Temperaturile ridicate din Montreal si aparitia pe circuit a masinii de siguranta, imediat dupa start, au facut ca strategia pentru Marele Premiu al Canadei sa joace un rol crucial. In cursa, desfasurata in conditii putin diferite fata de antrenamente si calificari, echipele au trebuit sa-si adapteze strategia in functie de realitatea de pe circuit.
Daniel Ricciardo a reusit sa castige prima sa cursa din cariera, pilotii din top cinci fiind despartiti de doar 5 secunde in ultimele tururi ale Marelui Premiu al Canadei. Strategia schimbului de pneuri a fost cruciala, pilotii cu pneuri mai noi avand un avantaj decisiv in ultima parte a cursei. Ricciardo l-a depasit pe Nico Rosberg (Mercedes) cu doua tururi inainte de final, iar Sebastian Vettel, colegul sau de echipa, a completat podiumul. Toti cei trei piloti au avut o strategie cu doua opriri la boxe.
Cel mai bine clasat pilot cu o singura oprire a fost Nico Hulkenberg (Force India), pe cinci, care a inceput cursa pe soft si a parcurs 41 de tururi inainte sa schimbe pe supersoft pentru ultima parte a cursei.
Sergio Perez, colegul sau de echipa, a avut si el o strategie cu o singura oprire: a schimbat de pe supersoft pe soft in turul 35, exact la jumatatea cursei. Felipe Massa a avut o strategie cu doua opriri, dar atat el, cat si Perez au iesit din lupta pentru un loc pe podium in urma accidentului din ultimul tur.
Cele 8 tururi de la inceput in care s-a rulat in spatele masinii de siguranta au influentat strategia: uzura si degradarea pneurilor fiind minime in aceasta perioada. In ciuda temperaturilor ridicate – 30 grade Celsius temperatura ambientala si 45 grade Celsius temperatura circuitului – pneurile Pirelli au facut fata cu succes provocarilor din Marele Premiu al Canadei.
“Inca o data etapa din Canada a fost una plina de actiune, doar ca de data aceasta nu a mai plouat. Am vazut multe improvizatii din partea pilotilor care au incercat sa exploateze in interesul lor strategia de cursa. Vrem sa-l felicitam pe Daniel Ricciardo pentru prima sa victorie dupa o cursa cu adevarat memorabila. Felicitari si celor de la Force India, care de cele mai multe ori aleg o strategie diferita in comparatie cu cea a rivalilor si care aici a dat rezultate. Ar fi putut obtine si mai mult daca nu ar fi fost acel accident din final, ceea ce demonstreaza ca o strategie buna te poate ajuta sa castigi pozitii in ierarhia finala”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.