Debut ezitant, dar cu podium, pentru Csongor Szabo la Raliul Argeșului

Cu opt raliuri programate în 2019, Campionatul Național de Raliuri ”Dunlop” a debutat săptămâna trecută cu Raliul Argeșului, o competiție care a revenit în calendarul curselor din România după 9 ani de absență. Desfășurată pe Transfăgărășan, între Cetatea Poenari și Conacul Ursului, dar și în zona Curtea de Argeș și în Pitești, cursa a fost una interesantă pentru fani, cu multe schimbări de clasament, cu incidente, dar și cu o vreme schimbătoare care a influențat rezultatele finale.

Csongor Szabo și Rareș Fetean au pornit în Raliul Argeșului pe Ford-ul Fiesta R2 cu care au obținut titlul clasei 7 în 2018, sesiunea de teste de dinaintea raliului fiind una de succes pentru echipaj. Din păcate, cei doi nu au parcurs prima probă a raliului, care a fost oprită datorită ieșirii în decor a unui alt echipaj. Pe a doua probă a raliului, Szabo și Fetean au avut un ritm bun, precaut, ca mai apoi pe superspecială să forțeze și să obțină un timp excelent: al doilea în clasamentul mașinilor cu tracțiune față. Sub privirile a aproximativ 12.000 de persoane prezente în zona Stadionului Nicolae Dobrin din Pitești, echipajul Sonic Motorsport încheia prima zi de concurs pe locul secund în clasa 7 și pe al treilea în categoria mașinilor cu 2 roți motrice.

 

Am început bine raliul, cu un ritm precaut pe proba dificilă de azi și forțând pe superspecială, unde ne-a plăcut foarte mult traseul amenajat de organizatori, dar și prezența numeroșilor fani. A fost incredibil să concurăm sub privirile unui număr atât de mare de spectatori.” a spus Csongor la finalul primei zile de concurs a Raliului Argeșului.

 

A doua zi de concurs a purtat echipajele pe Transfăgărășan, atât în urcare, cât și în coborâre. Csongor și Rareș au pornit cu un ritm bun, dar pe speciala cea lungă au pierdut timp prețios din cauza lipsei de kilometri de teste înaintea cursei de debut a sezonului. Cu secunde prețioase pierdute, echipajul a fost detronat de pe podiumul clasamentului mașinilor cu tracțiune față, dar își păstra poziția secundă în cadrul clasei 7.

Pe coborâre, după o victorie pe ”Piscul Negru” în categoria mașinilor 2RM, Csongor și Rareș au avut probleme cu aderența pe PowerStage-ul în lungime de 27 de kilometri. Cu anvelopele de concurs alese greșit pentru condițiile de ud și umed, echipajul a fost nevoit să reducă ritmul pentru a evita ieșirile în decor, timpul pierdut pe proba lungă fiind atât de mare încât echipajul a încheiat raliul pe locul al treilea în cadrul clasei 7.

 

Privind în urmă, suntem dezamăgiți de ritmul lent pe care l-am avut și de alegerile greșite de anvelope. Știm că puteam fi mai rapizi, dar lipsa testelor în perioada de pauză dinaintea debutului sezonului și-a spus cuvântul. Plecăm de la Raliul Argeșului cu un podium care, deși ne mulțumește, nu este ceea ce ne-am dorit. Acum trebuie să ne pregătim serios pentru primul raliu pe macadam, de la Arad, care va avea loc la finalul lunii.” a spus Csongor Szabo la finalul Raliului Argeșului.

 

Campionatul Național de Raliuri ”Dunlop” continuă în luna mai cu Raliul Aradului, prima etapă de macadam din 2019, acolo unde Csongor și Rareș se simt excelent pe probele cu aderență scăzută. ”Chiar dacă am început sezonul cu un rezultat mai slab decât ne doream, trebuie să privim partea plină a paharului – am încheiat un raliu dificil, unde am gestionat bine momentele grele și am stat departe de incidente. Urmează etapa de la Arad, unde cunoaștem probele speciale, putem crește ritmul și spera la un rezultat mai bun” a încheiat Rareș, copilotul echipajului Sonic Motorsport.

 

În 2019, echipajul Csongor Szabo – Rareș Fetean este susținut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Auto – Bogyo, Gother Service și partenerii media RallyMax, We Radio și Observatorul de Covasna.