Acomodare cu noile motociclete

Primele două zile din Dakar 2012 au fost foarte importante pentru piloții Vectra Racing: Marcel Butuza și Mani Gyenes, cei doi parcurgând pentru prima dată speciale dintr-un raliu în șaua motocicletelor KTM 450 RR. Propunându-și să nu forțeze pentru că probele din Pampas sunt unele extrem de periculoase din pricina prafului care duce la scăderea vizibilității, Mani ocupă locul 32 în clasamentul general, iar Marcel se află pe 85. Pilotul brașovean nu are cum să riște foarte mult în lupta pentru clasamentul general având în vedere că este înscris la clasa Maraton, cea la care nu este permisă schimbarea motorului de-a lungul celor două săptămâni de raliu.

 

Schimbarea regulamentului la clasa moto de către Amaury Sport Organisation (organizatorii Dakar-ului) a dus la obligativitatea utilizării motocicletelor ale căror motoare nu depășesc 450 cmc, fapt ce i-a determinat pe piloții români să treacă la un nou echipament de concurs. Atât în 2009 cât și în 2011 Mani Gyenes și Marcel Butuza au concurat în Dakar cu motociclete KTM 690 RR, iar experiența avută pe aceste modele este îmbogățită de miile de kilometri parcurși în Campionatul Mondial de Rally-Raid la etape precum Raliul Faraonilor, Raliul Tunisiei, Raliul Marocului sau Desert Challenge.

 

Mani Gyenes

 

Pe 1 și 2 ianuarie cei doi rideri au avut de rulat pe trasee cu foarte mult praf și au fost prudenți pentru că accidentările în situați de vizibilitate scăzută sunt inerente. La praful din Pampas s-au adăugat și temperaturile ridicate, rulându-se și la 40 de grade Celsius.

 

Chiar dacă locul 33 în a speciala a doua este unul bun, Mani Gyenes nu este de loc mulțumit de cum a decurs a doua jumătate a probei:”Am simțit că motorul nu mai trage și credem că unul din filtre a cedat și a intrat mult praf. Nu mai aveam putere și nu am avut cum să forțez. Liviu și Romeo încearcă să remedieze problema până la ora când trebuie să plec din bivouac, sper să ajung cu bine la finișul zilei a treia și să reușesc să parcurg toate probele speciale din acest Dakar. Din ce ne-au spus organizatorii la briefing aceasta este cea mai dificilă ediție a Dakar-ului din America Latină”.

 

Marcel Butuza:”Aceste prime zile sunt de acomodare, mai avem încă 12 probe speciale până la final și trebuie să ne facem o strategie pentru fiecare în parte. A fost foarte dificil în primele două speciale din pricina prafului și a temperaturilor ridicate. Pe 3 ianuarie vom ajunge deja în Anzi și sper să nu mai avem atât de multe probleme când vine vorba de vizibilitate”.

 

Marcel Butuza

 

Accidentările provocate de lipsa vizibilității din cauza cantității foarte mari de praf care nu se ridică ușor au făcut ca din cei 178 de rideri care au luat startul să rămână după două zile 166.

 

Pe 3 ianuarie este programată a treia probă specială din această ediție. Se vor parcurge 270 km ajungându-se în Anzi la o altitudine de 3.000m și în bivouacul San Juan.

 

Startul pe proba specială este programat la ora României 15:15 (Argentina 10:15am), iar concurenții au de parcurs din bivouac până la probă 291km.

 

Clasament probă specială nr.2

1. Marc Coma (SPA) KTM, 3:07:21 hrs

2. Cyril Despres (FRA) KTM + 1:18

3. Joan Barreda (SPA) Husqvarna Rallye Team by Speedbrain + 2:33 ………………………………………………………………………………………………….

33. Mani Gyenes (ROU) Vectra Racing Team + 26:07

84. Marcel Butuza (ROU) Vectra Racing Team + 1:16:50 

 

Clasament general după 2 din 14 ps

1. Marc Coma 3:40:12 hrs

2. Chaleco Lopez + 2:30 min

3. Cyril Despres + 2:52min

……………………………………………………………………………………………..

32. Mani Gyenes (ROU) Vectra Racing Team + 31:25

85. Marcel Butuza (ROU) Vectra Racing Team + 1:31:19 

3 thoughts on “Acomodare cu noile motociclete”

  1. Vorbesti de Marcel de parca s-ar da si el cu KTM dar eu il vad inscris cu HONDA. Pana la urma…cum e?

Comments are closed.