Publicitate

Pilotul Ferrari, Sebastian Vettel a terminat primul pe pistă, dar pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat cursa după ce germanul a primit o penalizare de cinci secunde în Canada. Ferrari și Mercedes au ocupat primele patru poziții, pornind în cursă pe pneuri medium și oprind o singură dată pentru a schimba pe compoziția hard: o strategie pe care și noi am prezis-o ca fiind cea mai rapidă.

MOMENTELE CHEIE

  • Aceasta a fost una dintre cele mai fierbinți curse din istoria recentă a Grand Prix-ului canadian, desfășurată la peste 50 de grade la nivelul pistei și 30 de grade temperatură ambientală în momentul startului.
  • Vettel a condus plecând din pole-position și a oprit după 26 de tururi, cu două mai devreme decât Hamilton, perechea luptându-se dur apropape de-a lungul întregii curse, separați doar de două secunde. Duelul lor a fost însă de comisarii cursei care l-au penalizat pe Vettel pentru „revenire periculoasă”.
  • Pilotul Red Bull, Max Verstappen a mers pe o strategie alternativă pornind de pe poziția a noua a grilei, cu un stint inițial lung pe pneuri hard și unul final pe medium. Aceeași strategie a fost adoptată și de pilotul Racing Point, Lance Stroll, care a încheiat pe nouă.
  • Majoritatea piloților au oprit o singuă dată în ciuda temperaturilor ridicate, o excepție fiind pilotul Mercedes, Valtteri Bottas care a luat un punct suplimentar în campionat pentru cel mai rapid tur, grație unui utlim stint scurt pe soft.
  • Renault s-a clasat cu ambele mașini în puncte pentru prima dată anul acesta, cu o strategie soft-hard. Au fost în final patru strategii diferite pentru primii șase.

 

CUM AU PERFORMAT PNEURILE:

  • HARD C3:Utilizat intens de-a lungul cursei, cu o anduranță potrivită temperaturilor înalte din weekend. Max Verstappen a efectuat un prim stint de 48 de tururi pe această compoziție ceea ce i-a permis să urce patru poziții pe grilă.
  • MEDIUM C4:Cheia victoriei: patru piloți din primii 10 pe grilă care au pornit cu acest pneu au încheiat pe primele patru poziții la final. La începutul cursei medium-ul a avut o degradare mai mică decât era de așteptat, în ciuda unui ritm foarte rapid.
  • SOFT C5:Temperaturile înalte au făcut să apară ceva degradare termică, ceea ce a dus la stinturi relativ mici pe această compoziție. A ajutat la obținerea celui mai rapid tur și de asemenea la unnou record al circuitului.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING: „A fost o luptă fantasticăîntre doi campioni care au împreună nouă titluri, de-a lungul întregii curse: derulată în condiții extreme, cu 52 de grade temperatura pistei la start. Aceasta evident a afectat compoziția soft cel mai mult, în timp ce degradarea termică a pneului medium a fost mai scăzută decât era de așteptat. În general, pneurile s-au comportat extrem de bine în aceste condiții, lucru subliniat și de faptul că majoritatea a oprit o singură dată. Trecerea de la medium la hard a fost cu siguranță cea mai bună strategie în aceste condiții. Condițiile meteo au făcut de asemenea ca piloții care au pornit în cursă pe hard să beneficieze din plin de acest avantaj pentru a câștiga locuri în clasament, cum a fost cazul lui Verstappen și Stroll.”

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro