Ziua a doua a Raliului Moldovei Moinesti, a patra etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2015, a programat in cea de-a doua zi trei bucle identice, formate din probele Runcu (5,35 km) si Moinesti (26,22 km), singura diferenta fiind ca cea de-a treia parcurgere a specialei regina a fost scurtata la doar 13,97 km, pentru a putea fi transmisa in direct pe posturile de televiziune Dolce Sport si TVR3, o premiera absoluta pentru intrecerea interna.
Echipierii BCR Leasing Rally Team, Gergo Szabo si Edwin Keleti, au continuat si sambata sa-si imparta victoriile de proba pe prima bucla a zilei, fiecare trecandu-si in cont cate una. Fiind mai rapid cu 13,3 secunde decat colegul sau la prima parcurgere a specialei Moinesti, Edwin Keleti a reusit sa reduca si ecartul care-l despartea in clasamentul general de prima pozitie, ocupata de Gergo Szabo, la doar 20,3 secunde. Lupta pentru ultimul loc pe podium a continuat intre Dan Girtofan si Marco Tempestini, fiecare reusind sa se claseze pe rand in primii trei pe primele doua probe ale zilei de sambata, pilotul brasovean reusind sa pastreze un avans de peste 41 secunde in fata liderului Napoca Rally Academy la finalul primei bucle.
Chiar daca a castigat speciala Runcu 2, prima proba a buclei secunde, motorul Fordului Fiesta R5 a lui Edwin Keleti s-a oprit pe proba Moinesti 2, pilotul BCR Leasing Rally Team pierzand astfel secunde pretioase. Si Adrian Raspopa a avut parte de o pana pe proba Moinesti 2, si datorita faptului ca aceasta s-a intamplat la doar 5 km de la startul probei, pilotul bacauan a decis sa se opreasca si sa schimbe roata, pierzand astfel sefia clasamentului automobilelor cu 2 Roti Motrice. Dupa primele doua parcurgeri ale specialelor Runcu si Moinesti, podiumul clasamentului general era neschimbat, locul intai fiind ocupat de Gergo Szabo, care era urmat de Edwin Keleti si de Dan Girtofan.
Desi a primit o penalizare de 1 minut si 10 secunde, ca urmare a intarzierii la startul superspecialei Speed Park de ieri, Raul Badiu a reusit sa-si treaca in cont primele doua victorii de proba speciala astazi, ambele pe cea de-a doua bucla a zilei, dupa ce pe prima bucla cei mai buni timpi pe proba le-au revenit, pe rand, lui Adrian Raspopa si Simone Tempestini. Beneficiind si de timpul pierdut de Adrian Raspopa cu schimbarea rotii, Raul devenea liderul clasamentului automobilelor cu 2 Roti Motrice la finalul buclei secunde.
Ultima bucla a intrecerii nu a mai adus schimbari importante pentru podiumul clasamentului general si, dupa ce si-au trecut in cont victoria de proba pe speciala Moinesti 3 transmisa in direct pe Dolce Sport si TVR3, Gergo Szabo si Karoly Borbely au castigat editia din acest an a Raliului Moldovei Moinesti 2015 la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo IX R4. Pe locul secund, la fel ca anul trecut, s-a clasat echipajul format din Edwin Keleti si Botond Csomortani care concureaza pe un Ford Fiesta R5. Si pozitia a treia a Raliului Moldovei Moinesti este ocupata la fel ca la editia anterioara de catre Dan Girtofan si Tudor Marza, care au luat startul pe o Skoda Fabia S2000.
„Multumim organizatorilor pentru efortul depus, mai ales autoritatilor locale care au aratat o deschidere deosebita pentru acest sport. Ne bucuram foarte mult ca la etapa asta ne-a iesit tot, pornind de la setari si pana la strategia de cauciucuri. In cea de-a doua zi a Raliului Moldovei Moinesti am avut unele probleme cu alimentarea cu benzina insa cand am ajuns in finishul probei am constatat ca nu am pierdut asa mult timp. Ne bucuram foarte mult pentru acest raliu mai ales pentru victorie. „ a declarat Gergo Szabo, ocupantul primei pozitii, la conferinta de presa de la finalul Raliului Moldovei Moinesti.
„Chiar daca se obisnuieste sa se ridice osanale la astfel de conferinte, rog autoritatile locale sa ma creada ca sincer apreciez foarte mult deschiderea acestei zone pentru un asemenea eveniment si sunt fericit ca am reusit sa cunosc mai multe despre zona Moinestiului. A fost un raliu frumos, cu probe extrem de tehnice si barbatesti si am sperat foarte mult sa obtinem o victorie aici. Am atacat de la inceput dar am avut o groaza de probleme tehnice astfel ca locul doi este tot ce am putut obtine. Ii felicit pe colegii mei Gergo Szabo si Karoly Borbely pentru victorie, mai ales ca si echipa noastra BCR Leasing Rally Team s-a clasat pe locul intai.” a spus Edwin Keleti la finalul Raliului Moldovei Moinesti, competitie la finalul careia s-a clasat pe locul secund.
„Raliul a fost unul foarte frumos si foarte bine organizat si vreau sa-i felicit pentru acest lucru atat pe organizatori cat si pe autoritatile locale. Se vede ca sporturile cu motor incep sa fie apreciate si in aceasta zona. Este un raliu care te solicita la maxim ca si pilot dar si ca material de concurs. Pentru a doua zi am folosit cam multe cauciucuri dar aceasta este frumusetea acestui sport. Inchei prin a multumi celor de la Dolce Sport si TVR care s-au inhamat sa transmita live o proba speciala de macadam.” a mai adaugat si Dan Girtofan, ocupantul locului trei in clasamentul general al Raliului Moldovei Moinesti.
In intrecerea rezervata masinilor cu tractiune pe o singura punte, primul loc a fost castigat de Raul Badiu si Gabi Lazar, in timp ce Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au fost nevoiti sa se multumeasca cu locul al doilea. Podiumul clasamentului 2 WD este completat anul acesta de Vlad Cosma si Diana Hategan, cei doi fiind si castigatorii Cupei Suzuki si ai clasei 9. In clasamentul cupei monomarca, pilotul clujean a fost urmat de Alexandru Ardelean si Horatiu Baltador, dupa ce echipajul format din Horia Chirigut si Andrei Hicea a abandonat in ziua a doua a Raliului Moldovei Moinesti.
In cealalta intrecere monomarca, Cupa Dacia, clasamentul intermediar de la sfarsitul primei zile nu a suferit modificari iar castigator a fost echipajul format din Norbert Maior si Alina Pop, podiumul fiind completat de echipajele Peter Kelemen si Gyula Molnar, sosit pe locul al doilea si de cel format din Adrian Teslovan si Imre Cseh, care s-au clasat pe pozitia a treia.
Raliul Moldovei Moinesti 2015 a fost organizat de ACS Rally Spirit, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Local Moinesti, Consiliului Local Magiresti, Skoda prin Centrul Auto Skoda Bacau, Audi prin dealerul Cybernet Auto Center Bacau si Pambac.