Publicitate

Citroën prezintă Conceptul Ami One la Salonul Auto de la Geneva 2019.

 

 

NASCUT CITROËN

 

Din 1919, istoria Citroën a reflectat mereu epoca sa, cu vehicule nonconformiste și revoluționare care au devenit legende. La Salonul Auto de la Geneva din 2019, Citroën prezintă în avanpremieră abordarea mobilității urbane de către Marcă, pe care intenționează să o facă accesibilă pentru toată lumea.

Conceptul Citroën Ami One este viziunea Mărcii asupra libertății în oraș: #LibertyElectriCityMobility! Acesta combină avantajele unui model 100% electric cu un design îndrăzneț și colorat și o utilizare complet facilitată oferind un confort și un spirit practic inedit. Accesibil fără permis, Conceptul Ami One răspunde tuturor tipurilor de utilizare “à la carte”, de la carsharing până la închiriere.

Astfel, la fel ca 2 CV la vremea sa, Conceptul Ami One promovează libertatea de mișcare pentru toată lumea, reprezentând întregul potențial al unei legende urbane și populare.

 

UNIC

AMI ONE - Unic 1 Conceptul Ami One propune o siluetă cubică și dimensiuni ultra-compacte (2,50 m lungime, 1,50 m lățime și 1.50 m înălțime), ce accentuează impresia de robustețe, agilitate și manevrabilitate excepțională. Gândit pentru utilizarea urbană, conceptul oferă protecție pentru toate cele patru colțuri ale caroseriei. Repere stilistice, elementele Airbump® integrează culoarea specifică Out of the Blue.
AMI ONE - Unic 2 Modern, Conceptul Ami One adoptă o parte frontală expresivă pusă în valoare de o semnătură elegantă lumnioasă în forma literei „Y” care evocă semnătura conceptului CXexperience. Grație structurii lor flotante, luminile de zi și semnalizatoarele adaugă o notă de finețe. Nuanța de caroserie Clockwork Orange și logo-ul 2D poziționat în centrul suprafeței negre lucioase dinamizează aspectul mașinii.

 

INTELIGENT

 

Conceptul Ami One se remarcă printr-un design inteligent cu piese simetrice, inclusiv portiere identice pe partea dreaptă și stângă cu mecanisme de deschidere inversate (portieră batantă pe partea șoferului) sau aceleași componente în partea din față și din spate, bare de protecție mai joase, aripi și praguri.

Conceptul este echipat cu faruri spate reversibile dreapta/stânga, în timp ce cele 4 piese care formează oglinzile retrovizoare exterioare și mânerele portierelor implică un joc de asamblare cu direcții de montaj diferite.

Un alt element distinctiv este configurația cabriolet. Plafonul în culoare Gri Antracit se deschide manual. Capota se culisează și se pliază dintr-un singur gest.

 

ACCESIBIL FARA PERMIS

 

AMI ONE - accesibil fara permis Conceptul Ami One oferă libertate în utilizare și se adresează clienților din mediul urban cu sau fără permis de conducere. Este accesibil tuturor persoanelor ce au împlinit 16 ani (14 ani în Franța). Citroën a creat Conceptul Ami One ca alternativă la transportul public și la alte mijloace individuale de transport (pe două roți).

 

100% ELECTRIC

 

AMI ONE - 100% Electric Conceptul Ami One este 100% electric, fiind „prieten” cu mediul și având costuri reduse de utilizare. Viteza maximă este de 45 km/h, fără a emite emisii de CO2. Are o autonomie de 100 de km, fiind perfect pentru călătoriile urbane. Conectat la un Wallbox sau la o stație de încărcare, Conceptul Ami One se încarcă foarte ușor în 2 ore grație cablului electric.

Silențios, conceptul este în același timp sigur pentru mediul exterior datorită semnăturii sonore distinctive. În conformitate cu Regulamentul European adoptat la 1 ianuarie 2019, toate vehiculele electrice trebuie să emită un sunet artificial care să avertizeze pietonii cu privire la apropierea sa.

 

DIGITAL

 

AMI ONE - Digital

Vehicul 100% conectat, Conceptul Ami One pune smartphone-ul în centrul interfeței om-mașină. Accesul la bord se face cu ajutorul unui smartphone. Portierele se închid și se deschid prin citirea unui cod QR prezent pe soclul din aluminiu al mânerelor portierelor. Telefonul fiind instalat într-o zonă special gândită, dialogul dintre șofer și Conceptul Ami One poate să înceapă.

Aplicația selectată apare sub forma unei bule și este proiectată în câmpul vizual al șoferului precum un head-up display. Șoferii pot accesa spațiul personal și o serie de servicii prin intermediul smartphone-ului. Conceptul Ami One oferă două comenzi pe volan: o comandă vocală pentru a apela asistentul și un meniu de tip drop-down cu aplicații.

La dreapta zonei Drive POD, un cilindru găzduiește butonul de start și selectorul cutiei de viteze automate.

 

NOI MODURI DE UTILIZARE

 

Obiect conectat, Conceptul Ami One merge și mai departe, propunând noi moduri de utilizare. Aplicația dedicată propune mai multe opțiuni de închiriere sau carsharing, cu o gamă întreagă de servicii conexe (încărcare, căutare locuri de parcare etc.). Aceasta satisface astfel toate nevoile clienților în materie de deplasare, răspunzând diferitelor tipuri de utilizare (ocazionale sau regulate). Grație aplicației, clienții se pot bucura de Conceptul Ami One, ajustând în orice moment perioada sa de utilizare, fără angajamente și în regim all-inclusive.

Personalizabil în funcție de nevoile fiecărui utilizator în materie de mobilitate, ofertele de carsharing și închiriere includ servicii de închiriere pe o perioadă de 5 minute sau cinci ore (prin intermediul Free2Move), cinci zile (Citroën Rent&Smile), cinci luni (pe termen scurt) și o opțiune de leasing pe cinci ani (pe termen lung).

 

PRACTIC

AMI ONE - Practic 1 În interior, spațiul la bord și funcționalitatea sunt puse în valoare. Scaunul șoferului (pe șine) și scaunul pasagerului (fix) sunt dispuse asimetric, pentru a oferi mai mult spațiu și mai multă libertate de mișcare. Spațiile de depozitare sunt repartizate în mod ingenios, valorificând la maxim fiecare colț al habitaclului.
AMI ONE - Practic 2 Pe partea pasagerului, Conceptul Ami One propune o zonă de depozitare ce poate găzdui un bagaj de mână sau un rucsac. În spate, o platformă accesibilă grație scaunului rabatabil al șoferului poate fi utilizată pentru depozitarea bagajelor special create pentru Conceptul Ami One de către Damien Beal.

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro