Concluzii după ultimul test de la Barcelona

S-au încheiat şi ultimele teste dinaintea începerii sezonului de Formula 1.

Circuitul de la Barcelona oferă o imagine foarte bună despre calităţile generale ale unei maşini de Formula 1. De aceea este unul din cele mai utilizate pentru teste, ceea ce înseamnă că toate echipele îl cunosc foarte bine şi au date exacte despre cum trebuie setată maşina şi despre cum trebuie să se comporte toate componentele, începînd cu pneurile şi terminînd cu aerodinamica.

Ultimele 3 zile de teste au mai adus o clarificare despre situaţia actuală: monopostul Mercedes GP a făcut un salt semnificativ cu modificările aduse pe final, “bătrînul” Schumacher obţinînd cel mai rapid tur pe circuit. Se pare că Mercedes s-a transformat dintr-o maşină cu probleme într-una din favoritele pentru victorie.

Ferrari şi Red Bull au continuat să fie foarte rapide şi fiabile, specialiştii considerîndu-i ca referinţă pe cei de la Red Bull, cu Ferrari foarte aproape. Mai ales în configuraţie de cursă, maşina italiană conservă excelent pneurile şi menţine un ritm foarte bun pe parcursurile lungi.

In urma acestora trei, ordinea este un pic confuză. Lotus Renault, Toro Rosso şi Sauber au obţinut rezultate excelente şi se anunţă a fi printre potenţialele surprize în debutul de sezon. Si cei de la Williams au avut performanţe bune, umbrite însă de problemele de fiabilitate cauzate mai ales de sistemul de recuperare a energiei cinetice KERS, pe care nu s-au decis dacă îl vor folosi în prima cursă.

Marea dezamăgire o constituie McLaren. Team-ul britanic a venit anul acesta cu un monopost radical, dar care a avut un comportament dezastruos în teste. După ce că nu au venit cu modelul nou decît de la al doilea test al anului, problemele de tot felul i-au împiedicat să adune prea mulţi kilometri pe circuite. Din cum s-au prezentat pînă acum, e greu de crezut că maşina va reuşi măcar să termine o cursă! Cît despre performanţe, noul McLaren se pare că este abia a 8-a maşină din platou. Desigur, mai sînt 2 săptămîni pînă la debutul de sezon, iar resursele echipei sînt suficient de mari ca să poată îmbunătăţi măcar fiabilitatea, dar semnele arată ca vor avea un sezon foarte dificil.

Force India nu pare să fi reuşit ceva notabil, iar dintre team-urile mai noi, doar Lotus are motive de optimism rezervat, deşi din punct de vedere al performanţei relative nu pare că s-ar fi apropiat de echipele de top. Marussia Virgin Racing au avut şi în acest an o perioadă de teste dificilă, metoda lor de proiectare exclusiv pe calculator şi fără tunel aerodinamic nu pare să dea cele mai bune rezultate.

Cît despre HRT, spaniolii au reuşit în sfîrşit să prezinte maşina, dar nu au testat deloc, se pare din cauza unor piese pe care nu au putut să le scoată din vamă în timp util! Colin Kolles începe să se umple de ridicol.