Atunci când amatorii încep să devină profesionişti

În weekendul care a trecut a avut loc lângă Craiova o cursă cu adevărat impresionantă din punct de vedere al participanţilor şi probabil cea mai bine organizată cursă de amatori din sezonul acesta.

Prima urcare s-a făcut pe un asfalt rece, lucru care s-a şi văzut prin numărul mare de tete-a-queu-uri si cele câteva ieşiri în decor. Din fericire ieşirile în decor s-au soldat în cel mai rău caz cu avarii minore, toţi concurenţii putând continua. Timpul a trecut, vremea a început să se încălzească, iar cauciucurile au început să aibă aderenţă pe asfaltul din ce în ce mai cald.

Lucru de neconceput acum ceva vreme, cei mai mulţi participanţi au fost înscrişi la grupa mare, peste 2000 cmc. La start au fost prezente şi câteva Mitsubishi Lancer Evo din diferite generaţii. Unul dintre acestea participă şi în CNVC, pilotat de Cioroiu Codruţ, un combatant serios la podiumul grupei A începând cu etapa de la Sinaia. La această etapă, ghinionul a făcut ca Cioară să aibă nişte probleme cu diferenţialul faţă al Mitsubishi-ului său şi a fost nevoit să abandoneze.

Tot participant în CNVC, dar încă neobişnuit cu maşina, Daniel Duţescu a reuşit să obţină un loc 1 la clasa până in 2000 cmc, şi locul 3 pe podiumul clasamentului general. Rezultatul este cu atât mai impresionant cu cât a şi avut nişte probleme la cutia de viteze.

Alţi participanţi în CNVC în sezonul 2010 care au luat startul la această cursă au fost Monica Cojocaru şi Coman Şerban care s-au batut cu secundele în vederea unei clasări cât mai bune în majoritatea etapelor sezonului 2010.

Pe prima treaptă a clasamentului general al acestei etape s-a situat Alex Dăianu, cu un Audi A4 2.0 TFSI Quattro care a stabilit un timp de 1.06.809 în urma unui stil agresiv de condus şi a asumării de riscuri mari. Timpul obţinut de acesta este foarte bun în condiţiile în care este totuşi o maşină cu care merge zi de zi. Pe locul 2 s-a clasat Ionuţ Rebegilă pe un Mitsubishi Lancer Evo IX cu un timp excelent de 1.07.296. Timpul obţinut de acesta este cu atât mai impresionant cu cât acesta nu a beneficiat de tracţiunea superioară pe care ar fi putut să i-o ofere o pereche de slickuri. Se prevede un viitor frumos pentru acest tânăr pilot care ne-a arătat un spectacol frumos prin recitalul derapajelor controlate. Locul 3 al clasamentului general a fost ocupat de Daniel Duţescu care începe să se obişnuiască cu noua achiziţie şi începe să scoată timpi din ce în ce mai buni.

Primele trepte ale podiumului clasei 2000+ i-a avut în componenţă pe primii 2 ocupanţi ai clasamentului general urmaţi de Alex Lascu pe o Toyota Celica, cu un timp de 1,10,306, devansând adversari puternici care au evoluat pe autoturisme gen Leon Cupra turbo, Impreza STI, Impreza WRX etc.

La grupa 2000 câştigător a fost locul 3 al clasamentului general Daniel Duţescu pe un Renault Megane cu un timp de 1.08.100 urmat de Dănuţ Radovici pe un Golf II cu un timp de 1.11.852, iar pe locul 3 s-a clasat Monica Cojocaru, cu un timp de 1.12.561 în urma unui parcurs curat, dar din păcate materialul de concurs care este aproape de fabrică a împiedicat-o să obţină un timp mai bun.

La clasa 1601-1800 cmc au fost doar 2 participanţi: Dinele Florin cu un timp de 1.15.754 şi Spătaru Gheorghe cu un timp de 1.20.513.

Grupa 1401-1600 cmc a fost câştigată de Gaulinski Adrian pe un Citroen Saxo care progresează cu paşi mari de la o etapă la alta, iar timpul acestuia de 1.13.721 este foarte bun în condiţiile date. Acesta a fost urmat pe podium de Bratu Lucian cu o Honda Civic cu un timp de 1.19.569 şi de Opriş George pe o Mazda 323 cu un timp de 1.20.644.

La grupa până în 1400 cmc câştigător a fost Volintiru Radu, un abonat la victorie la această grupă, pe un Suzuki Swift cu care a obţinut un timp de 1.15.118, urmat de Armand Ianoşi cu un Opel Corsa , obţinând un timp de 1.18.657, iar locul 3 a fost ocupat de Ionuţ Cârstei pe un Renault Clio, cu un timp de 1.20.199.

Grupa I – până la 1400 cm:
Locul I – Volintiru Radu – Suzuki Swift 1,15,118;
Locul II – Armand Ianoşi – Opel Corsa 1,18,657;
Locul III – Ionuţ Cârstei – Renault Clio 1,20,199.

Grupa II – 1401-1600 cm:
Locul I – Gaulinski Adrian – Citroen Saxo 1,13,721;
Locul II – Bratu Lucian – Honda Civic (Tg. Jiu) 1,19,569;
Locul III – Opriş George – Mazda 323 1,20,644;

Grupa III – 1601-1800 cm:
Locul I – Dinele Florin – VW Golf II GTi 1,15,754;
Locul II – Spătaru Gheorghe – Opel Astra (Tg. Jiu) 1,20,513;
Locul III – .

Grupa IV – 1801-2000 cm:
Locul I – Mihnea Duţescu – Renault Megane 1,08,100;
Locul II – Dănuţ Radovici – VW Golf II 1,11,852;
Locul III – Monica Cojocaru – Peugeot 206 1,12,561.

Gupa V – peste 2000 cm:
Locul I – Alexandru Dăianu – Audi A4 (Tg. Jiu) 1,06,809;
Locul II- Ionuţ Rebegilă – Mitsubishi Lancer EVO IX (Tg. Jiu) 1,07,296;
Locul III – Alexandru Lascu – Toyota Celica 1,10,306.

A fost un weekend superb cu o cursă frumoasă organizată de Midnight Racers, filiala Craiova, filială condusă de Sharpe.

Basy – Motorsportnews.ro Team