Cei de la Pirelli au lansat miercuri noua gama de pneuri pentru sezonul 2013 al Marelui Circ. Acestea, in comparatie cu cele de anul trecut au o compozitie mai moale si o noua constructie pentru mai multa performanta. Potrivit unui comunicat de presa emis de italieni, timpul unui tur de circuit, folosind noile pneuri, va scadea cu 0.5 secunde. Totodata acestea vor oferi si o mai mare degradare termica, ceea ce inseamna ca vor ajunge la performanta maxima intr-un timp mai scurt.
Supersoft, Soft, Medium, Hard, Cinturato Intermediate, Cinturato Rain sunt cuvintele cheie si in acest sezon. Numele compozitiilor nu a fost modificat, chiar daca la nivel structural, acestea au suferit unele modificari. Singurul update vizibil este schimbarea culorii pentru identificarea pneurilor de compozitie dura, din argintiu in portocaliu. Modificarea a intervenit deoarece era mai greu pentru spectatori sa identifice tipul exact de pneu pe care il are monopostul favorit, cele de compozitie medie avand culoarea alb, iar cele dure, argintie.
Schimbarea tehnlogiei si evolutia pneurilor Pirelli a facut ca noul pneu hard – P Zero Orange – sa fie aproape echivalent in duritate cu pneul mediu de anul trecut. Efectul acestui lucru este o mai rapida degradare termica, in timp ce fereastra de performanta maxima a pneului a crescut. De asemenea, s-a imbunatatit tractiunea, ceea ce se traduce prin timpi mai buni pe tur, in special la iesirea din viraje si pe zonele de tractiune combinate, de la franare la accelerare si invers. Chiar daca, pentru fabricarea acestor cauciucuri, s-au facut numeroase calcule, simulari pe calculator si teste cu monopostul Renault R30 pe circuitele de la Spa, Jerez, Barcelona (pentru pista uscata) si Paul Ricard (pentru pista uda), debutul oficial al noii game de pneuri P Zero si Cinturato 2013 se va produce la inceputul lunii februarie la Jerez in cadrul primului test oficial de Formula 1 al anului.
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport a declarat: „Sezonul 2013 continua filozofia adoptata de Pirelli anul trecut cand a dezvoltat gama initiala de pneuri de Formula 1 folosita in 2011.Scopul este ca in mod constant sa asiguram noi provocari pilotilor si sa ne asiguram ca toate echipele incep sezonul in conditii de egalitate cand vine vorba de pneuri. Desi, acumuland foarte multe informatii cu fiecare Grand Prix anul trecut, echipele au inteles in final pe deplin cum functioneaza pneurile, dupa un spectaculos start cu sapte castigatori diferiti de etapa in primele sapte curse. Rezultatul la finalul anului a fost ca am avut curse mai putin disputate si unele chiar cu o singura oprire. Acest fenomen a fost observat si in 2011, dezamagind multi fani si determinand unele dintre echipe sa ne ceara sa dezvoltam in continuare pneurile, pentru a oferi provocari noi si ceva diferit. Gama de pneuri 2013 amesteca inca odata pachetul de carti pentru a asigura depasirile si cel putin doua, daca nu chiar trei opriri pe cursa.”
Pneurile de Formula 1 sunt concepute in laboratoarele Pirelli din Milano si produse exclusiv in fabrica dedicata din Izmit, Turcia. Trecand controalele de calitate si alte verificari, pneurile sunt apoi trimise la hub-ul logistic din Didcot (Marea Britanie) de unde sunt imbarcate si trimise catre toate circuitele. Fiecare masina de Formula 1 va avea 11 seturi de pneuri disponibile pe weekend, sase seturi de pneuri din compozitia mai dura si cinci din compozitia mai moale. In total, Pirelli deplaseaza 1.800 pneuri la fiecare etapa. Anvelopele sunt alocate fiecarei echipe aleator, conform regulilor FIA, prin utilizarea unor coduri de bare. Oficialii FIA aloca pneurile echipelor, fara interventia Pirelli in acest process. Fiecare pneu are un cod de bare stantat pe flancurile sale, chiar inainte de procesul de vulcanizare, ceea ce efectiv echivaleaza cu un pasaport al pneului.