TCe care va debuta oficial din a treia etapă. Cupa DACIA a debutat spectaculos la prima etapă din 2015, Tess Rally 44, cu nouă echipaje înscrise pe lista de start și noul model Sandero 0.9 TCe ca mașină de deschidere pilotată de George Grigorescu.

 

Raliul, deosebit de dificil prin prisma condițiilor meteorologice, temperaturi scăzute, ploaie și ceață a pus din nou în valoare calitățile și ținuta de drum a automobilelor Dacia, fiabilitatea și nu în ultimul rând talentul piloților, considerați de publicul prezent printre cei cu evoluția cea mai spectaculoasă. Prima zi de concurs a adus în prim plan o luptă în trei între echipajele Adrian Teslovan/ Cseh Imre (BCR Leasing Rally Team), Viorel Ivan/Gheorghe Dumitru și Adrian Drăgan/Valentin Brădățeanu, ultimele două echipaj etrecându-și în cont victoria pe primele trei probe de clasament ale raliului, cu Ivan câștigător al PS 1 și PS2 și Drăgan al PS 3. Lupta a fost cu atât mai intensă cu cât prin regulamentul particular al Cupei, echipajele au la dispoziție un număr limitat de pneuri racing Dmack, pe care le pot folosi într-un raliu (6, în cazul Raliului Brașov 8) respectiv o singură compoziție și profil, conform principiului economiei și egalității șanselor. În cazul particular al acestui raliu a fost permisă utilizarea și a patru anvelope de iarnă de stradă. În aceste condiții în prima zi, datorită ploii toate echipajele au mizat pe pneurile racing tăiate pentru o mai bună evacuare a apei. Drăgan are un moment tensionat pe PS2, când datorită unei răsuciri pierde peste 10 secunde, în timp ce Adrian Teslovan și Viorel Ivan „alunecă” mai mult pe SuperSpeciala din centrul orașului, câștigată de Drăgan însă nu fără emoții. Primii cinci clasași la finalul zilei fiind Viorel Ivan, Adrian Teslovan, Adrian Drăgan; Peter Kelemen și Vlad Miculici – unul dintre debunatnții sezonului. Condițiile dificile aveau să scoată din joc un alt echipaj debutant Gabriel Ene/Dragoș Despinoiu ca urmare a unei ieșiri ușoare în décor pe PS1. Echipajul a revenit în ziua secundă, conform regulii SuperRally.

STI_1521

echipajul castigator – Talasman / Mitrasca

 

Ceața prezentă pe primele două probe ale zilei secunde complică și mai mai mult lucrurile, prima probă specială a zilei Pârâul Rece, fiind parcursă în regim de cursă de doar primele trei echipaje din Cupa Dacia, celelalte parcurgând proba în regim de neutralizare și primind un timp din oficiu. În aceste condiții cel mai bine se descurcă Ivan care reușește alte două victorii de probă special, în timp ce Drăgan și Teslovan se duelau pentru poziția secundă. Lupta pentru victorie avea însă să se complice după parcurgerea celor mai lungi probe ale raliului, celebrele Babarunca și Cheia (aceeași probă dar pe întoarcere) de câte 24 km fiecare. Echipajul Bogdan Talasman/Andrei Mitrașcă optează pentru pe pneuri de iarnă și reușește să câștige ambele probe. Avansul de peste 1 minut permițându-le apoi să controleze lupta până la final. Cel mai rapid pilot pe pneuri racing este Ivan, urmat de Teslovan și Kelemen. Drăgan optează pentru pneuri de iarnă pe proba de intoarcere și reușește să recupereze peste două minute instalându-se pe poziția secundă, cu două probe înainte de final. În ultimul parc de service toți concurenții trec pe pneuri de iarnă și lupta pentru podium se relansează. Ivan câștigă ambele probe, urmat de Drăgan și Teslovan. Lupta celor trei pentru locul secund a generat cel mai intens spectacol în finalul raliului, cele trei echipaje rulând la limită și riscând pentru fiecare secundă. În final victoria în prima etapă a revenit echipajului Bogdan Talasman/Andrei Mitrașcă, urmat de Viorel Ivan/ Dumitru Gheorghe, echipajul cu cele mai multe victorii de PS și respectiv al Trofeului Dmack, și de Adrian Drăgan/Valentin Brădățeanu.

Dacia Sandero 0.9 TCe in teste

Dacia Sandero 0.9 TCe in teste

Sandero 0.9Tce pregătit de Mach1 Sport Management a avut la Brașov o primă sesiune de teste în regim de concurs, în postura mașinii de deschidere pilotată de George Grigorescu. Un test important înaintea omologării naționale. Sandero 0.9 TCe va fi official lansat în cadrul Salonului Auto Moto din Piața Constituției București ce se va derula între 1-5 Aprilie În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motors, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate și RENAULT TECHNOLOGIES ROUMANIE – partener de dezvoltare.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro