Spectacol și mașini legendare în competiția de regularitate la Sibiu Classic Challenge

Veritabil festival al sporturilor cu motor, Sibiu Rally Challenge a inclus în program și o competiție de regularitate, Sibiu Classic Challenge, derulată la două categori: regularitate clasică și regularitate sportivă care s-a bucurat de un real succes din punctul de vedere al numărului de participanți, dar și al nivelului întrecerii sportive încă de la prima ediție.

 

Foști sportivi, unii dintre ei cu performanțe deosebite în carieră și pasionați de motorsport mai mult sau mai puțin familiarizați cu întrecerile de acest gen. Acesta a fost platoul de concurenți la Sibiu Classic Challenge, competiția de regularitate desfășurată în cadrul Sibiu Rally Challenge. Punctele comune le-au reprezentat spiritul de competiție și determinarea cu care au luptat pentru a trece linia de sosire în cea mai bună poziție, atribute care au creat premisele unor dispute intense pentru victorie.

 

d744f7e8-9422-4038-afe3-6c44a79806d8

Întrecerea din cadrul clasei de regularitate clasică a fost câștigată de un cuplu format din nume de referință pentru motorsportul românesc, Ștefan Vasile și Dacian Banca, care au concurat cu un model Dacia 1310 Berlină. Disputa pentru locul secund a avut în prim plan un MG TD și un VW T2 Westfalia care i-au avut la volan pe doi concurenți străini, belgianul Louis Bertrand și britanicul Neil MacDonald. Victoria i-a revenit primului, însă la o diferență de numai 25,1 puncte, una extrem de strânsă în astfel de întreceri.

 

Competiția de regularitate sportivă a avut la start modele produse între 1971 și 1983, iar victoria i-a revenit lui Gerasimos Katochianos, pe un Ford Escort RS2000 MK1, pe podium urcând, alături de copiloții lor, și Gabriel Roșu (VW Golf GTI) și Gheorghe Nedelcu (Fiat 124 Sport Coupe). 

 

Prima colaborare între Comisia Sportivă a Retromobil Club Romania și echipa de la Sibiu Rally Challenge a fost un real succes, atât ca organizare, cât și din punctul de vedere al competiției. George Ioannides, vicepreședintele FIVA prezent la eveniment, a avut numai cuvinte de laudă și a rămas impresionat de frumusețea traseului și căldura cu care a fost întâmpinat de oficialii locali. Pe plan competițional, Sibiu Classic Challenge a reușit să atragă nume cunoscute din lumea motorsportului istoric la cele două categorii competiționale, care au dat o notă frumoasă pe tot traseu raliului. Traseul în general și Transfăgărășanul în particular au fost o provocare unică pentru bătrânele doamne care au reușit să urce la 2000 metri fără ajutorul tehnologiilor moderne. Suntem siguri că la anul mașinile istorice vor umple și Piața Mică din Sibiu”, a spus a spus Georgios Ladopoulos, Președintele Comisiei Sportive a Retromobil Club România.

 48f5a750-7680-4403-84c2-b09546ab4a9b

Gerasimos Katochianos și Ștefan Vasile, câștigătorii celor două categorii, au fost premiați la final de KALA Koncept cu ceasuri Tissot. În plus au fost acordate și următoarele premii speciale: Cupa doamnelor pentru echipajul Mirela Bucovicean/ Ioana Vulpescu pe un Porsche 911E (1969), pentru Cea mai veche mașină pentru echipajul Louis Bertrand/ Cristina Panek cu un MG TD (1952) și pentru mașina cu cea mai mica capacitate cilindrica pentru echipajul Adrian Mihai Cernat/ Roxana Cernat pe un Fiat 850 (1967).