Publicitate

A inceput numaratoarea inversa, doar 13 zile au ramas pana la competitia Formula Student de la Silverstone, unde Romania va fi din nou reprezentata de echipa BlueStreamline.

Cu doar cateva zile ramase pana la Silverstone, toti sunt agitati, fiecare are deadline-uri, lucruri de rezolvat pe ultima suta de metri asa ca ne-am gandit sa tragem linie si sa vedem ce s-a petrecut in jumatatea asta de an.

L-am prins pe Ciprian Paltinisanu, Team Leader chiar inainte de examen si l-am luat la intrebari, iata ce a avut de spus:

Cum este sa conduci o echipa?

C.P.: Foarte greu avand in vedere numarul mare de oameni

Ce crezi ca face ca echipa sa functioneze?

C.P.: Ambitia de a vedea masina mergand, asta face echipa sa functioneze

Care crezi ca a fost cel mai mare plus fata de anul precedent?

C.P.: Experienta dobandita prin prima participare si legaturile care s-au pastrat de anul trecut

Povesteste-mi despre un moment greu. Cum a trecut echipa peste si care a fost acesta?

C.P: Ar fi prea multe si inca nu am trecut de ele, nu pot sa decide care a fost cel mai greu, fie ca nu avem rulmenti sau structura sau motorul gata sau probleme cu furnizorii.

Cum ti-a afectat BSL viata particulara si scoala?

C.P.: Viata particulara nu prea mai am, tot timpul meu liber este consumat cu proiectul, iar in rest sunt la scoala, invat pentru examene printre picaturi si incerc sa rezolv toate problemele ce apar la timp; am dat piese in executie, am urmarit executia lor si a admisiei de aer am tinut legatura cu sponsorii si nu in ultimul rand am incercat sa tin site-ul la zi.

un cuvant de incheiere?

Multumim sponsorilor si multumim profesorilor coordonatori pentru sansa oferita, nu o sa-i dezamagim si speram la un loc cat mai bun in competitiile la care vom participa… si echipa sa-si termine task-urile, pentru ca timpul ne preseaza!

 

Zalan Zorgel Zoltan, Tech Leader-ul echipei, prins in usa grajului, in timpul unei scurte pauze a declarat:

“Anul acesta am schimbat totul radical, am invatat foarte mult din experienta de anul trecut si am regandit toate mecanismele de suspensie, de directie si de franare. Am petrecut mai mult timp optimizand piesele pentru a obtine rezultate cat mai bune. Am luptat pentru fiecare gram in minus la greutatea monopostului si am implementat noi solutii pe partea electronica.”

Pe partea de design am ales sa discutam cu Cristina Comaniciu, design, care ne-a furnizat cateva informatii despre toata munca desfasurata “in spatele cortinelor”:

“Spre deosebire de anul trecut cand s-a mers pe idea de “Streamliner”, anul acesta am vrut ceva mai modern, ceva diferit, sa se lege de idea de monopost de formula 1 dar sa pastreze linia noastra totusi. Ideea de “musculatura”, tot botul cu “cornite”, a venit pentru ca s-a vrut o masina mai agresiva.

Ca process pot sa spun ca s-a inceput cu un desen, am ales o linie in mare pe care sa mergem, am lucrat in “Maya” masina, pentru ca acolo se poate modela liber dupa care am mutat-o in “SolidWorks” pentru a parametriza, dar si pentru ca anul acesta am vrut sa alegem metoda de executare pe CNC care din pacate nu s-a concretizat. Astfel am ajuns sa lucram ca si anul trecut in polistiren, am creat o matrita care apoi a fost chituita, a fost luata la smirghel, chit pulverizabil, iar luat la smirghel uscat si ud, a fost turnata o matrita din fibra de sticla pe baza de gelcoat si in matritele acestea urmeaza sa turnam fibra de carbon.”

Horian Platona, PR Coordinator a declarat:

“Data fiind conjunctura economica, putem spune ca acest an a fost greu din punct de vedere financiar pentru BlueStreamline. Deoarece resursele noastre au fost limitate, a trebuit sa cautam solutii cat mai ieftine in ceea ce priveste componentele noi ale monopostului BSL10. Am reusit sa reducem costurile intregii masini cu aproximativ 15% gratie experientei accumulate anul trecut dar si datorita furnizorilor dedicate Formula Student care ofera preturi speciale echipelor. Astfel, am reusit sa aducem pe lista noastra de furnizori nume mari ca AP Racing, Ohlins, Continental, etc., nume care garanteaza performanta.”

Echipa de marketing definitiveaza echipamentul oficial al echipei. Aceasta va fi executata de catre firma “Hill Uniforme”. Dorim sa multumim pe aceasta cale firmei “Hill” si “Clubului Rotary” pentru sustinere.

Echipa Tehnica a definitivat piesele pentru monopostul BSL10. Acestea au ajuns din productie si s-a inceput asamblarea si ultimele retusuri. Dorim sa multumim pe aceasta cale domnului Liviu Ilie si Grupului “AVANTEC” pentru sustinere.

Echipa BlueStreamline

www.bluestreamline.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro